Mala dielnicka
Novic: Správný úderník používá soustružnické normativy.
Tyto jsou pro ocel, nůž SK, vnější obrábění. Třeba: pro výkon motoru 6kw je hloubka řezu (h) 5mm, řezná rychlost (v) 140m/min, posuv (s) 0,18 mm/ot., zaoblení špičky nože (r) 0,5 mm.
Nebo: h 3mm, s 0,35 mm/ot., v 140m/min., r 1 mm.
Korekce na jinou obrobitelnost nebo přerušovaný řez níže.
Tyto jsou pro ocel, nůž SK, vnější obrábění. Třeba: pro výkon motoru 6kw je hloubka řezu (h) 5mm, řezná rychlost (v) 140m/min, posuv (s) 0,18 mm/ot., zaoblení špičky nože (r) 0,5 mm.
Nebo: h 3mm, s 0,35 mm/ot., v 140m/min., r 1 mm.
Korekce na jinou obrobitelnost nebo přerušovaný řez níže.
Tomu kdo ti rikal ze neni presny bych moc neveril. Sam mam model TMK 20 do 200Nm, je mu pres 40 let a meri porad s odchylkou max. 0.6Nm. A do nejakych 35Nm dokonce jen do 0.2Nm. Dnes jsem ho kalibroval a na choulostivou praci si beru prave ten (pokud se vejde). Neni to jen starozitnost
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Doteraz ho používam a ešte jeden Sovietsky, ktorý má stupnicu na obe strany.
A ešte k 18-nástke. Na priemere 100 špona 5mm v pohode. Pri dobre nabrúsenom lamači C-éčka jak vyšité.
A ešte k 18-nástke. Na priemere 100 špona 5mm v pohode. Pri dobre nabrúsenom lamači C-éčka jak vyšité.
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
Tak pokud ho takhle šetříš, tak vydrží v toleranci 100 let
U běžnejch momenťáků na servise vydrží průměrnej momenťák (cenová 5 tis) tak rok, dva, pak se s ním musí trochu pohnout, ale s tím se dělá každej den hlavně kola, tam to naskakuje rychle, a zase to není tak nutný přesně dodržet. Jestli je ta Tona v takovým stavu, tak přesná bude.
Na mejch klíčích mám třeba 2% na 10000 cyklů. Ty ale používám jen na čistou práci. Jen pro představu, 20 cyklů uděláš na jednom přezutým autě.
U běžnejch momenťáků na servise vydrží průměrnej momenťák (cenová 5 tis) tak rok, dva, pak se s ním musí trochu pohnout, ale s tím se dělá každej den hlavně kola, tam to naskakuje rychle, a zase to není tak nutný přesně dodržet. Jestli je ta Tona v takovým stavu, tak přesná bude.
Na mejch klíčích mám třeba 2% na 10000 cyklů. Ty ale používám jen na čistou práci. Jen pro představu, 20 cyklů uděláš na jednom přezutým autě.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Někteří "borci" se ještě po prvním cvaku vrátí a pro jistotu cvaknou ještě jednou.DwPetr píše: ↑24. 3. 2019, 9:51 Tak pokud ho takhle šetříš, tak vydrží v toleranci 100 let
U běžnejch momenťáků na servise vydrží průměrnej momenťák (cenová 5 tis) tak rok, dva, pak se s ním musí trochu pohnout, ale s tím se dělá každej den hlavně kola, tam to naskakuje rychle, a zase to není tak nutný přesně dodržet. Jestli je ta Tona v takovým stavu, tak přesná bude.
Na mejch klíčích mám třeba 2% na 10000 cyklů. Ty ale používám jen na čistou práci. Jen pro představu, 20 cyklů uděláš na jednom přezutým autě.
Neměli jste někdo v ruce něco takového?
https://www.aliexpress.com/item/Digital ... 61823.html
Není to nastavení momentu, ale měření momentu.
Docela se mi to líbí.
https://www.aliexpress.com/item/Digital ... 61823.html
Není to nastavení momentu, ale měření momentu.
Docela se mi to líbí.
On je to v podstatě momenťák, akorát ti ukazuje průběh. Bude to jak u všeho levnýho. Daj se sehnat i tady, není to zas takovej rozdíl https://www.uni-max.cz/produkty/vybaven ... ho-momentu
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
No já právě myslím, že to není momenťák. Pod pojmem "momeňťák" si představím něco, kde nastavím požadovaný moment a pak utahuju. Až jsem tam, tak to začne přeskakovat.
Ale tohle je jenom měřák. Nemá to žádné omezení, můžu utahovat jako o život. Akorát mi tenzometr ukazuje aktuální a maximální moment.
Možná se tam dá nastavit nějaká limitní hodnota, ale na té to nijak samo nevypne, jen to možná zapíská nebo zabliká.
Přesně tak, momenťák prolomí předepnutou pružinu a cvakne ti do tubusu, ale můžeš utahovat dál.
Elektrickej se neprolomí, ale pípne ti. A můžeš sledovat průběh. U tohodle je to to samý, akorát nemáš ten klíč/páku. Tam kde je místo tam se to použít dá, ale na malý momenty je to nepraktický.
Výhodu bych viděl tam, kde by bylo potřeba dotahovat vysoký momenty, a než kvůli tomu za 30 tis. kupovat klíč, tak na to jedno, dvě použití koupit něco takovýho.
Elektrickej se neprolomí, ale pípne ti. A můžeš sledovat průběh. U tohodle je to to samý, akorát nemáš ten klíč/páku. Tam kde je místo tam se to použít dá, ale na malý momenty je to nepraktický.
Výhodu bych viděl tam, kde by bylo potřeba dotahovat vysoký momenty, a než kvůli tomu za 30 tis. kupovat klíč, tak na to jedno, dvě použití koupit něco takovýho.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Na oboje závity doplním, že na to je dobrej klíč s vyndávacím čtyřhranem. Vypadají takto
https://autodilyok.cz/momentovy-klic-sa ... 74QAvD_BwE
Vlastnost dotahovat i po prolomení pružiny se využívá v kombinaci s úhloměrem. Cvakneš moment, a přetáhneš o úhel.
https://autodilyok.cz/momentovy-klic-sa ... 74QAvD_BwE
Vlastnost dotahovat i po prolomení pružiny se využívá v kombinaci s úhloměrem. Cvakneš moment, a přetáhneš o úhel.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B