Soustruh 16K20
Podělím se o další radost pod střechou, původně se mi 16K20 moc nezdál, ale nakonec jsem jeden dovezl.
Asi nejlepší na něm je inv. štítek Technologická divize Skanska, kdyby někdo nevěděl, tak Skanska je velká stavební firma, ne obráběčská, což znamená, že ta mašina nejela na 3 směny. To co je perfektní, jsou kryty, jednak zakrytovaný šrouby pod suportem, a taky lože. Když jsem kryty sundal, tak ty lože jsou jak nový, je vidět, že po nich něco jezdilo, ale jinak jsou krásný. Další věc je, že váží 3t, celej spodek je jeden velkej monolit, 15-20mm litina, takže tuhost bude.
Pár much to má, asi nejviditelnější kromě špíny je ulomené kolo podélného posuvu a ohnutá hřídel - to má na svědomí desta - klasika když to tenkrát ramovali z dílny. Trochu ohnutá hřídel příčného posuvu, nic extra, ale je to vidět. Čerpadlo na emulzi KO, místy zrezlé páky, sklíčidla nic moc, spíš nic, nejsou lunety.
Jinak točná délka 1000mm, 400mm průměr, rychloposuvy, závity, klasika. Motor 11KW, pujde ven a místo něj mám 5,5KW. R.v. 1973
Zatím jej nechám zrát, teď už je doma pod střechou, pujde pak stejnou cestou jako horizontka. Byla tam pak i BN 102, tu jsem vezl sebou pro známého, stejná firma, a asi taky toho moc nenadělala. Pár kusů příslušenství k ní je.
Asi nejlepší na něm je inv. štítek Technologická divize Skanska, kdyby někdo nevěděl, tak Skanska je velká stavební firma, ne obráběčská, což znamená, že ta mašina nejela na 3 směny. To co je perfektní, jsou kryty, jednak zakrytovaný šrouby pod suportem, a taky lože. Když jsem kryty sundal, tak ty lože jsou jak nový, je vidět, že po nich něco jezdilo, ale jinak jsou krásný. Další věc je, že váží 3t, celej spodek je jeden velkej monolit, 15-20mm litina, takže tuhost bude.
Pár much to má, asi nejviditelnější kromě špíny je ulomené kolo podélného posuvu a ohnutá hřídel - to má na svědomí desta - klasika když to tenkrát ramovali z dílny. Trochu ohnutá hřídel příčného posuvu, nic extra, ale je to vidět. Čerpadlo na emulzi KO, místy zrezlé páky, sklíčidla nic moc, spíš nic, nejsou lunety.
Jinak točná délka 1000mm, 400mm průměr, rychloposuvy, závity, klasika. Motor 11KW, pujde ven a místo něj mám 5,5KW. R.v. 1973
Zatím jej nechám zrát, teď už je doma pod střechou, pujde pak stejnou cestou jako horizontka. Byla tam pak i BN 102, tu jsem vezl sebou pro známého, stejná firma, a asi taky toho moc nenadělala. Pár kusů příslušenství k ní je.
Naposledy upravil(a) DwPetr dne 8. 2. 2019, 4:48, celkem upraveno 1 x.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Ten soustruh jsme měli v dílnách na letišti a umí slušně zabrat šponu ,brejle a čepice v plným nasazení nutností
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Stále platí že bych rád získal pevnou lunetu a kdyby byl českej manuál, tak by to bylo taky dobrý. Kopuit se dá, ale za 1800,- ho fakt nepotřebuju.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 13. 7. 2018, 5:01
Ahoj majitelé 16k20. Chtěl bych se zeptat, zda někdo sehnal ten manuál, popř. by poradil. Už na hodně věcí jsem přišel, ale stále je něco na co nemohu přijít. A poradí někdo jaký olej tam patří. Do předchozího soustruhu jsem lil ložiskový. Dik
Ještě ho nemám, leda za 1800,- koupit. No asi ho nebudu potřebovat, co ti není jasný, je to jednoduchej stroj. Olej takovej aby ti neklouzala ta třecí spojka
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 13. 7. 2018, 5:01
Zdenek16k20 píše: ↑13. 7. 2018, 5:15Ahoj majitelé 16k20. Chtěl bych se zeptat, zda někdo sehnal ten manuál, popř. by poradil. Už na hodně věcí jsem přišel, ale stále je něco na co nemohu přijít. A poradí někdo jaký olej tam patří. Do předchozího soustruhu jsem lil ložiskový. Dik
https://uloz.to/!iqjMewuZ/16k20-djvu
Jen musíš stáhnout djvu viewer. Je tam ale všechno, včetně výkresů, jen je v azbuce.
Jen musíš stáhnout djvu viewer. Je tam ale všechno, včetně výkresů, jen je v azbuce.
tady je to taky rusky ale aspoň jako PDF: http://techport.cz/docs/16K20.pdf dobrý je že je to jako text a ne obrázky, takže se v tom dá krásně vyhledávat (pokud teda máš i ruskou klávesnici )
Vykopnul jsem nějaký krámy a dostal jsem se k soustruhu, uvidim jak rychle udělám nový brejle pro novej motor (4kw) a zkusim ho roztočit
V pozadí jsou ještě vidět původní brejle na kterej byla původní jedenáctka. Ta měla delší výstupní hřídel, resp. řemenice byla prodlouřená, takže se k vůli motoru s menší hřídelí poupravila, a motor pujde zasadit do novejch brejlí, o 4 cm užších, když se to trochu podloží, řemenice pak vychází přesně pod sebe. Nádobka s mazáním se umístí do původních prostor.
V pozadí jsou ještě vidět původní brejle na kterej byla původní jedenáctka. Ta měla delší výstupní hřídel, resp. řemenice byla prodlouřená, takže se k vůli motoru s menší hřídelí poupravila, a motor pujde zasadit do novejch brejlí, o 4 cm užších, když se to trochu podloží, řemenice pak vychází přesně pod sebe. Nádobka s mazáním se umístí do původních prostor.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Špony už lítaj, zejtra vyladim mazání, a stávkuje rychloposuv, jinak to zdáse všechno maká. Je to trochu hlučnější, ale to z části vyřeší později nový ložiska. Úplná paráda je zastavování vřetene spojkou, ta běhá.
Je to všechno takový provizorní.
Je to všechno takový provizorní.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B