Klimbíkův Strigon MF250

fotky našich strojů, aneb co máme doma
Odpovědět
Aris
Příspěvky: 684
Registrován: 15. 11. 2012, 8:21

29. 11. 2020, 8:28

Kimblíku, na stočení ozubených kol použij měkké čelisti. Vytoč si do nich průměr ozubeného kola a do toho to upni.

A to prohloubení velkého kola můžeš udělat na frézce modulovou frézou. Tu koupíš za pár korun na inzerci. Odvalovačka by byla lepší, ale když máš frézku a děličku, použij spíš tu modulovou frézu.

Jinak ať se práce daří.)
Uživatelský avatar
Klimbik
Příspěvky: 664
Registrován: 11. 12. 2018, 10:18

30. 11. 2020, 12:33

Aris:
diky, blbe je ze bych tu frezku musel slozit s tema staryma ozubenyma kolama, ze :)
Jinak ty mekke celisti musi byt asi porad pryc ne? kydz se pokazde na neco musi stacet? ja si to nejak nedokazu predstavit
Youtube - "klimbíkova bastlírna" :twisted:
Aris
Příspěvky: 684
Registrován: 15. 11. 2012, 8:21

30. 11. 2020, 7:45

Když najdeš někoho s frézkou (nebo odvalovačkou) kdo ti to udělá, tak jsi to vyhrál. Pokud ne, čekala by jedna zbytečná montáž převodovky. Neznám tento stroj tak se ptám, to velké kolo by bylo v záběru, když pojedeš modulovou frézou?

Add měkké čelisti. Je to tak, často je budeš přetáčet až budou nepoužitelné. Měkké čelisti máš monoblokové a dělené.
1) Monoblokové používáš, pokud soustružíš nějaký průměr nebo součást častěji. Čelisti si stočíš na daný průměr a pak je opakovaně používáš.

2) S dělenými pracuješ stejně jako s monoblokovými, ale dělené jsou vhodnější při kusové výrobě. Mají totiž oddělenou měkkou část, kterou můžeš kdykoliv levně nahradit. Máš frézku, takže si můžeš později dělat upínací čelisti sám a podle svých potřeb. Ty jsi kutil a často děláš věc třeba jen jednou, takže ty dělené měkké čelisti bys určitě využil častěji.

Nebo si pořiď "základní čelisti", ty jsou bez měkkých nástavců a jsou ještě levnější. Potom si na ně můžeš udělat libovolný tvar upínací části, stejně jako v bodě 2).
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

30. 11. 2020, 8:14

Ak máš nejakú zničenú sadu čeľustí, prípadne pomiešané 2 sady, tak ich môžeš orezať flexou, navariť na ne kus materiálu a mäkké čeľuste sú na svete. A máš rovno aj nápad na nové video :lol:
Tos C45-2000
r4cv
Příspěvky: 2692
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

30. 11. 2020, 9:23

turnigy píše: 30. 11. 2020, 8:14 Ak máš nejakú zničenú sadu čeľustí, prípadne pomiešané 2 sady, tak ich môžeš orezať flexou, navariť na ne kus materiálu a mäkké čeľuste sú na svete. A máš rovno aj nápad na nové video :lol:
Len pre úplnosť treba dodať, že toto (zváranie) je zakázané a bezpečák by z toho lietal.
Uživatelský avatar
GeeSnake
Sponzor fora
Příspěvky: 1293
Registrován: 14. 9. 2011, 8:56
Bydliště: Strakonice

30. 11. 2020, 9:26

turnigy píše: 30. 11. 2020, 8:14 Ak máš nejakú zničenú sadu čeľustí, prípadne pomiešané 2 sady, tak ich môžeš orezať flexou, navariť na ne kus materiálu a mäkké čeľuste sú na svete. A máš rovno aj nápad na nové video :lol:
To jako na něco kalenýho navaříš něco jinýho, dáš to do univerzálky, upneš do toho kus materiálu a budeš to soustružit? Chceš ho zabít?! Ne to fak ne!
A R4CV mě předběhl.
Každý softwarový problém má hardwarové řešení: "Kup si to nové, jiné,vole!"

http://www.sleddogs.cz
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

30. 11. 2020, 9:37

Myslel som si, že to je úplne bežná vec, už som to videl veľakrát, sám takéto čeľuste používam a zatiaľ žijem.
Tos C45-2000
Uživatelský avatar
Klimbik
Příspěvky: 664
Registrován: 11. 12. 2018, 10:18

30. 11. 2020, 10:06

:)) diky za napady arisovi i ostatnim!
Youtube - "klimbíkova bastlírna" :twisted:
Trevor2
Příspěvky: 113
Registrován: 29. 9. 2019, 8:55

30. 11. 2020, 3:59

Ako tí už radil novic, mal si riešiť obidve kolesá, lebo takto si síce jedno vymenil, ale druhé je aj tak ohoblovane a preto tí to robilo rozdielny zvuk, keď si zmenil smer otáčania. To je ako keď menis vytahanu reťaz a das ju na pôvodne kolieska, ktoré majú od tej vytahanej reťaze zoslahane zuby.

Ďalšie minus je "nedostatocne" opracovanie bočných hrán kolies. Tie oblé rohy na povodnych, ale aj ostatných kolies čo tam máš nie sú pre srandu, ale aby si vedel ľahšie zaradit požadovanú rychlost. Takto budeš musieť v kuse svicit s vretenom, keď bude treba zapasovať do seba sukolie, kde máš tie nové kolesá.

Osobne tento typ frézy ma nikdy nezaujimal, takže tí moc neporadim, ale to sa nedajú na tento zázrak kúpiť náhradné diely ?
Aris
Příspěvky: 684
Registrován: 15. 11. 2012, 8:21

30. 11. 2020, 9:32

Pochopitelně, správný postup je jiný. Tohle už je jen hašení vzniklého problému. Zamyslel jsem se nad tím, kdybych tento problém řešil a udělal bych to nějak takto.

1) Na nezbytně krátkou bych použil původní převodovku a zprovoznil frézku. Předpokládám, že kola mají pouze vůli a že na nich nechybí ozubení. Takže jí smontuji s původními koly. Než jí vložím do stroje, tak si mikrometrem velmi přesně změřím rozteče jednotlivých hřídelů převodovky, ty hřídele jsou celkem tři.

2) Budu měnit všechna opotřebovaná kola včetně jejich protikusů. Nakoupím jen polotovary, které si dále upravím sám. Třeba tyto: https://shop.retezyolomouc.cz/ozubena-k ... ozubenim/6
Na soustruhu si opracuji díry, náboje, tloušťku kol a zaoblení zubů. Kola si upnu do měkkých čelistí. Na zprovozněné frézce nastavím děličku a modulovou frézu a ozubená kola si budu korigovat sám. Poptám obrážečku na drážky na pera.

3) Jak je budu korigovat? Udělám si na to přípravek jaký je na fotce níže. Je to obyčejná ocelová deska s jednou pevnou hřídelí a k tomu dva pohyblivé hřídele. Vrátím se k bodu jedna a s pomocí změřených roztečí hřídelí si nastavím ty dvě pohyblivé tak, aby byly rozteče stejné jako na převodovce. Hřídele mají stejný průměr jako ty v převodovce, jako polotovar použiji třeba tohle: https://www.mateza.cz/e-shop/vodici-tyc ... -300-essc1
Na ty hřídele budu nasazovat ozubená kola a budu zkoušet do sebe pasují.

Obrázek

4) Pokud kola budou s přesahem a nezapadnou do sebe, tak povolím jednu hřídel tak, aby kola spolu fungovala bezchybně. Změřím si nově vzniklou rozteč a po odečtení původní rozteče budu vědět, o kolik profrézovat ozubení jednoho kola. Kolo projedu modulovou frézou, odjehlím zuby, vrátím hřídel na původní rozteč a vyzkouším to kolo znovu. A tak pořád do kola, až to budu mít hotové.

5) Obrobená kola dám na tepelnou úpravu. Třeba sem: http://www.sas-trinec.cz/download/letak ... kaleni.pdf

6) Až se kola vrátí z kalení, ještě jednou je vyzkouším na přípravku a když bude vsjo OK, tak vyndám převodovku a vyměním opotřebená ozubená kola za nová kola. A tím bych měl mít na další desetiletí vystaráno.

Ale nikomu to nevnucuju, je to jenom návrh :)
Uživatelský avatar
Klimbik
Příspěvky: 664
Registrován: 11. 12. 2018, 10:18

1. 12. 2020, 9:58

diky za vycerpavajici odpoved. navod vypada dobre, nicmene je tam par hacku. jeden a to velky je treba v tom, ze jen jedna hridel ma klasicky kulaty tvar, ostatni maji podelne drazky, aby se po nich mohla kola soupat doboku, radit. takze tam nejsem schopen vyrobit asi nic. dokonce ani mikrometrem zmerit presne roztece hrideli ja asi nejsem schopen. takze pro nekoho zkusenejsiho by to asi slo, pro me asi ne :) takze uz jsem volal do firmy kde vyrabeji ozubena kola a pojedu jim to ukazat a snad se nejak rozumne domluvime
Youtube - "klimbíkova bastlírna" :twisted:
Uživatelský avatar
Klimbik
Příspěvky: 664
Registrován: 11. 12. 2018, 10:18

17. 2. 2021, 2:36

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Youtube - "klimbíkova bastlírna" :twisted:
Uživatelský avatar
shaolin
Příspěvky: 1188
Registrován: 11. 9. 2011, 7:17

18. 2. 2021, 1:29

Games of Strigons ... Za chvíľu to prekoná známy seriál HBO ;)
atlan
Příspěvky: 3345
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

20. 2. 2021, 3:49

A kolko vam scenaristom plati za tie vase rady, ked tam natrepal tlko reklamy.
Augustín41
Příspěvky: 2
Registrován: 13. 6. 2020, 7:15

28. 3. 2021, 6:48

Ahoj aký máš ISO upínaci tŕn do tvojej frézi.nemožem sa to ktomu dopátrať.
Odpovědět

Zpět na „naše mašinky“