3D strategie

seriál článků o fusion 360 a lokalizace
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

6. 6. 2022, 2:38

Ciao,

Pánové, možná víte v čem je problém. Proč mi to dělá ten bordel po obvodě? Všude je hrana 1mm a ty zakulacené rohy mají 10mm hloubku.

Dělá mi to binec a mám to celé okousané, protože ty "uzlíky" lezou do materiálu. Myslel jsem, že je to napasováním po otočení, ale mám to ve formě. Vše změřeno na jednu referenční nulu. Prosím o radu.
spodni ramena v12.png
spodni ramena v122.png
spodni ramena v123.png
spodni ramena v124.png
spodni ramena v125.png
Děkuji
r4cv
Příspěvky: 2681
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

6. 6. 2022, 2:43

podobné prípady som riešil. zatiaľ mi pomohlo vyexportovať to do STEP, aby to stratilo históriu a natiahnuť späť ako novú súčiastku (import)
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

6. 6. 2022, 3:26

vyzkouším. Jen hloupý dotaz. Používáš celý model jako zdroj nebo vybíráš ručně "faces"? Díky
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

6. 6. 2022, 3:32

Byva tam moznost vymezit treba na jakych plochach smi a nesmi frezovat nebo v jakem ohraniceni. Celkem hojne se to vyuziva.
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

6. 6. 2022, 3:46

Untitled-1.jpg
tady jsou vybrány pouze ty profilové zaoblení a ty kraje. Hloubka do poloviny. Dělá to totéž.

Jdu nakreslit nový objekt a zkusím to znovu.
Uživatelský avatar
Pipik
Příspěvky: 850
Registrován: 9. 11. 2016, 3:32
Bydliště: České Budějovice

6. 6. 2022, 3:51

Jop, s tím taky občas bojuju :roll:
Někdy pomáhá u té operace změnit vyhlazení dráhy, někdy pohnout s krokem, zmenšit nájezdy/odjezdy/poloměr rohu, určitě pomáhá označit plochy kterým se má vyhnout (a opracovat je jinou operací).

Jelikož to ale vypadá celý na jednu 3D Adaptivní operaci, doporučovat bych to spíš rozdělit na několik operací u jednotlivých ploch/kontur. Popřípadě třeba právě na ty oblé konce se hodí spíš jiná operace než adaptivní.

A když už jsem úplně v koncích, nebo jsem lenivej to řešit, tak si nejdřív objedu konturu s přídavkem téměř průměr frézy, prostě tak aby mi ty kudrlinky nejezdily do materiálu :lol:

Podle mě na to jdeš ale úplně pitomě - házet na takovýhle jednoduchý díl adaptivní obrábění je ztráta strojočasu. Rozděl to na správné operace.
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit :wink:
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

6. 6. 2022, 4:01

No to jsem se snažil, ale nevím jak. Navíc do teď mi borci z Arkance nepřevedli body na licenci (koupil jsem si roční předplatné od nich), takže nemám ani možnost rozšířeného obrábění.
Prostě neumím to obrobit.
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

6. 6. 2022, 4:03

novy objekt.png
tady jsem nakreslil novy objekt a dal to jako celek do poloviční hloubku
r4cv
Příspěvky: 2681
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

6. 6. 2022, 5:57

pozerám na to a nie je mi jasné, či hrubuješ, alebo obrábaš na hotovo posledné detaily.

ak hrubuješ, tak si nakresli pomocný náčrt a daj obrábať len v rámci neho tie konce.
ak na hotovo, tak si skús praviť pomocnú operáciu hrubovanie, kludne s prídavkom 0. následnú operáciu daj vychádzať z predchádzajúcich operácií. tú hrubovaciu samozrejme negeneruješ, tá je len aby si cam myslel, že už nemá prídavok.
kiko01
Příspěvky: 1572
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

6. 6. 2022, 7:21

Nechcelo sa mi citat comtam je popisane , ale adaptive je hrubovacia strategia, ktora drahy "zaokruhluje" na urcitu presnonst/nepresnost takze od toho nemozes ocakavat ze tam nebudu "zuby" a skoky...
Dalej ak sa ti nezda ten pocet roznych napojeni a zaberov tak si zapni zobrazenie bodov na drahach, a pohraj sa s nastavenim smoothing a pridavku ktory ma ostat...
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

6. 6. 2022, 8:28

Pánové tady je postup:

průhledně je naznačený materiál. Zeleně je přípravek. Nejdříve udělám kapsy. V mém případe klasicky 2D pocket. Zkoušel jsem i 2D adaptivně, ale je to pomalejší a nemám na to frézy. Pak odfrézuji pomocný profil kolem obrobku, rovněž 2D pocket. Tím mám zbytkový materiál oddělený a při ceně 380Kč/1kg 7075ky by to byla škoda. Potom udělám 2x finiš celou délkou (20mm výška) po 0,1mm. Ještě předtím přišroubuji obrobek do přípravku. Mám tedy holý objekt bez zakulacených hran na okrajích. Sražení po obvodu mohu udělat samostatně.
dolni pohled.png
Další krok je 3D ataptivně do hloubky 10mm, tedy poloviny. Označeno jen hrany ke sražení a ty kulaté rohy. Model pro výpočet je kolie obrobku bez zakulacených hran. Nemohu použít předchozí operaci, protože by hruboval vše kolem.
3D adap.png
Otočím a upnu do přípravku a stejným způsobem použiji 3D adaptivní pro sražení těch okrajů z druhé strany.

Nevím jak to jinak obrobit. Zkoušel jsem vše možné, ale nic mi nefunguje.
motorovy
Příspěvky: 352
Registrován: 12. 6. 2008, 7:27

6. 6. 2022, 8:47

adaptive je naozaj stratégia na hrubovanie. prečo nepoužiješ contour?
kiko01
Příspěvky: 1572
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

6. 6. 2022, 8:51

A ake radiusy maju tie zaoblenia obvodu? Ake dokoncovacie operacie pouzivas po adaptive?
Tie otvory ktorymi to srobujes su fajn pomocka, jeden znich by som pouzil ako nulovy bod pri obrabani druhej strany..

Ja by som si ale nakreslil konturu celeho vonkajska, okolo tej by som to "obrezal" contourom s pridavkom mozno len do 80% hlbky, navrtal diery a porobil vnutro co sa da.. otocil, chytil za diery, na hodinky zarovnal, osondoval jednu z dier, obrezat zvysok (odpady by sa ti oddelili), dokoncit na finis vonkajsiu konturu na celu hlbku a dorobit zvysok vonkajska (zaoblenia) atd.
Musel by som mat model aby som ti spravil realny postup operacii, ale nic zlozite vtom nevidim.
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

6. 6. 2022, 8:56

Kiko to je podobně. Tak jsem dělal první ramena. Je to ale škoda materiálu, který ještě využiju. Proto už v druhém kroce mám obrobek oddělený a pracuji jen s ním. Je už po obvodě finišovaný, takže se jedná jen o ty zasrané sraženiny.
kiko01
Příspěvky: 1572
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

6. 6. 2022, 10:05

Mrosconi píše: 6. 6. 2022, 8:56 Kiko to je podobně. Tak jsem dělal první ramena. Je to ale škoda materiálu, který ještě využiju. Proto už v druhém kroce mám obrobek oddělený a pracuji jen s ním. Je už po obvodě finišovaný, takže se jedná jen o ty zasrané sraženiny.
No ved ja myslim obrezat tak ze ti cely zvysok ostane, nie ze to pojde do spon...
Zrazenia su easy, paralel/ 3d contour alebo dalsie strategie.... vyriadkovat bullnose frezou...
Odpovědět

Zpět na „Učíme se Fusion 360“