Ano je to tak, jak píšeš. Možná někdo namítne, že se nedá štelovat vůle posuvu a stůl při frézování kope. Tak je to řešené tak, že hřeben je ze dvou polovin, jedna pevná a druhá se dá posouvat štelovacím šroubem.
Klimbíkův Strigon MF250
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Nepolevuj z tempa, už se nemůžu dočkat, až se pustim do soustruhu
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
tak dneska jsem koupil krasne kontrolky a 20 litru oleje (vubec nevim kolik tam vleze), toho paramo ol-j46 jak tu nekdo psal, tak uz se tesim az si zase zamakam a co ohledne toho vyplachnuti? myslite, ze to bude lepsi to jednou nebo dvakrat prolit petrolejem? a nebo radsi nalit olej, par dnu si hrat a pak ten olej vymenit za novy?
Youtube - "klimbíkova bastlírna"
20 litrů ti bude stačit a něco ti ještě zbyde. Bohužel ti neřeknu kolik litrů je v převodovkách, protože pokud budu desetkrát za sebou lít olej do té samé převodovky, tak za týden stejně vím prd kolik jsem tam vlastně nalil Tím chci říct lej cca 2/3 olejoznaku a nech se překvapit. Matně si vybavuji, že v jedné je 6 litrů, ale ve které Dále si se ptal kudy nalít olej do posuvové převodovky. Asi v jiném vlákně, ale to je jedno. Tak tou malou zátkou ho tam můžeš nalít taky, jen to půjde pomalu. Za zátkou je ventilek pístu, kterým se šteluje tlak pístu a ten bude asi překážet. Nebo zkus opatrně vyšroubovat páčku rychloposuvu. Myslím, že to bude páčka zakončená nějakou vidličkou a alespoň se dozvíme, zda je to originální a nebo dělané. Jinak proplach se mi líbí nejvíc olejem, za nějaký čas vypustit a nalít nový. Neděláš to každý den a to Paramo zase není tak drahé. Ale každý na to má asi jiný názor.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
diky. no klidne to udelam olejem. petrojele bych tam stejne musel nalit kvanta a vyplachl by se jen spodek. a opravdu ten olej jsem mel za krasnou cenu 525kc/10litru.
muzu zkusit i vyndat tu packu, snad tam na me neco nevybafne. nejhorsi scenar je, ze vypadnou treba nejaka tesneni ci jina kolecka a ja uz nebudu schopen je dat zpatky, nebo ani nebudu vedet jak byly. z tohohle duvodu taky budu vsechny renovace delat postupne, jak se s frezkou budu seznamovatm, at vim vzdycky co nejvic a co nejmin veci me pak prekvapi. nekdo sice na zacatku rekne, ze to jen lestim, ale to je prave to moje seznamovani ted bude dalsi velke seznamovani s tim olejem kryt te prevodovky pro vreteno jsem taky jeste nemel dole, tak jsem zvedavy, co najdu i tam.
diky za rady !
muzu zkusit i vyndat tu packu, snad tam na me neco nevybafne. nejhorsi scenar je, ze vypadnou treba nejaka tesneni ci jina kolecka a ja uz nebudu schopen je dat zpatky, nebo ani nebudu vedet jak byly. z tohohle duvodu taky budu vsechny renovace delat postupne, jak se s frezkou budu seznamovatm, at vim vzdycky co nejvic a co nejmin veci me pak prekvapi. nekdo sice na zacatku rekne, ze to jen lestim, ale to je prave to moje seznamovani ted bude dalsi velke seznamovani s tim olejem kryt te prevodovky pro vreteno jsem taky jeste nemel dole, tak jsem zvedavy, co najdu i tam.
diky za rady !
Youtube - "klimbíkova bastlírna"
Výplach je k hovnu, buď to dolej olejem a funguj s čistým filtrem do doby, než to uděláš pořádně, nebo to udělej pořádně rovnou. Nejvíc toho humusu sedí na dně a je do toho zapíchlej sací koš, nebo trubička. Těm starejm ložiskám už neublížíš. Ovládací páčku klidně vyndej, většinou je zapíchlá do přesuvnýho mechanismu, i když ta frézka je technicky zajimavě řešená
Vem si, že roky ta mašina jela, a nikoho ani nenapadlo se o ni postarat. Olejem nešetři, pěkně si prolejvej kluzný plochy, ať se to aspoň nějak vyčistí.
Vem si, že roky ta mašina jela, a nikoho ani nenapadlo se o ni postarat. Olejem nešetři, pěkně si prolejvej kluzný plochy, ať se to aspoň nějak vyčistí.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Prijde mi i zajimave, ze na spouste obrazcich frezek jsem videl u razeni rychlosti vretena stitek, ze se nema jezdit po smeru hodinovych rucicek? Nebo to znamena, ze se muze radit jen v klidu? To ze v klidu tam mam napsane nemecky, ale nic o smeru. Treba petre na te tvoji mi prijde ze je prave ta kulata sipka. A v navid tom nemeckem se mi zdalo jak jsem tam kus prelozil, ze je napsane, ze se muze radit kterymkoliv smerem. Ale v klidu jen. Samozrejme ze uz jsem tocil obemi smery a nezdalo se mi na tom nic divne.
Youtube - "klimbíkova bastlírna"
Poznáš jestli řadit za běhu stroje nebo v klidu, poslouchej převody, sami si řeknou Většinou to funguje tak, že co se točí s motorem, tam za klidu, a co je za spojkou, tam můžeš i za běhu motoru, ale při vyplý spojce, max. si tipneš aby se kola pootočily.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Jak už napsal Petr, ta šipka naznačuje nikoliv směr otáčení páky, ale neřadit za chodu. Na víku rozvaděče je tipovací tlačítko, které krátkým stiskem cukne s motorem a při doběhu se přeřazuje. Na posuvové převodovce můžeš, ba dokonce i musíš řadit za chodu, protože se převody občas nastaví do polohy, kdy nezařadíš.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II