Klimbíkův Strigon MF250
Pár postřehů:
- když to mydlíš, tak místo brejlí pořiď gumový rukavice, v barvách za 40,- ať se v těch sračkách nemusíš patlat.
- na drážku se vykašli, to je to poslední, zatím to máš jako mazací kanál a až to budeš jednou řešit, tak si koupíš eprosin (Kittfort T30)a zatmelíš si to. Pravej mazací kanál nebudeš mít vespod, ale zvrchu, proto aby když odjedeš stolem do boku, aby to do něj nepadla špona, kterou to rozerřeš dál. Ten Kitt není tvrdej jako litina, ale uplně měkkej taky ne, Mám ho na stole taky.
- bordel se ti bude vyplavovat pořád, dokud ty stoly nesundáš a komplet to nevyčistíš. Tím že to prolejváš novým olejem, ten sajrajt vyplavuješ pomale ven, není to na škodu, hlavně ať je to namazaný.
- ve stole nebudeš mít šneka, ale úhlový převody a jestli jsem ten rachot dobře slyšel, tak budou buď povolený domky nebo bude nějakej zub omletej, to vyřešíš až to budeš rozebírat, což je vlastně důvod toho, proč se ty mašiny rozebírají, odhalíš závadu a předejdeš škodám.
Přesně by to věděl Petr68, jak to tam bude zpřevodovaný, ale obecně bejvá rozdíl v tom, že ručně ovládáš posuvy napřímo, motorem až přes spojku z druhý strany, takže by na strojní posuv nemělo mít případný poškození soukolí vliv, to by mělo bejt při běhu jen unášený a točí ti to klikou, ale to bude vědět přesně Petr.
- v rozvaděči máš stykače, takže o otočení hlavním vypínačem se nic nedějě, akortá k těm stykačům pustíš napětí, stykače ovládáš tlačítkama zepředu. Ovládací napětí a kontrolka by měla bejt až za trafem.
- když to budeš zapínat, měl bys mrknout na olejový čerpadlo a na náplň. Ne že by se to bez oleje hned mělo posrat, to ne, ale zbytečně si můžeš nahnat do ložisek sedlej bordel. Je lepší mazání vyřešit před spuštěním.
- než začneš něco hlodat, tak si udělej nový stěrače.
- když to mydlíš, tak místo brejlí pořiď gumový rukavice, v barvách za 40,- ať se v těch sračkách nemusíš patlat.
- na drážku se vykašli, to je to poslední, zatím to máš jako mazací kanál a až to budeš jednou řešit, tak si koupíš eprosin (Kittfort T30)a zatmelíš si to. Pravej mazací kanál nebudeš mít vespod, ale zvrchu, proto aby když odjedeš stolem do boku, aby to do něj nepadla špona, kterou to rozerřeš dál. Ten Kitt není tvrdej jako litina, ale uplně měkkej taky ne, Mám ho na stole taky.
- bordel se ti bude vyplavovat pořád, dokud ty stoly nesundáš a komplet to nevyčistíš. Tím že to prolejváš novým olejem, ten sajrajt vyplavuješ pomale ven, není to na škodu, hlavně ať je to namazaný.
- ve stole nebudeš mít šneka, ale úhlový převody a jestli jsem ten rachot dobře slyšel, tak budou buď povolený domky nebo bude nějakej zub omletej, to vyřešíš až to budeš rozebírat, což je vlastně důvod toho, proč se ty mašiny rozebírají, odhalíš závadu a předejdeš škodám.
Přesně by to věděl Petr68, jak to tam bude zpřevodovaný, ale obecně bejvá rozdíl v tom, že ručně ovládáš posuvy napřímo, motorem až přes spojku z druhý strany, takže by na strojní posuv nemělo mít případný poškození soukolí vliv, to by mělo bejt při běhu jen unášený a točí ti to klikou, ale to bude vědět přesně Petr.
- v rozvaděči máš stykače, takže o otočení hlavním vypínačem se nic nedějě, akortá k těm stykačům pustíš napětí, stykače ovládáš tlačítkama zepředu. Ovládací napětí a kontrolka by měla bejt až za trafem.
- když to budeš zapínat, měl bys mrknout na olejový čerpadlo a na náplň. Ne že by se to bez oleje hned mělo posrat, to ne, ale zbytečně si můžeš nahnat do ložisek sedlej bordel. Je lepší mazání vyřešit před spuštěním.
- než začneš něco hlodat, tak si udělej nový stěrače.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
No tak se konečně dostala frézka do dobrých rukou. Jak píše DwPetr před spuštěním vřetena, bych nejdříve vyčistil sítko a magnetický filtr mazání. Je to ukryto za víčkem na levé horní straně. A vyměnil olej (třeba OL-J46). Čerpadlo mazání je na těle převodovky, ale pokud nejsi gynekolog, tak se k němu bez vytažení celé převodovky stejně nedostaneš Poté roztoč rukou řemenici motoru a na pravé horní straně frézky by měl být olejoznak, do kterého je vyvedena trubička z čerpadla pro kontrolu mazání. Čerpadlo by mělo po chvíli nasát olej a z této trubičky by měl do olejoznaku odkapávat. Pokud čerpadlo nenasaje olej při točení rukou, zařaď nejmenší otáčky zapni vřeteno. Během chvíle by se do olejoznaku měl rozstřikovat olej. Jinak ty dva zmiňované šrouby na stole jsou na aretaci osy X. Po přitažení tlačí na vymezovací klínovou lištu a zablokují stůl. Nicméně k vymezení vůle slouží šroub na levé straně stolu (zapuštěný na velký šroubovák), který zasouvá klínovou lištu a tím vymezuje vůli stolu. Ten je potřeba povolit a lištu povytáhnout, protože tam může být bordel. Ješte přikládám fotky stolu.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Diky vesm trem. Jinak ty sterace vypadaje po vycisteni jeste docela dobre bych rekl, narovnam je a supnu zpatky. No a ten olej by to chtelo vyresit, to je fakt.
A petre diky za obrazky. To je fakt uplne neuveritelne v jakem to mas stavu. Ty si snad delal na vyrobni lince v madarsku v strigonu a tohle sis tam tehdy vyfotil ne? jinak ja si myslel ze olejove cerpadlo je ro dole ve stojanu a ro bude asi teda na emulzi. Ten olej musim vyresit, driv nebo pozdeji to stejne bude potreba.
A petre diky za obrazky. To je fakt uplne neuveritelne v jakem to mas stavu. Ty si snad delal na vyrobni lince v madarsku v strigonu a tohle sis tam tehdy vyfotil ne? jinak ja si myslel ze olejove cerpadlo je ro dole ve stojanu a ro bude asi teda na emulzi. Ten olej musim vyresit, driv nebo pozdeji to stejne bude potreba.
Youtube - "klimbíkova bastlírna"
V noze zezadu je čerpadlo chlazení, ve stole v převodovce posuvů je malá zubovka na hydrauliku rychloposuvu a mazání převodů. Ve vřeteníku zmiňované čerpadlo na mazání nejen ložisek vřetenaKlimbik píše: ↑6. 2. 2019, 10:49 Diky vesm trem. Jinak ty sterace vypadaje po vycisteni jeste docela dobre bych rekl, narovnam je a supnu zpatky. No a ten olej by to chtelo vyresit, to je fakt.
A petre diky za obrazky. To je fakt uplne neuveritelne v jakem to mas stavu. Ty si snad delal na vyrobni lince v madarsku v strigonu a tohle sis tam tehdy vyfotil ne? jinak ja si myslel ze olejove cerpadlo je ro dole ve stojanu a ro bude asi teda na emulzi. Ten olej musim vyresit, driv nebo pozdeji to stejne bude potreba.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Ano, v převodovce posuvů je malý píst, do kterého se po sepnutí tlačítka rychloposuvu pustí olej přes elektromechanický ventil. Ale Klimbik to má potuněné víc. Všiml jsem si, že na fotce má na převodovce i páčku na spouštění rychloposuvu. Už jsem o tom slyšel, ale myslím že je to dodělávané, protože ta hydraulika není moc promyšlená.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Petře špony můžeš poslat, samozřejmě musí mít stejnou délku, tvar a minimální rozdíl v odstínu při různém úhlu pohledu Jinak jak píše Keny, pár strojů mám taky za sebou a trochu mě to opouští. Nedávno jsem přivezl děličku SSSR, chvíli jsem na ní čuměl, pak jen rozebral, vyčistil a uvedl do provozuschopného stavu. Jinak nic
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II