Zázraky pokračují:

aneb pokec o vsem co se netyka CNC
takova nase CNC hospudka

Moderátor: sysel

Odpovědět
atlan
Příspěvky: 3343
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

2. 7. 2020, 5:16

Mex píše: 1. 7. 2020, 11:15
miv píše: 1. 7. 2020, 10:28 Chtělo by to trošku počítat. Nemáme dost elekřiny a nemáme ani vedení...
Když bude poptávka, tak se objeví i nabídka.
Páteřní síť vedení máme dobrou. Pokud by to přece jen bylo úzké místo, tak tady se dá upgrade udělat i bez zdlouhavého výkupu pozemků. Použít silnější lana, místo jednoho lana natáhnout trojici, místo trojice zavěsit pod ní ještě jednu trojici atd.
Ve městech jsou dost často i slušná lokální vedení. Když se před nějakou dobou zakopávalo vše do země, tak se to přece jen proti dobám Franty Křižíka udělalo už trochu slušněji. A lokálních trafaček je jak naseto. Nové trafačky jsou malé a často většinově pod zemí, takže se dají doosadit i do zástavby. Navíc se dělají upgrady tranformátorů, případně se i ke stávajícím třeba přidávají dodatečné chladiče.
A kto to zaplati? Lacny spas to nebude. A nabijat to v praci bude koko 1% vsetci az doma tj od 17 do rano, to vtedy nas sachrania tie solare. Holt treba 2 baterkace jeden sa dobija cez den a na druhom jazdis (res baterka doma pri fotvoltaike) zase riesenje len pre par satelitnych obyvatelov.

Oktrm auta trrba vykurovat aj bateriu aby mohla dat potrrbny prud. Tie lepsie akupacky maju aj vybrievanie aj chladenie bateriek.
Okrem vykutova ia interieru urcite chcete aj klimu v lete. Kurenie sa oblbuje vybrievanim skla sedaciek a volantu, spotrebuje to menej energie a je z toho pocit tepla, natozdiel od vykurenia interieru co by stalo vela energie.
Uživatelský avatar
shaolin
Příspěvky: 1174
Registrován: 11. 9. 2011, 7:17

2. 7. 2020, 6:52

Ja to vidím tak že bude najlepšie mať dva batériové vozíky na pripojenie za auto a tie si striedavo nabíjať a používať a v pre prípad núdze mať ešte jeden s dieselovým agregátom pre prípad výpadku el. siete, či dlhšej trate ... no ale to už sme rovno v kocúrkove ... :)

Inak u nás pod Tatrami bola ped pár rokmi snehová kalamita+husté sneženie, vietor, mínus 15. No a prišla ranná hromadná búračka na dialnici, kolóny, autá kade tade, nebolo vidno cestu.... Ľudia boli v autách aj 4 hodiny kým sa k nim prepracovali a poodvážali do tepla. Byť závislý na výdrži batérie by som tam nechcel byť.

Keď už elekktro, tak asi hybrid ... po meste na elektrinu, mimo na spaľovací motor, zároveň sa aj dobije. Elektriku mám rád, ale momentálne v aute by som na ňu jazdiť nechcel.
Milan199
Příspěvky: 2907
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

2. 7. 2020, 6:53

Mex píše: 1. 7. 2020, 11:15 ... Použít silnější lana, místo jednoho lana natáhnout trojici, místo trojice zavěsit pod ní ještě jednu trojici atd.
Obávám se, že takhle jednoduše by to nešlo. Ty sloupy mají nějakou nosnost a trojnásobné zatížení by nedaly. Už takhle to občas rupne //námraza , boční vítr, kotvení...//.

Kamarád silnoproudař mi tvrdil, že jediné řešení je přejít na stejnosměrný proud. Dost odborně to vysvětloval // jsem od železa tak to nechci zkomolit //. Číňani mají někde nad Shanghaí přehradu ze které vedou na velkou vzdálenost energii právě takto.
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5184
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

2. 7. 2020, 7:02

No tak to nevim proc Edison prohral s Teslou resp. s Westinghausem, kdyz prosazoval stejnosmerny... Jara Cimrmann tomu rika slepa ulicka vyvoje, jen ji musi nekdo projit a oznamit svetu, takhle ne pratele!
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Milan199
Příspěvky: 2907
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

2. 7. 2020, 7:03

shaolin píše: 2. 7. 2020, 6:52 ...
Keď už elekktro, tak asi hybrid ... po meste na elektrinu, mimo na spaľovací motor, zároveň sa aj dobije. Elektriku mám rád, ale momentálne v aute by som na ňu jazdiť nechcel.
Ty hybridy mi připadají také jako rozumné řešení. Spojuje to výhody obou systémů. Bohužel cena je / zatím / nenávratná.
Uživatelský avatar
Sajmon
Příspěvky: 456
Registrován: 13. 1. 2017, 10:49

2. 7. 2020, 7:09

Charon píše: 2. 7. 2020, 7:02 No tak to nevim proc Edison prohral s Teslou resp. s Westinghausem, kdyz prosazoval stejnosmerny... Jara Cimrmann tomu rika slepa ulicka vyvoje, jen ji musi nekdo projit a oznamit svetu, takhle ne pratele!
ani zabiti slonice stejnosmernym proudem mu nepomohlo..
https://www.elektrina.cz/nikola-tesla-v ... lka-proudu
Milan199
Příspěvky: 2907
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

2. 7. 2020, 7:10

Charon píše: 2. 7. 2020, 7:02 No tak to nevim proc Edison prohral s Teslou resp. s Westinghausem, kdyz prosazoval stejnosmerny... Jara Cimrmann tomu rika slepa ulicka vyvoje, jen ji musi nekdo projit a oznamit svetu, takhle ne pratele!
Ono jde o to jaké máš v dané době technické prostředky. Konkrétně jde o ten přenos na větší vzdálenosti. Trafo na střídavý proud uměli namotat už tehdy.
Dneska máme výkonné polovodiče a jsou tedy jiné možnosti.

Dost by mě zajímalo kdyby se Nikola Tesla narodil dnes, co by se svým nadáním dokázal. Možná nic a vyřvával by v nějaké neziskovce bludy.
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8871
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

2. 7. 2020, 7:26

Označení AC/DC najdeme na přepínači napájení ze střídavého na stejnosměrný proud (např. adaptér u notebooků).

Ojojoj :roll:
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5184
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

2. 7. 2020, 7:40

Sajmon píše: 2. 7. 2020, 7:09
Charon píše: 2. 7. 2020, 7:02 No tak to nevim proc Edison prohral s Teslou resp. s Westinghausem, kdyz prosazoval stejnosmerny... Jara Cimrmann tomu rika slepa ulicka vyvoje, jen ji musi nekdo projit a oznamit svetu, takhle ne pratele!
ani zabiti slonice stejnosmernym proudem mu nepomohlo..
https://www.elektrina.cz/nikola-tesla-v ... lka-proudu
Ale toho slona zabil Edison a to střídavým proudem, kvůli demonstraci jaký je to prevít.
Proto taky vzniklo elektrické křeslo, překvapivě taky střídavý :lol:
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Uživatelský avatar
jenicek
Příspěvky: 1525
Registrován: 17. 9. 2018, 9:35
Bydliště: Vedle Trautenberka

2. 7. 2020, 7:54

Ono se zabíjí spíš z lidského hlediska střídavým, protože dojde k fibrilaci srdce a zástavě oběhu.
U stejnosměrnýho dochází k rozkladu krve a popáleninám, takže by pak bylo těžší ten hroznej smrad vyvětrat :lol:
Jinak se samozřejmě střídavej používá kvůli snadné transformaci a konstrukci motorů, neb asynchronní motor s klecí na krátko je z principu nejjednodušší točivej stroj.
Milan199
Příspěvky: 2907
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

2. 7. 2020, 8:08

jenicek píše: 2. 7. 2020, 7:54 Ono se zabíjí spíš z lidského hlediska střídavým, protože dojde k fibrilaci srdce a zástavě oběhu.
U stejnosměrnýho dochází k rozkladu krve a popáleninám, takže by pak bylo těžší ten hroznej smrad vyvětrat :lol:
Jinak se samozřejmě střídavej používá kvůli snadné transformaci a konstrukci motorů, neb asynchronní motor s klecí na krátko je z principu nejjednodušší točivej stroj.
Někde jsem četl, že zrovna těch 50Hz nějak "souzní" s frekvencí komunikace uvnitř těla. Když si mákneš do zásuvky, dostaneš křeče a nemůžeš se pak pustit. Když si mákneš na výstup FM kde je třeba 200 Hz, tak tě to "jenom" popálí.
Uživatelský avatar
jenicek
Příspěvky: 1525
Registrován: 17. 9. 2018, 9:35
Bydliště: Vedle Trautenberka

2. 7. 2020, 8:45

Jojo, 50Hz je zrovna frekvence, na kterou se srdce chytne, na vyšší frekvence už nestíhá. Každopádně není to o tom, že Tě vyšší frekvence jenom popálí, dojde také ke křeči svalů, takže se pak nejde pustit.
Znáte ten ftip: Vyleze zedník z maringotky a vidí druhýho, jak se drží míchačky a celej se klepe. Tak popadne lopatu s dřevěnou násadou a srazí mu ruku z míchačky. Ten na něj vytřeštěně kouká s jednou zlomenou rukou a druhou, ve který má gumáku, ze který si vyklepával písek. :)
Carl_FM
Příspěvky: 1150
Registrován: 3. 9. 2015, 9:23

2. 7. 2020, 8:48

Jak už tady bylo zmíněno, v Česku největším nepřítelem rozšíření elektroaut není elektřina, ale cena těch aut.
Dát půl mega za prťavé eCity go je nesmysl. Hybrid 600 a vic tisíc.
K tomu splácet byt nebo barák..
Na tohle prostě Češi dlouho mít nebudou.
MAS FU2A, TOS SM16A
Uživatelský avatar
jenicek
Příspěvky: 1525
Registrován: 17. 9. 2018, 9:35
Bydliště: Vedle Trautenberka

2. 7. 2020, 8:56

Stejný je to i u jachet a tryskáčů co tak pozoruju, vzduchu i přehrad máme dost, ale lidi na to nemaj :lol:
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5184
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

2. 7. 2020, 9:10

A ponorka taky mrcha jede na baterky :!:
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Odpovědět

Zpět na „Prevazne nevazne“