Soustruh 16K20
Vždyť je to úplně jednoduchý:
-Soustruh - velkej, tuhej a za cenu šrotu s 11kw motorem - 11kw je pro mě naprd - velká spotřeba i na volnoběh - velkej náraz, a poznatek z praxe, že ten výkon není vůbec potřeba. Jo jestli někdo potřebuje strojně vrtat 80mm vrtákem za 3 minuty půlmetrovou kulatinou, OK, jeslti potřebuješ brát 3cm z průměru na jeden záběr ná déčkovej posuv, ok. Ale já to nepotřebuju, neobrábím kola do vagonu. Jsem nalepenej na baráku, kde už jedna firma je, a vytěžuje to jističe chvilkama až dost, a já je nepotřebuju pořád shazovat, neboť bych byl poslán do prdele.
Kupovat 11Kw měnič nepotřebuju, leda by mi ho někdo zaplatil, ale stejně bych nesnížil odběr na prázdno, protože se tam točí hmota a to něco sežere. Ten motor má 105 kg a poměrnou část musí roztáčet a zadarmo to není.
Všechno co zapínám a udělá to nějakej náraz, tak k tomu hážu softstarty (svoje vlastní, 500,- kus), poněvač jak jsem zmínil, shazuju občas i jiný stroje někomu jinýmu. SS to účinně řeší - opět mnou prakticky ověřeno.
Tak se ta velká ludra vyhodila, daly se tam 4KW, který ve hvězdě zvládaj všechno v redukovaný předloze a ve zrychlený do 630ot. a já jsem to svojí činností nedokázal přetížit, a ještě abych ten motor nahrazoval. Existují situace, který potřebujou výkonu víc, to je převod do síly při vysokých otáčkách, a to 800, 1000, 1250 a 1600 - tady je potřeba uvést, že je to převod do síly 1,25:1 to nemá každej soustruh, jestli si někdy viděl rozběh z 0 na 1600 kde je na hřídeli ještě sklíčidlo, tak je ti to jasný a uplně stejně s tím bojuje 7.5kw v SUI na hvězdu. Pro ty případy tam ten přepínač je, otáčky si taky zařadíš, proč ne výkon motoru.
Ten 11KW motor je předimenzovanej až až, i to, že jsou k němu dráty 2,5mm2 svědčí o tom, že konstruktér nepočítal s nějakou velkou zátěží pro něj.
Po pravdě nechápu proč to řešíme, nežádám žádnou radu, a už vůbec ne v elektru, na to mám lidi, kteří část života strávili v rozvaděčích mašin, který většina odsud ani pohromadě neviděla, pokud teda nedělali na elektru v TOSce. A nemám důvod pochybovat, že by to bylo špatně. A navíc, já to reálně vlastním, používám, a vidím co to chce a nechce a vidím že to vyhovuje a dostačuje. To že to sem hážu, je informace pro ty, kteří by o něčem podobným uvažovali, a velkej motor by je odrazoval, což je přesně případ 16K20. Je to poznatek z praxe, reálně ověřenej, ne teoretická úvaha. Až tam dám přepínač, tak to samozřejmě napíšu, jak to dopadlo, aby byly ucelený informace. Mohl bych to i natočit, kdyby tomu ještě někdo nevěřil
A v poslední řadě, platím účty za elektriku, a tohle řešení narozdíl od původního motoru tu částku zvyšuje o něco míň a to je to, oč tu běží, aniž by mě to omezovalo? Stačí to tak? Proč by měl mít 3x slabší motor srovnatelný parametry? Jestli je potřebuješ a tak hrubuješ, že bys tu 4ku utahal, tak si tam 11tku nech. Ta 4 má i na hvězdu parametry dostatečný a jako bonus jde přepnout do trojúhelníku. Na těch ani ne 10% operací.
Ještě to jde obrátit takhle : vyber si jakýkoliv soustruh podle motoru do 4KW a pak jeho velikost, tuhost, možnosti a výbavu srovnej s K20. Už je to čitelněší, proč jsem to udělal? Prostě jsem si sestavil 4Kw předimenzovanej soustruh se snahou o minimální dopad na síť.
Jestli to jde vůbec takhle porovnávat, podle odběru/užitný hodnoty https://stroje.bazos.cz/inzerat/1006825 ... x-1000.php
-Soustruh - velkej, tuhej a za cenu šrotu s 11kw motorem - 11kw je pro mě naprd - velká spotřeba i na volnoběh - velkej náraz, a poznatek z praxe, že ten výkon není vůbec potřeba. Jo jestli někdo potřebuje strojně vrtat 80mm vrtákem za 3 minuty půlmetrovou kulatinou, OK, jeslti potřebuješ brát 3cm z průměru na jeden záběr ná déčkovej posuv, ok. Ale já to nepotřebuju, neobrábím kola do vagonu. Jsem nalepenej na baráku, kde už jedna firma je, a vytěžuje to jističe chvilkama až dost, a já je nepotřebuju pořád shazovat, neboť bych byl poslán do prdele.
Kupovat 11Kw měnič nepotřebuju, leda by mi ho někdo zaplatil, ale stejně bych nesnížil odběr na prázdno, protože se tam točí hmota a to něco sežere. Ten motor má 105 kg a poměrnou část musí roztáčet a zadarmo to není.
Všechno co zapínám a udělá to nějakej náraz, tak k tomu hážu softstarty (svoje vlastní, 500,- kus), poněvač jak jsem zmínil, shazuju občas i jiný stroje někomu jinýmu. SS to účinně řeší - opět mnou prakticky ověřeno.
Tak se ta velká ludra vyhodila, daly se tam 4KW, který ve hvězdě zvládaj všechno v redukovaný předloze a ve zrychlený do 630ot. a já jsem to svojí činností nedokázal přetížit, a ještě abych ten motor nahrazoval. Existují situace, který potřebujou výkonu víc, to je převod do síly při vysokých otáčkách, a to 800, 1000, 1250 a 1600 - tady je potřeba uvést, že je to převod do síly 1,25:1 to nemá každej soustruh, jestli si někdy viděl rozběh z 0 na 1600 kde je na hřídeli ještě sklíčidlo, tak je ti to jasný a uplně stejně s tím bojuje 7.5kw v SUI na hvězdu. Pro ty případy tam ten přepínač je, otáčky si taky zařadíš, proč ne výkon motoru.
Ten 11KW motor je předimenzovanej až až, i to, že jsou k němu dráty 2,5mm2 svědčí o tom, že konstruktér nepočítal s nějakou velkou zátěží pro něj.
Po pravdě nechápu proč to řešíme, nežádám žádnou radu, a už vůbec ne v elektru, na to mám lidi, kteří část života strávili v rozvaděčích mašin, který většina odsud ani pohromadě neviděla, pokud teda nedělali na elektru v TOSce. A nemám důvod pochybovat, že by to bylo špatně. A navíc, já to reálně vlastním, používám, a vidím co to chce a nechce a vidím že to vyhovuje a dostačuje. To že to sem hážu, je informace pro ty, kteří by o něčem podobným uvažovali, a velkej motor by je odrazoval, což je přesně případ 16K20. Je to poznatek z praxe, reálně ověřenej, ne teoretická úvaha. Až tam dám přepínač, tak to samozřejmě napíšu, jak to dopadlo, aby byly ucelený informace. Mohl bych to i natočit, kdyby tomu ještě někdo nevěřil
A v poslední řadě, platím účty za elektriku, a tohle řešení narozdíl od původního motoru tu částku zvyšuje o něco míň a to je to, oč tu běží, aniž by mě to omezovalo? Stačí to tak? Proč by měl mít 3x slabší motor srovnatelný parametry? Jestli je potřebuješ a tak hrubuješ, že bys tu 4ku utahal, tak si tam 11tku nech. Ta 4 má i na hvězdu parametry dostatečný a jako bonus jde přepnout do trojúhelníku. Na těch ani ne 10% operací.
Ještě to jde obrátit takhle : vyber si jakýkoliv soustruh podle motoru do 4KW a pak jeho velikost, tuhost, možnosti a výbavu srovnej s K20. Už je to čitelněší, proč jsem to udělal? Prostě jsem si sestavil 4Kw předimenzovanej soustruh se snahou o minimální dopad na síť.
Jestli to jde vůbec takhle porovnávat, podle odběru/užitný hodnoty https://stroje.bazos.cz/inzerat/1006825 ... x-1000.php
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Pro K20 začíná bejt konkurent až SUI50, a to ještě ve chvíli, kdy chceš menší mašinu.
Pokud jde o tuhost, tak je to jasný. A to tu je ještě K25.Bral bych variantu s 80mm vřetenem.
Když se k tomu přidají peníze, tak už vůbec není co řešit.
Pokud jde o tuhost, tak je to jasný. A to tu je ještě K25.Bral bych variantu s 80mm vřetenem.
Když se k tomu přidají peníze, tak už vůbec není co řešit.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Pripajam fotku štítku motora od Petra, ten kamaratov 16k20 sme zapojili a skusali. má tam istič B20 tak aj cez SS to bolo s odretými ušami.
Original motor nejde rozbiehat Y/D.
Vie niekto k čomu slúžia prvky označené na foto 1 2 3 4 ?
Original motor nejde rozbiehat Y/D.
Vie niekto k čomu slúžia prvky označené na foto 1 2 3 4 ?
To co máš v 1) je soustava táhel která zajišťuje to, když zařadíš strojní příčnej posuv, aby se ti odpojila klika, aby ti při zmáčknutí rychloposuvu madlo neurazilo koule.
2) když vytáhneš, tak vyřadíš podélnej posuv, strojní i ruční.
To co máš tam dole 4) , to je štelování bezpečnostní spojky, čím ji víc vyšroubuješ, tím je slabší, je tam pružina.
3) Z čela suportu dole, u spojky je takovej háček. Funkce je taková, že ti suport najede na doraz, a spojka vystaví, a vyskočí ten háček. Rukou popjedeš zpátky a háčkem zase odblokuješ spojku a zase jedeš.
U vypínače máš napsáno total stop, ale je to ve zkutečnosti jen stopka pro hlavní motor, zbytek je pod proudem, takže ti jede dál čerpadlo na emulzi a rychloposuv.
Dělám na tom v kuse od ty doby co jsem to zapnul, ještě pořád na hvězdu (1/3) výkonu u 4 kW motoru, a nemám s výkonem problém. Mám nařazenou 3, a jen přehazuju předlohu a posuvy A1-B1-C1. Vrták 60mm, spona 7mm (hrana W plátku) běžně. Pokud bych měl chlazení tak vezme tolik, kolik si troufne obsluha. Točím ho do 800ot. Takže se prozatím obejdu bez přepínače na trojúhelník. Ty velký úběry se stejně dělají redukovanejma rychlostma, takže síly to má až až. Už ani do novejch tak velkej motor nedávají, ale jen 7,5.
2) když vytáhneš, tak vyřadíš podélnej posuv, strojní i ruční.
To co máš tam dole 4) , to je štelování bezpečnostní spojky, čím ji víc vyšroubuješ, tím je slabší, je tam pružina.
3) Z čela suportu dole, u spojky je takovej háček. Funkce je taková, že ti suport najede na doraz, a spojka vystaví, a vyskočí ten háček. Rukou popjedeš zpátky a háčkem zase odblokuješ spojku a zase jedeš.
U vypínače máš napsáno total stop, ale je to ve zkutečnosti jen stopka pro hlavní motor, zbytek je pod proudem, takže ti jede dál čerpadlo na emulzi a rychloposuv.
Dělám na tom v kuse od ty doby co jsem to zapnul, ještě pořád na hvězdu (1/3) výkonu u 4 kW motoru, a nemám s výkonem problém. Mám nařazenou 3, a jen přehazuju předlohu a posuvy A1-B1-C1. Vrták 60mm, spona 7mm (hrana W plátku) běžně. Pokud bych měl chlazení tak vezme tolik, kolik si troufne obsluha. Točím ho do 800ot. Takže se prozatím obejdu bez přepínače na trojúhelník. Ty velký úběry se stejně dělají redukovanejma rychlostma, takže síly to má až až. Už ani do novejch tak velkej motor nedávají, ale jen 7,5.
Naposledy upravil(a) DwPetr dne 20. 3. 2019, 12:31, celkem upraveno 1 x.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
No já myslím, že pokud je tato sestava nefunkční, tak si to budeš pamatovat hodně dlouho
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Porovnáno, vyrovnáno, límec se porovnal magnetkou, sklíčidlo chodí perfektně, je od něj pěknej vítr, tohle jak namotá pyžamo, tak je to v prdeli
Házivost příruby 0,003, víc mě to za boha nešlo, možná v tom hrál roli ten nepřesnej výpalek(měl bejt větší a to napálený se mělo odtočit pryč.) Házivost obrobku se dá paknama vyrovnat do 0,005, pak už nastupuje vygrglaný přední ložisko na vřetení a stačí se o to lehce opřít a začne to cestovat. Chce to vychytat grif jak to rychle centrovat. Opakovanost při centrálním rozevření a sevření se pohybuje kolem 0,1. Příští tejden bych měl mít nabroušenou tyč, tak to pujde měřit o něco líp.
Házivost příruby 0,003, víc mě to za boha nešlo, možná v tom hrál roli ten nepřesnej výpalek(měl bejt větší a to napálený se mělo odtočit pryč.) Házivost obrobku se dá paknama vyrovnat do 0,005, pak už nastupuje vygrglaný přední ložisko na vřetení a stačí se o to lehce opřít a začne to cestovat. Chce to vychytat grif jak to rychle centrovat. Opakovanost při centrálním rozevření a sevření se pohybuje kolem 0,1. Příští tejden bych měl mít nabroušenou tyč, tak to pujde měřit o něco líp.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Keby dakto potreboval tak tento chlapík má plno náhradných dielov na tento sústruh kom. Po ang https://szerszampiac.hu/szerszamgep/esz ... ek-1352650