Nové CNC z Rokycan II
pěkný
závidím tu sílu dotáhnout to do konce
závidím tu sílu dotáhnout to do konce
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 374
- Registrován: 3. 4. 2016, 1:47
Mohu se zeptat jaký je průměr pístu co pomáhá přizvedávat vřeteno ?.Martinhora píše: ↑3. 10. 2015, 7:16 Pár dalších fotek. Dlouho jsem zvažoval jak odlehčit Zko - má cca 80kg. Protizávaží jsem zavrhnul hned - zhoršilo by to hodně dynamiku. Pak jsem uvažoval nad plynovejma vzpěrama, ale ty jsem nakonec taky zavrhnul. Zdálo se mi to takový fórový a nemají lineární průběh síly. Takže nakonec jsem použil dva vzduchové písty FESTO, které jsou napojené na malý vzdušník (starej malej hasičák). Pomocí regulačního ventilu je vzdušník natlakován na potřebný tlak k vyvážení. Po připojení vzduchu ke stroji se automaticky dofukuje na nastavený tlak (pro případ úniků). Funguje to až překvapivě dobře.
Převod ze serv je řešen řemenem 5M s poměrem 1,25:1. K zajištění řemenic jsem použil svěrná pouzdra.
Rozvaděč jsem dlouho sháněl a hledal, ale nenašel. Takže mi došla trpělivost a vyrobil jsem ho. Bočnice jsou z 1mm naohýbaného plechu a zadní deska z 10mm kartitu.
Na stole je z boku konektor 19pin Amphenol pro připojení 4-té osy. Vše je vedeno pod stolem v ener.řetězech. Stejně tak přívod vzduchu a kabeláže k výměníku nástrojů.
Ještě něco k použitým šroubům. To bylo snad nejdelší shánění a dohadování při stavbě stroje. Na úplnym začátku jsem chtěl použít čínu (z cncshopu). Zaplať pánbu, ale pan Quis nezajišťuje opracování konců - takže z toho sešlo. Takže jsem poptal u HIWINU okružované šrouby s předepnutou maticí. Měsíc mě tahali za nos, že mi vyjdou vstříc bla bla bla. Nakonec ani po měsíci a půl apřes neustálé ujišťování, že už zítra nabídku pošlou, nic neposlali. Tak jsem obeslal i jiné (THK,NSK atd). U všech nastala úplně stejná situace - nabídka přišla druhý den, ale přestože jsem poptával okružované s předepnutou maticí, od všech přišly nabídky na válcované s maticí s vůlí 0.05 - no tragédie. Poslední možnost bylo české KSK. Tak jsem tam pro jistotu zavolal a měl jsem štěstí. Všechno mě bylo vysvětleno a doporučeny šrouby broušené (okružované mají dražší), předpětí udělají na míru, různé provedení matic - dle libosti (bez příplatku). Ještě před tím jsem oslovil pana Quise aby mi udělal on nabídku na okružované HIWIN. Ta přišla za cca 14 dní a kupodivu okružovaný HIWIN je dražší než broušené KSK. Takže jsem objednal v KSK šrouby v toleranci IT3. Když to přišlo tak u každého šroubu byl měřící protokol a všechny se nakonec vešly do IT1.
- Martinhora
- Příspěvky: 993
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
Dlouho jsem se v mém vlákně neozval, takže alespoň ve zkratce co je nového.
Oba dva stroje fungují po celou dobu skoro bez závad (jednou zahořel zdroj v PC). Poslední dva roky jedou skoro každý den - někdy i 10h denně.
Vzhledem k tomu, že už Armote podporuje nástroje mimo zásobník a obrobkové sondy, pořídil jsem sondy na oba dva stroje. Ze začátku jsme s tím trochu bojovali, ale nakonec se to odladilo a teď to funguje naprosto bez problémů - už si to bez nich nedokážu představit ....
Na prvním stroji, který byl dokončen v roce 2015 už bohužel dosloužila ložiska ve vřeteni. Kolik to mělo naběháno netuším, ale pocitově několik tisíc hodin + tři tvrdé rány, které kdysi vznikly při ladění ATC v Armote. Ložiska se nezadřela, ale už to při rozběhu a doběhu pískalo a hlavně byl znát horší povrch na výrobcích. Původně byl problém s výměnou ložisek. V Teknomotoru na mé emaily nereagovali. Pak jsem se přes Mirka Vostárka (děkuju Mirku) dostal ke zdejšímu uživateli "Milan199", který mi ochotně přesto že se neznáme nabídnul pomoc s výměnou. Děkuju Milane - vážím si toho.
Bohužel ani jeden z nás nevěděl co tam je za ložiska a jak dlouho by trvalo objednání...
Nakonec to dopadlo tak, že jsem sebral odvahu a do toho Teknomotoru jsem zavolal. Měl jsem štěstí - Ital uměl stejně blbě anglicky jako já - tak jsme si krásně rozuměli. Nabídnul mi kompletní repas za 1100,- EUR. Ta cena byla pro mne přijatelná. Vřeteno jsem jim odeslal a za 14 dní už bylo zpátky v mašině. Vřeteno jsem kupoval z CNCShopu a trochu dost mě mrzí, že na moje emaily ohledně pomoci s repasem vůbec nereagovali. Možná i kdyby napsali "polib nám prdel" bylo by to lepší ....
Oba dva stroje fungují po celou dobu skoro bez závad (jednou zahořel zdroj v PC). Poslední dva roky jedou skoro každý den - někdy i 10h denně.
Vzhledem k tomu, že už Armote podporuje nástroje mimo zásobník a obrobkové sondy, pořídil jsem sondy na oba dva stroje. Ze začátku jsme s tím trochu bojovali, ale nakonec se to odladilo a teď to funguje naprosto bez problémů - už si to bez nich nedokážu představit ....
Na prvním stroji, který byl dokončen v roce 2015 už bohužel dosloužila ložiska ve vřeteni. Kolik to mělo naběháno netuším, ale pocitově několik tisíc hodin + tři tvrdé rány, které kdysi vznikly při ladění ATC v Armote. Ložiska se nezadřela, ale už to při rozběhu a doběhu pískalo a hlavně byl znát horší povrch na výrobcích. Původně byl problém s výměnou ložisek. V Teknomotoru na mé emaily nereagovali. Pak jsem se přes Mirka Vostárka (děkuju Mirku) dostal ke zdejšímu uživateli "Milan199", který mi ochotně přesto že se neznáme nabídnul pomoc s výměnou. Děkuju Milane - vážím si toho.
Bohužel ani jeden z nás nevěděl co tam je za ložiska a jak dlouho by trvalo objednání...
Nakonec to dopadlo tak, že jsem sebral odvahu a do toho Teknomotoru jsem zavolal. Měl jsem štěstí - Ital uměl stejně blbě anglicky jako já - tak jsme si krásně rozuměli. Nabídnul mi kompletní repas za 1100,- EUR. Ta cena byla pro mne přijatelná. Vřeteno jsem jim odeslal a za 14 dní už bylo zpátky v mašině. Vřeteno jsem kupoval z CNCShopu a trochu dost mě mrzí, že na moje emaily ohledně pomoci s repasem vůbec nereagovali. Možná i kdyby napsali "polib nám prdel" bylo by to lepší ....
- GeminiRacing
- Příspěvky: 275
- Registrován: 29. 11. 2011, 6:46
- Bydliště: Trenčín - Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
nadherna masinka, gratulacia, neni co vytknout......mozna by to chcelo zasobnik na viac nastrojov
robim teraz novu masinu a tiez som chcel takyto zasobnik pod portalom, ale vyslo mi tam iba 7 nastrojov, tak idem do karuselu na 12 nastrojov, a rozmyslam ci to bude stacit, ze ked sa stym uz drbkam, ze by som dal rovno 16
robim teraz novu masinu a tiez som chcel takyto zasobnik pod portalom, ale vyslo mi tam iba 7 nastrojov, tak idem do karuselu na 12 nastrojov, a rozmyslam ci to bude stacit, ze ked sa stym uz drbkam, ze by som dal rovno 16
Renault 5 Turbo in progress
http://www.geminiracing.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.geminiracing.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Až jich budeš mít 16 zjistíš že jich potřebuješ 32 pokud budeš dělat vložky do forem z duralu a různou droboť tak těch nástrojů tam bude potřeba dost ,hlavně tě nebude bavit pořád něco přehazovat.(mám 20 a je to málo, pořád něco přehazuju)
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martinhora
- Příspěvky: 993
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
Je to přesně tak - vždycky je málo
Mě se tam prostě víc nevešlo. Ale oba dva ty stroje vyrábí jen a pouze podvozky na modely a jen a pouze to co já nakreslím. Takže už když to kreslím, tak u toho přemejšlim jak a čím to obrobit (jak to upnout) - někdy se musí udělat kompromis. Ale zvyknul jsem si na to a těch 5 nástrojů mi prostě stačí.
Mě se tam prostě víc nevešlo. Ale oba dva ty stroje vyrábí jen a pouze podvozky na modely a jen a pouze to co já nakreslím. Takže už když to kreslím, tak u toho přemejšlim jak a čím to obrobit (jak to upnout) - někdy se musí udělat kompromis. Ale zvyknul jsem si na to a těch 5 nástrojů mi prostě stačí.
Co je zač ta sonda?
díky za info
díky za info
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martinhora
- Příspěvky: 993
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
-
- Příspěvky: 374
- Registrován: 3. 4. 2016, 1:47
Mohu se Tě prosím zeptat jak jsi s odstupem času spokojený s chlazením ? , šel by jsi teď do po zkušenostech jiného systému ?. Koupil jsem stejné, okouknul jsem ho když jsem byl u Tebe pro grafiku . Zatím ho mám pořád na stole. Jak máš prosím vyřešen zásobník na líh ? . Na fotce jsem viděl nádobu jak od filtru na vodu , jestli to tedy patří k tomu . Máš ho v nádržce odkaď si ho zřízení samo pod tlakem nasává , (nebo je potřeba jí tlakovat) ? a spínáš pouze přívod vzduchu k zařízení ? Jaký je potřeba nastavit tlak vzduchu ?
Děkuji .
Děkuji .
- Martinhora
- Příspěvky: 993
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
S chlazením celkem spokojenej jsem.
Ano, původně byl zásobník na líh z filtru na vodu - ale ten se časem úplně rozpadnul ....
Takže jsem potom použil proplachovací soudek na pivo. Ten tlakuju na 0.5 BAR
Mám tam nejen ventil na vzduch, ale i ventil na spuštění lihu (je to ventil na kerosin z modelářské turbíny)
Nádoba na líh je natlakovaná po celou dobu spuštění stroje.
Ano, původně byl zásobník na líh z filtru na vodu - ale ten se časem úplně rozpadnul ....
Takže jsem potom použil proplachovací soudek na pivo. Ten tlakuju na 0.5 BAR
Mám tam nejen ventil na vzduch, ale i ventil na spuštění lihu (je to ventil na kerosin z modelářské turbíny)
Nádoba na líh je natlakovaná po celou dobu spuštění stroje.
-
- Příspěvky: 374
- Registrován: 3. 4. 2016, 1:47
Děkuji Ti , za vysvětlení. Zásobník na líh je tedy ten plastový soudek s černým uzávěrem ?. Ještě se asi hloupě zeptám, ventil na kerosin si použil z důvodu že těm od Festo líh vadí, nebo byl důvod že si ho měl. Ventil doma na kerosin bych taky asi našel .
- Martinhora
- Příspěvky: 993
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
Soudek je tohle
Festo ventil časem odešel - asi ty těsnění lihem ztvrdly. Ten ventil na kerosin mám na obou strojích leta a bez problémů.