Soustruh 16K20
Soustruh šel na placky a do váhy, je to celkem sranda ho srovnat umí se kolíbat na dvou šroubech ale nějakej malej krut tam je, ale není to jak soustruhy co nemají nohy spojený monolitem, ty se daj líp zavrtulit, tady se trocha pohnet zadkem a letí i předek, ale nakonec se podařilo.
Po víkendu u K20 jsem si stoupnul k SUI 50, a napadlo mě jako první, kam se tady strkaj baterky Stejně tak SU50, Ta jak má malej vřeteník, tak působí taky drobněji.
Třeba lože K20 mají cca 40x50, SUI 40x40. Sui má i menší vřeteník, má i menší podstavu.
Po víkendu u K20 jsem si stoupnul k SUI 50, a napadlo mě jako první, kam se tady strkaj baterky Stejně tak SU50, Ta jak má malej vřeteník, tak působí taky drobněji.
Třeba lože K20 mají cca 40x50, SUI 40x40. Sui má i menší vřeteník, má i menší podstavu.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Tady je pěknej leták k nový 16K20, pár detailů se změnilo, ale podstata je stejná, spíš jen kosmetika. Je tam hezky vidět ta litinová vana jako podstava, váha 3t zůstala dodnes, a to je super.
http://rysslandshandel.se/en/wp-content ... -lathe.pdf
http://rysslandshandel.se/en/wp-content ... -lathe.pdf
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Ešte k tomu motoru. Ak je dimenzovaný na beh do trojuholníka a bežíš zatiaľ iba do hviezdy, tak ide zhruba iba na 1/3 nominálneho výkonu. Som zvedavý ako bude pri vyššom zaťažení-trieske stačiť ten motor pri zapojení do trojuholníka. Asi to bude logicky menej ako polovica kw = ešte viac menej ako polovica triesky. Inak v pôvodnom manuále je možná zámena za 10 a 7,5kw a v tomto novom prospekte už je rovno 7,5kw.
To trochu nerozumím, jak myslíš tu polovinu. Co se týká třísky, tak tam i při 5mm ampérmetr leží na nule, větší třísku jsem zatím nějak nebral, ale to je daný tím, že je to zpřevodovaný, na vrtání třeba 1:32, tam nemá cenu přemejšlet nad nedostatkem výkonu. Projevuje se to na rozběhu při převodu 1,25:1, do síly, a od 800ot už je vidět že motor při rychlým zapojení spojky vyletí k 6 amp. S roustoucíma otáčkama, 1000-1600 se to zhoršuje, a třeba 1600 vyletí na 10a a motor se sotva točí. Takže to chce rozjíždět tou spojkou pomalejc, ale jde to. Prostě od řekněme těch 630 ot. na převodu 1,25:1 to chce přepnout na trojúhelník, a pak by to mělo bejt dobrý. Stejně se chová i SUI s tím 7,5kw. Ten přepínač dodělám každopádně.titel píše: ↑13. 2. 2019, 5:57 Ešte k tomu motoru. Ak je dimenzovaný na beh do trojuholníka a bežíš zatiaľ iba do hviezdy, tak ide zhruba iba na 1/3 nominálneho výkonu. Som zvedavý ako bude pri vyššom zaťažení-trieske stačiť ten motor pri zapojení do trojuholníka. Asi to bude logicky menej ako polovica kw = ešte viac menej ako polovica triesky. Inak v pôvodnom manuále je možná zámena za 10 a 7,5kw a v tomto novom prospekte už je rovno 7,5kw.
U tý K20 je výhoda, že jak má spojku, tak se jednou nakopne, a pak běží. Teď v zimě je nevýhoda, že jak je olej hustej, tak se unáší spojky někdy nejde zažadit řazení otáček tak, aby neškrtly zuby, to by se ale mělo zlepšit až se oteplí, a nebo řidším olejem. Mám tam ale stejně nařazenou prostřední a otáčky měním jen předlohou, celkem pěkně to vychází, 20, 80, 315, 800
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
To jsme dva, uměl bych si ho představit jako novej, to musí bejt paráda, už má šikmý zuby ve vřeteníku, což by ho mělo podstatně ztišit.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
https://www.machineseeker.com/Guide-scr ... /i-3028750 jeden sa tu predáva,,zajtra pošlem dopyt len tak pre zaujímavost,,,
Prepnut na trojuholnik hned po rozbehu (naprazdno t.z. bez zapnutej spojky) na hviezdu. Inak si koledujes o odpis vinutia. Hviezda je na rozbeh, nie na beh motoru. S tou trieskou som to myslel tak, ked porovnas rovnake parametre obrabania pri 11kw a zmena iba hlbky triesky pri 4kw. Ostatne (Otacky, posuv) ostavaju. Inak tie 4kw bez zataze mozes kludne spustit priamo do trojuholnika. Samo ze zavisi od istenia. Este ma napadlo ze by si mal urcite zmenit prudove ochrany. Budu dimenzovane na tych 11kw a neochranili by ten 4kw motor.
Kdo ti to povidal? Ten motor může na hvězdu běžet úplně normálně. Až když je vidět že jde do zátěže, což vidíš na proudu a hlavně slyšíš, tak ho přepneš. Ten motor i na tu 1/3 jede skoro pořád navolno To už by jsme upekli všechny SUIčka v okolí, protože jedou všechny na hvězdu a přepíná se jen když chceš jít do velkejch otáček, nebo vrtat velkejma průměrama vrtáků na suportu
Neboj, co se týká elektriky, tak na to mám člověka, co řešil mašiny ve fabrice půl života
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Trvale to v mých podmínkách ani nejde. Na těch 1600 když to rozjede, tak pak běží v klidu. Ale co chceš točit na 1600. I těch 800 už je pořádná rychlost. A ne u všech materiálů rychlost = povrch.
Debatovat zrovna o tomhle nemusíme, nemá to pro mě žádnej přínos, tak jak to mám udělaný, tak to funguje, ani se to nezahřeje, a jsem u toho blízko a často. Vychytávám to, aby to bylo co možná nejlepší než ho rozeberu a vyladím celkově, kdyby to byl problém, řešil bych to.
Třeba v Horizonce je 4,5 kw taky ve hvězdě.
Debatovat zrovna o tomhle nemusíme, nemá to pro mě žádnej přínos, tak jak to mám udělaný, tak to funguje, ani se to nezahřeje, a jsem u toho blízko a často. Vychytávám to, aby to bylo co možná nejlepší než ho rozeberu a vyladím celkově, kdyby to byl problém, řešil bych to.
Třeba v Horizonce je 4,5 kw taky ve hvězdě.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Přemýšlím, kde se vzal názor, že by to ve hvězdě mělo být pro motor nebezpečné.
Napadá mě snad jen to, že by se někdo snažil i ve hvězdě dostat z motoru plný maximální výkon (odpovídající trojúhelníku). Tedy že by ten motor tak dusil, že by jel ve velkém skluzu a tak se nižší napětí na cívkách snažil dorovnat o to vyšším proudem, a tím je přetížil.
Ale takhle přetížený motor by pravděpodobně provozoval tak maximálně nějaký absolvent genderových studií, určitě ne technicky myslící člověk.
Napadá mě snad jen to, že by se někdo snažil i ve hvězdě dostat z motoru plný maximální výkon (odpovídající trojúhelníku). Tedy že by ten motor tak dusil, že by jel ve velkém skluzu a tak se nižší napětí na cívkách snažil dorovnat o to vyšším proudem, a tím je přetížil.
Ale takhle přetížený motor by pravděpodobně provozoval tak maximálně nějaký absolvent genderových studií, určitě ne technicky myslící člověk.
Jo, tak se to děje, vydíš to na měřáku, že do sebe láduje proudu jak zběsilej, a když měříš teplotu, tak vo vidíš, ale hlavně slyšíš jak ten motor tuhne, nechá to tak jen blázen. Existujou automatický přepínače h/t který to při zátěži přepnou. U soustruhu se předpokládá, že obsluha není gender fylosof, a zná svůj stroj a prostě ví, kdy přepnout. Na 90% operací stačí hvězda a otáčky do 600/min. Přepneš si prostě když víš že budeš potřebovat víc výkonu. Což je když máš předlohu 1:1 nebo u K20 1,25:1 a současně chceš vysoký otáčky, nebo když tam suportem tlačíš 50mm vrták. Protože to máme vyzkoušený na SUIčkách, tak jsme to v klidu aplikovali doma.
Rozvaděč budu ještě řešit, mám tam v plánu nějaký změny. Třeba se mi nelíbí, že tam není total stopka, a vypínáš jen hl. motor, a pořád máš funkční rychloposuv. Přibude tam přepínač h/t a ještě zvážím SS, aby byl náraz pokud možno žádnej. Zvážím použití stejnýho měřáku jako v horizonce, protože mě monitoring všeho co se hejbe baví.
Rozvaděč budu ještě řešit, mám tam v plánu nějaký změny. Třeba se mi nelíbí, že tam není total stopka, a vypínáš jen hl. motor, a pořád máš funkční rychloposuv. Přibude tam přepínač h/t a ještě zvážím SS, aby byl náraz pokud možno žádnej. Zvážím použití stejnýho měřáku jako v horizonce, protože mě monitoring všeho co se hejbe baví.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
OK, chlapi, jedine s cim som chcel prispiet je to, aby sustruh po vymene motora mal aspon ako take prevadzkove vlastnosti ako s povodnym motorom. Teraz chapem ze primarnym cielom DwPetra je uplne nieco ine comu ja asi presne nerozumiem v spojitosti s 16K20. Poziadavka na SS s motorom h/t 4kw bez prudoveho narazu som nemohol tusit.
Vlastne by nebolo zle tam dat tych motorov viac a pripajat podla potreby do max vykonu. Otazka je kolko?
Vlastne by nebolo zle tam dat tych motorov viac a pripajat podla potreby do max vykonu. Otazka je kolko?