mini cnc z betonu
trochu se peru s nastavením vektorového měniče V1000.
Autotuningem zaboha neprojde sice se roztočí ale v půlce procedury motor vyloudí fakt hnusnej zvuk a měnič spadne do chyby /nadproud/.
Manuálně se mi ho podařilo rozběhat ale zase se peru s nosnou frekvencí při 2kHz měnič chcípne na přetížení při rampě pod 3s /za dost hnusnýho zvukovýho doprovodu od motoru .Při větší nosné frekvenci je to ok ale zase při rozběhu motor dost zakvičí ,asi mu tam měnič cákne hodně proudu kvůli parametru kompenzace momentu/skluzu? fakt nevím ----ve skalárním režimu zvládne start za 0,7s v pohodě .... Křivku mám nastavenou linearni ale nějak se mi to podle zvuku nejeví... pral jste se s tím někdo taky ? nějaký rady porady?
Alespoň jsem natočil rozdíl v hlučnosti když se vyndá vrtule.motor jede na 2kHz což je trochu hlučnější ale i tak je rozdíl hodně znát.
https://youtu.be/3w29rm_k31c" onclick="window.open(this.href);return false;
Autotuningem zaboha neprojde sice se roztočí ale v půlce procedury motor vyloudí fakt hnusnej zvuk a měnič spadne do chyby /nadproud/.
Manuálně se mi ho podařilo rozběhat ale zase se peru s nosnou frekvencí při 2kHz měnič chcípne na přetížení při rampě pod 3s /za dost hnusnýho zvukovýho doprovodu od motoru .Při větší nosné frekvenci je to ok ale zase při rozběhu motor dost zakvičí ,asi mu tam měnič cákne hodně proudu kvůli parametru kompenzace momentu/skluzu? fakt nevím ----ve skalárním režimu zvládne start za 0,7s v pohodě .... Křivku mám nastavenou linearni ale nějak se mi to podle zvuku nejeví... pral jste se s tím někdo taky ? nějaký rady porady?
Alespoň jsem natočil rozdíl v hlučnosti když se vyndá vrtule.motor jede na 2kHz což je trochu hlučnější ale i tak je rozdíl hodně znát.
https://youtu.be/3w29rm_k31c" onclick="window.open(this.href);return false;
Pro chlupatý koule mistra Kápě pečený na vohni!!
-
- Příspěvky: 883
- Registrován: 3. 12. 2013, 7:54
- Bydliště: Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Ty brdo uplně se bojím te matky jak ju tam máš(doufám že utaženou fest)jinak to může byt krásná díra v hlavě.
Jinak přemýšlel jsem nad stejným vřetenem, ale 3kw.Nicmene ho tady asi moc lidí nemá.
S měničem by to mohl pomoct člen packa
Jinak přemýšlel jsem nad stejným vřetenem, ale 3kw.Nicmene ho tady asi moc lidí nemá.
S měničem by to mohl pomoct člen packa
Výrobní ředitel, co nadělal poctivě hodně vagónů špon do hutí.
Co to máš za měnič?
Nikde na tom videu není vidět štítek.
Jinak mi nějak nesedí štítek toho motoru.
Pokud to správně čtu, tak tam mají jmenovité napětí 3x220V, jmenovitý proud 6A a výkon 2.2 kW.
Ale při 3x220V a 6A je příkon 2286 VA, a z toho teda 2.2 kW udělá možná jen Bůh (a spíš ani on ne).
Nikde na tom videu není vidět štítek.
Jinak mi nějak nesedí štítek toho motoru.
Pokud to správně čtu, tak tam mají jmenovité napětí 3x220V, jmenovitý proud 6A a výkon 2.2 kW.
Ale při 3x220V a 6A je příkon 2286 VA, a z toho teda 2.2 kW udělá možná jen Bůh (a spíš ani on ne).
No - jak myslíš.
Pokud máš kolem sebe nějaký jiný motor kolem 1 kW, nebo někoho kdo takový má, tak tam schválně zkus ten vektorový režim zprovoznit. Pokud jsi v konfiguraci neudělal nějakou zásadní botu, tak se ti to pravděpodobně podaří.
Nebo pokud máš kolem sebe někoho s patřičně dimenzovaným měničem, tak naopak zkus své vřeteno s jeho měničem. Každý měnič umí zobrazit protékající proud, takže nebude problém udělat nějaké měřené.
Samozřejmě jsi mohl něco blbě nastavit. Ale že by Yaskawa měla nějaký problém udělat autotuning se správně nadimenzovaným motorem (a byla to tedy skutečně chyba měniče), tomu se fakt těžko věří.
Jinak samozřejmě můžeš ten motor trochu omezit v rozletu, třeba mu nastavit menší jmenovité napětí. A tím z motoru 2.2kW udělat skutečně motor 1.1 kW.
Pokud máš kolem sebe nějaký jiný motor kolem 1 kW, nebo někoho kdo takový má, tak tam schválně zkus ten vektorový režim zprovoznit. Pokud jsi v konfiguraci neudělal nějakou zásadní botu, tak se ti to pravděpodobně podaří.
Nebo pokud máš kolem sebe někoho s patřičně dimenzovaným měničem, tak naopak zkus své vřeteno s jeho měničem. Každý měnič umí zobrazit protékající proud, takže nebude problém udělat nějaké měřené.
Samozřejmě jsi mohl něco blbě nastavit. Ale že by Yaskawa měla nějaký problém udělat autotuning se správně nadimenzovaným motorem (a byla to tedy skutečně chyba měniče), tomu se fakt těžko věří.
Jinak samozřejmě můžeš ten motor trochu omezit v rozletu, třeba mu nastavit menší jmenovité napětí. A tím z motoru 2.2kW udělat skutečně motor 1.1 kW.
Blbá otázka, je nutné provozovat vřeteno, co se bude hodně točit ve vektoru. Obě vřetýnka co provozuju, tak ve skaláru 500 a750W Atas. A ve firmě, co mi to nastavovali, tak mě právě pán vysvětloval, že vřeteno skalár a motor s otáčkama hodně pod nominál vektor.