Zázraky pokračují:

aneb pokec o vsem co se netyka CNC
takova nase CNC hospudka

Moderátor: sysel

Odpovědět
Carl_FM
Příspěvky: 1150
Registrován: 3. 9. 2015, 9:23

1. 7. 2020, 4:06

Jednotlivec má šanci, i když se narodí v rodině slouhy. Může jít pracovat a bydlet kdekoliv v EU, nikdo se nebude ptát co dělá otec, matka. Když bude dobrej a umět jazyk, bude se mít výrazně líp než rodiče.

Ale ti co zůstanou, ač schopní, budou otroky zbytku zamindrákovaného lidu, kteřý volí oligarchu podporovaného komunisty a jehož ministryně financí má podnikatele za nepřítele.
MAS FU2A, TOS SM16A
Reinkarnace
Příspěvky: 1227
Registrován: 21. 11. 2017, 9:16

1. 7. 2020, 4:50

OompaLoompa píše: 1. 7. 2020, 10:32
filla píše: 1. 7. 2020, 10:29
OompaLoompa píše: 1. 7. 2020, 10:27 No vidím, že už tu chýba len Chem Trails a dačo o Sorosovi

a budete chlapci úplne kompletný :lol:
a hydrogenoxid jako latka zpusobujici pri vdechnouti smrt a je ho vsude okolo spousty by ti nestacil?
Hydrogenoxid :shock:
nie náhodou dihydrogenoxid? :wink:

si zabil, kámo :lol:
prcek píše: 1. 7. 2020, 11:09
OompaLoompa píše: 1. 7. 2020, 10:32 nie náhodou dihydrogenoxid? :wink:
si zabil, kámo :lol:
Samozrejme dihydrogenmonooxid, navic zpusobuje korozi a nekteri blazni ho klidne piji a davaji ho detem!!!
jenicek píše: 1. 7. 2020, 11:24 ...jo, je to nebezpečný svinstvo, chce to aspoň neutralizovat chmelem a ječmenem, pak to je neutrální a zdraví prospěšné :lol:
Co porát máte s tou kyselinou hydroxylovou? Jako by nestačilo, že mi dnes, po třiceti letech, prožrala bojler, potvora jedna! :D
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10118
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

1. 7. 2020, 5:00

Carl_FM píše: 1. 7. 2020, 4:06 Jednotlivec má šanci, i když se narodí v rodině slouhy. Může jít pracovat a bydlet kdekoliv v EU, nikdo se nebude ptát co dělá otec, matka. Když bude dobrej a umět jazyk, bude se mít výrazně líp než rodiče.

Ale ti co zůstanou, ač schopní, budou otroky zbytku zamindrákovaného lidu, kteřý volí oligarchu podporovaného komunisty a jehož ministryně financí má podnikatele za nepřítele.
Když skočí blecha ze slouhy na hraběnku tak z blechy ani slouhy hrabě nebude .
Jinak po 30 letech života ve Švédsku není ségra Švédka i když má životní úroveň nad úrovni místní střední třídy .

No za Babiše a jeho partu můžeš poděkovat našim předchozím vládním stranám to je jejich dítě, a při pohledu na kvalitu vedení ODS, TOP 09,KDU,ČSSD ,a ostatních si myslím že Babiš bude u moci asi až do smrti. :(
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
kiko01
Příspěvky: 1592
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

1. 7. 2020, 7:08

Realne ale nevies kolko elektriny na ake uzemie od susedov zase doveziete, a to ze mate zatial prebytok je skvele, ale len do chvile kym je este povolene uhlie (CR asi 40%). To ze na full elektriku nasa sustava nieje postavena je jasne, hlavne ak si to predstavis v celoeuropskom meritku, kedze nase trhy a populacia voci velkym krajnam je smiesna...
ked ti nemec alebo francuz nadiktuje ze potrebuje x GWh tak im ju budeme musiet dodat a to je istota... Jadro je fajn, len casovo dost narocne na vystavbu a este viac na likvidaciu, vietor je tazko regulovatelny a slnko tiez nesvieti iba vtedy ked treba a stabilita slnecneho svitu tiez nieje vyhra. Proste kto pracuje na prenosovej sustave by vedel rozpravat ake su vyhliadky na masove pouzivanie e-aut... mozno tak bicykle a kolobezky...
Carl_FM
Příspěvky: 1150
Registrován: 3. 9. 2015, 9:23

1. 7. 2020, 8:18

Tech 14TWh byl čistý export, očištěný od importu. Samozřejmě uhelné elektrárny se budou postupně zavírat.
Šlo jen o představu, když prostě teď hned všechny auta se spalovákem se stanou elektromobily, tak je to teoreticky utáhnutelné z toho, co ČR exportuje.
Prakticky samozřejmě ne.
MAS FU2A, TOS SM16A
kiko01
Příspěvky: 1592
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

1. 7. 2020, 9:09

Carl_FM píše: 1. 7. 2020, 8:18 Tech 14TWh byl čistý export, očištěný od importu. Samozřejmě uhelné elektrárny se budou postupně zavírat.
Šlo jen o představu, když prostě teď hned všechny auta se spalovákem se stanou elektromobily, tak je to teoreticky utáhnutelné z toho, co ČR exportuje.
Prakticky samozřejmě ne.
A to ste asi jedna z mala krajin co je relativne dobre natom s produkciou... my mame tak 70% sebestacnost pri aktualnej spotrebe a ked vypnu uhlie tak sme v ....
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7204
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

1. 7. 2020, 9:48

Carl_FM píše: 1. 7. 2020, 8:18 Tech 14TWh byl čistý export, očištěný od importu. Samozřejmě uhelné elektrárny se budou postupně zavírat.
Šlo jen o představu, když prostě teď hned všechny auta se spalovákem se stanou elektromobily, tak je to teoreticky utáhnutelné z toho, co ČR exportuje.
Prakticky samozřejmě ne.
není to utáhnutelné ani teoreticky
v ČR se za poslední roky spotřebuje asi tak 540 000 tun benzínu + nafty měsíčně, to je 6 500 000 tun ročně, celkem ropy ročně 10 000 000 tun
zdroj: https://www.czso.cz/documents/10180/918 ... ersion=1.0
přepočteno na energii - při spalném teplu 12,5 kWh/kg je to 6 500 000 000x12,5=81 TWh
spotřeba el. energie v ČR 2018 byla 74 TWh, čistý vývoz 14 TWh, celková výroba 88 TWh
zdroj: https://www.elektrina.cz/vyroba-elektriny-v-cr
pokud by tedy všechny fosily teď hned začaly jezdit na elektriku, znamenalo by to nutnost prakticky zdvojnásobit výrobu elektřiny v ČR, tj. asi tak 5 Temelínů, o distribuci nemluvě
....
domnívám se, že cílem je pod záminkou ochrany klimatu atd atd prakticky zlikvidovat individuální dopravu, tj. jednu ze zásadních svobod jednotlivce
jezdit budou jen vyvolení
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

1. 7. 2020, 10:07

Spalné teplo u fosilního paliva není pro jeho použití v dopravě příliš relevantní. Relevantní je počítat energii, kterou lze dostat na kola. Tedy tak asi 1/4.
Vychází to i v praxi: spalovák řekněme 5l/100km, elektrika 15kWh/100km.
Takže pro náhradu fosilů by stačilo asi tak něco mezi 20-25TWh, řekl bych.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7204
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

1. 7. 2020, 10:22

jasně
ale nezapomeň, že tu elektriku taky nějak musíš distribuovat, uložit do baterek.....atd
takže to čistých 100% zdaleka taky nebude, tipnul bych si že tak 1/3 půjde na ztráty tohoto typu
navíc u fosilu tím odpadním teplem topíš, u elektra to jde čistě do spotřeby
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
miv
Příspěvky: 777
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

1. 7. 2020, 10:28

Carl_FM píše: 1. 7. 2020, 2:24 I kdyby lusknutím prstu se všechny benzín/nafta auta v ČR proměnily v elektromobily, tak pro ně máme dost elektřiny, protože nyní 1/3 energie exportujeme.
Samozřejmě slabé vedení do vesnice je problém. To by musely být všude nové rozvody.
A ten bohatý kamarád situaci může vyřešit jednoduše, koupí si ještě jednu Teslu a bude je střídat :D
Chtělo by to trošku počítat. Nemáme dost elekřiny a nemáme ani vedení. Elektromobil v současnosti je absurdní nesmysl. A to říkám jako elektrotechnik a s vědomím, že elektromotor je nejlepší pohon. Bez lokálního jaderného reaktoru je to ale nesmysl. Baterie to z principu nemohou vyřešit, protože mají příliš malou hustotu energie an jednotku hmotnosti.
kiko01
Příspěvky: 1592
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

1. 7. 2020, 10:44

miv píše: 1. 7. 2020, 10:28
Carl_FM píše: 1. 7. 2020, 2:24 I kdyby lusknutím prstu se všechny benzín/nafta auta v ČR proměnily v elektromobily, tak pro ně máme dost elektřiny, protože nyní 1/3 energie exportujeme.
Samozřejmě slabé vedení do vesnice je problém. To by musely být všude nové rozvody.
A ten bohatý kamarád situaci může vyřešit jednoduše, koupí si ještě jednu Teslu a bude je střídat :D
Chtělo by to trošku počítat. Nemáme dost elekřiny a nemáme ani vedení. Elektromobil v současnosti je absurdní nesmysl. A to říkám jako elektrotechnik a s vědomím, že elektromotor je nejlepší pohon. Bez lokálního jaderného reaktoru je to ale nesmysl. Baterie to z principu nemohou vyřešit, protože mají příliš malou hustotu energie an jednotku hmotnosti.
A ako je to realne s topenim v aute v zime? Videl som nejake videa Teslou cez kanadu a boli normalne v zimnych bundach a striedavo ohrievali celne sklo alebo sedacky takze v interiery asi tak chladnejsie tipujem, a aj tak protopili tak isto ako islo do pohonu...
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

1. 7. 2020, 11:06

kiko01 píše: 1. 7. 2020, 10:44 A ako je to realne s topenim v aute v zime? Videl som nejake videa Teslou cez kanadu a boli normalne v zimnych bundach a striedavo ohrievali celne sklo alebo sedacky takze v interiery asi tak chladnejsie tipujem, a aj tak protopili tak isto ako islo do pohonu...
Kolik může jít do ohřevu sedaček? Tak 50W do jedné? Mám vyhřívanou dečku, má dva stupně, cca 12W a 25W. Když se pustí na ten vyšší, tak by si na tom člověk po chvíli asi spálil prdel.
Vezmi si fén (hair dryer) s příkonem 1kW a skus si ho pustit v autě. Budeš tam mít za chvíli jako v sauně.
Takže bych si tipnul, že víc než 1kW do topení a ohřevu v praxi nepůjde. Když bude auto zmrzlé, tak na začátku víc. Ale pak to klesne.
Takže to bude pod 10% spotřeby auta na jízdu, tipnul bych si.

Nejsem autař a nesleduju to. Ale docela bych se divil, že by výrobci neuměli nějak využít odpadní teplo i v tom elektroautě. Teď nebo aspoň do budoucna. Motor i baterky budou trochu hřát, účinnost přece jen není 100%. Ale to jen teoretizuju.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

1. 7. 2020, 11:15

miv píše: 1. 7. 2020, 10:28 Chtělo by to trošku počítat. Nemáme dost elekřiny a nemáme ani vedení...
Když bude poptávka, tak se objeví i nabídka.
Páteřní síť vedení máme dobrou. Pokud by to přece jen bylo úzké místo, tak tady se dá upgrade udělat i bez zdlouhavého výkupu pozemků. Použít silnější lana, místo jednoho lana natáhnout trojici, místo trojice zavěsit pod ní ještě jednu trojici atd.
Ve městech jsou dost často i slušná lokální vedení. Když se před nějakou dobou zakopávalo vše do země, tak se to přece jen proti dobám Franty Křižíka udělalo už trochu slušněji. A lokálních trafaček je jak naseto. Nové trafačky jsou malé a často většinově pod zemí, takže se dají doosadit i do zástavby. Navíc se dělají upgrady tranformátorů, případně se i ke stávajícím třeba přidávají dodatečné chladiče.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

1. 7. 2020, 11:22

testone píše: 1. 7. 2020, 10:22 jasně
ale nezapomeň, že tu elektriku taky nějak musíš distribuovat, uložit do baterek.....atd
takže to čistých 100% zdaleka taky nebude, tipnul bych si že tak 1/3 půjde na ztráty tohoto typu
navíc u fosilu tím odpadním teplem topíš, u elektra to jde čistě do spotřeby
Ano. Nedá se udělat jednoduchý přepočet energií. Na jedné straně jsou to Tebou zmíněné ztráty. Na druhé straně zase třeba provoz elektriky při poskakování v kolonách ve městě vychází o dost efektivněji, protože spalovák tam jede v nepříznivých podmínkách. Atd.

Šlo mi jen o to, že (podle mě) nedostatek elektriky nebude brzdou rozvoje e-automobilizmu. Brzdy budou v ceně a blbých parametrech baterek.
milan584
Příspěvky: 2130
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

2. 7. 2020, 4:59

Mex píše: 1. 7. 2020, 10:07 Spalné teplo u fosilního paliva není pro jeho použití v dopravě příliš relevantní. Relevantní je počítat energii, kterou lze dostat na kola. Tedy tak asi 1/4.
Vychází to i v praxi: spalovák řekněme 5l/100km, elektrika 15kWh/100km.
Takže pro náhradu fosilů by stačilo asi tak něco mezi 20-25TWh, řekl bych.
To je samozřejmě naprostý nesmysl -protože ty elektrokomedie nebudou připojené prodlužovačkou a nebudou jezdit s stabilním odběrem, který se v průběhu 24h vůbec nemění. Navíc celý cyklus (někteří asi nejsou schopni zjevně domyslet) má taky nějakou účinnost.
Takže je třeba to počítat jako součást odběrového diagramu (tj. na maximum, které vznikne při nabíjení) - takže ve skutečnosti to vyjde minimálně 3-4x, možná i 5x hůř.
A na závěr si doporučuji zkusit zjistit, CO stojí energie v špičce (tzv. čtvrthodinové maximum - když to někdo - třeba celá Praha :mrgreen: při večerním nabíjení těch komedií na sídlištích překročí).
Odpovědět

Zpět na „Prevazne nevazne“