CNC tip

5oM
Příspěvky: 6
Registrován: 8. 11. 2019, 8:30

16. 12. 2019, 10:29

Dobrý deň, sledujem toto fórum nejakú dobu a rozmýšľam nad kúpov CNC stroja na ktorom by som chcel prioritne vyrábať nože, ktoré rysujem v autocade. Pracovnú plochu si predstavujem cca 500 x200x 50 mm. Som úplný laik a začiatočník, viete mi prosím poradiť na čo si dať pozor, poprípade nejaký tip na nejaký konkrétny stroj ?
S vďakou Peter.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8163
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

16. 12. 2019, 10:50

Tak to už zjevně nepůjde o jednoduché šmrdlátko z Číny nebo z domácího chovu, ale o profi stroj (zřejmě z druhé ruky, jestli to dobře chápu). Co s těmi noži a z jakých polotovarů chceš dělat? Jestli jen obrys z plechu (a pak se to dobrousí), tak nevím, jestli se pouštíš správným směrem. Sám CNC mám a přesto kdybych dělal nůž (a jednou, až bude všechna ostatní práce hotová, si asi udělám) tak bych ho nechal vypálit na laseru. Jestli chceš frézovat 3D tvar, třeba takové věci jako konkávní ostří, tak je CNC samozřejmě potřeba, ale to je zase v rozporu s tím Autocadem :-)
Aleš Procháska
5oM
Příspěvky: 6
Registrován: 8. 11. 2019, 8:30

16. 12. 2019, 12:10

Nože robím z práškových ocelí, ako elmax, vanax a vanadis. Vyrezávať tvar si dávam vodným lúčom, šlo by teda o opracovávanie ostria do požadovaného 3D tvaru. Iste nezáleží na tom, aby bol podklad z autocadu, snáď to pojde nejako konvertovať poprípade začnem robiť v inom prostredí, mám možno náročnejšie požiadavky a preto píšem sem, pretože sa tu mierne rozšírirli obzory a prišiel som na to, že je to trošku náročnejšie...
Vďaka za každý tip..
chb
Příspěvky: 3802
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

16. 12. 2019, 1:18

to nebude "levná hobby čína" - na to potřebuješ lepší stroj (ač třeba z číny) - máš představu, co za to zaplatíš ?
Jakou máš vůbec představu o ceně, kterou jsi ochoten dát.