F1J
Zabívat ne,kdo by to pak rozebral,až to tam zatlučeš?hop_1 píše: ↑27. 6. 2018, 11:36Tak jsem to zkusil na barvu.... Kromě toho že jsem se docela slušně pořezal o frézu mám pocit že vrták s Mk 2 je na tom o něco lépe. Pokud to vezmu mím selským nestrojařským rozumem a dobře počítám tak rozdíl mezi Me 18 1:20 a Mk 2 1:20,02 je na 20 mm kuželu 0,001mm, takže pokud je kuželová stopka frézy dlouhá ccá 60 mm je rozdíl 0,003 mm na menším průměru. Má vůbec cenu se tím zabívat?chb píše:to by mělo jít na barvu (nouzově třeba lihový fix), pokud máš nějaký vrták s nepoškozenou MK2
Vrták není to,čím bys měl měřit-vezmi něco s unášečem metrika je větší než morse,takže se ti pravděpodobně opře unášeč o čelo vřetena .. Proto ti tu bylo raděno, utočit ten kraj s unášečem z vřetena.
Se hlásím do klubu
Frézka ještě u původního majitele Už je ve dvoře - mém dvoře Příslušenství dodané k mašince Na první pohled je frézka ve velmi slušném stavu, vše je tiché, žádné podivné zvuky ani vibrace, posuvy chodí excelentně. Na vozík jsme ji (opatrně) rvali ve třech a dala nám trochu zabrat, holka jedna.
Frézka ještě u původního majitele Už je ve dvoře - mém dvoře Příslušenství dodané k mašince Na první pohled je frézka ve velmi slušném stavu, vše je tiché, žádné podivné zvuky ani vibrace, posuvy chodí excelentně. Na vozík jsme ji (opatrně) rvali ve třech a dala nám trochu zabrat, holka jedna.
Díky moc - radost převeliká, díky ceně a hlavně poctivosti původního majitele, který mi ji opravdu podržel, když jsem nemohl hned přijet. Kužel je MK2, což nebyl standard. Lože je evidentně nedávno zaškrabané...
-
- Příspěvky: 585
- Registrován: 30. 9. 2017, 10:08
- Bydliště: Zichovec
- Kontaktovat uživatele:
Nadhera. Uz se tesim, az ji uvidim nazivo
mám stejný trámec na F1J2. Samozřejmě neoriginál. Je z plného materiálu, cca 40 kg železa. Jako výhodu toho plného trámce vidím to, že se na to lépe bude bastlit svislá hlava, kterou k frézce mám od původního majitele.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Má to zřejmě stejný původ - plné železo, dvouchlapová záležitost. Ta svislá hlava mě zajímá, pošli nějaké foto...
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
Kde já ji jen viděl. Ten dělaný trámec a odvrtávaný plech....Byla-li pak moc drahá?
Výměnná kolečka na posuvy máš?
Výměnná kolečka na posuvy máš?
Bohužel strojní posuv to nemá - přijde mi to jako přestavěná páková, či nějaký výrobní mezikus (?) nevím. Ale kryt zezadu, kde by měl být výstup pro posuv má stejnou barvu jako celý stroj.
Pohled zprava Elektrika je taky neoriginální, ale to mě až tak netrápí - přijde tam jiný motor a měnič. Cena byla pro mě velmi přijatelná - za vše co je na foto včetně horiz. hřídele a pouzdra (to tam není vyfoceno) na trámec 12tis.
Pohled zprava Elektrika je taky neoriginální, ale to mě až tak netrápí - přijde tam jiný motor a měnič. Cena byla pro mě velmi přijatelná - za vše co je na foto včetně horiz. hřídele a pouzdra (to tam není vyfoceno) na trámec 12tis.
Já tam tu hlavu ještě nemám nabastlenou. Není čas - dostavuju barák, dávám dohromady soustruh, frézku a vrtačku, tak skáču od jednoho k druhému.
Moje frézka stála 14000 i s tou svislou hlavou, ale je to jen pákovka, takže bez posuvů.
Frézku jsem koupil v demontu, takže mám dobré puzzle Nakládali jsme ji dva + žirafa na vyndavání motorů. Doma jsem ji z vozíku skládal sám a pak jsem ji sám táhnul do dílny. Nejtěžší kus má odhadem cca 250 - 300 kg, tak to byla celkem makačka odtáhnout to sám do dílny
Moje frézka stála 14000 i s tou svislou hlavou, ale je to jen pákovka, takže bez posuvů.
Frézku jsem koupil v demontu, takže mám dobré puzzle Nakládali jsme ji dva + žirafa na vyndavání motorů. Doma jsem ji z vozíku skládal sám a pak jsem ji sám táhnul do dílny. Nejtěžší kus má odhadem cca 250 - 300 kg, tak to byla celkem makačka odtáhnout to sám do dílny
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
já v pasportu našel, že váží 500 kg. Každopádně i když se to nezdá,je to mrcha těžká , Když jsem na ni zpátky sám cpal sloup s vřetenem, tak jsem se zapotil Jen mě mrzí, že tam nemám origo motor. Budu muset motor hnát přes měnič. Když jsme u toho pánové, co tam máte za řemenice? Já tam mám řemenici průměr cca 10 cm na dva řemeny 10x1800 (tuším, že 1800, nevím jistě tu délku). Řemenici se někdo snažil nabastlit a je v ní velká díra, není nijak zajištěná, tak to budu muset předělat
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
@ Zv.Petr: To je krásná cena za poctivé železo. Pákovky mají nepatrně jiný sloup než F1J a sestavu stolu také trochu jinou. A nemají vzadu vpravo dole vybrání kvůli teleskop. hřídeli pohonu posuvu. U té Tvé to vypadá, že tam je, ale je to z té poslední fotky špatně patrné. Chtělo by to nafotit více z pravého boku nebo zezadu. Možná, že F1J2 (s pouze ručními posuvy) mají sloup identický s pákovkami...