Kompresor Adolf Ehmann 15kW

fotky našich strojů, aneb co máme doma
Odpovědět
ktp16
Příspěvky: 151
Registrován: 7. 1. 2014, 8:19
Bydliště: Zlín

1. 2. 2019, 10:05

Zdravím,
chtěl bych se podělit o nový přírůstek do dílny. Pokud jsem to dal do špatné sekce, tak se omlouvám a prosím o přesunutí...
Není to sice CNC, ale konečně první stroj který jsem dokončil a nezůstal mi stát v dílně v provizorním, i když funkčním stavu.

Kompresor stál původně na 1000l vzdušníku a měl k sobě 15kW motor.Je to dvoustupňový 4 válec. Maximální tlak 16 Atm. Chtěl jsem něco co mi vejde do technické místnosti, tak jsem předělal do "bedny".
Je tam motor "jen" 10kW a k němu frekvenční menič. Interní vzdušník má 56l, aby mohl zatím fungovat jen samostatně než připojím ten 1000l vzdušník. Ale na lakování a ofukování zatím stačí i ten malý vzdušník. Je to z LPG nádrže, a uvnitř jako nová a je na 30 atm.
Kompresor má pomalý rozběh a dvě varianty výkonu. Když tlak klesne jen pod 6,8 atm zapne se první stupeň a kompresor má spotřebu asi jen 4-5kW (co vypisuje měnič). Pokud klesne tlak pod 6,4 atm zapne se druhý stupeň a ten je na 10kW.
Vypíná v 8 atm, ale setrvačností dojede na tom interním vzdušníku do 9 atm...
Na plný výkon natlačí těch 56l z nuly asi tak za 10 vteřin.
Vypouštění kondenzátu ze vzdušníku slouží ventil vlevo dole.Tam je i měrka oleje.
S frekvenčním měničem se kompresor rozběhne v pohodě i když je tlak v mezichladičích, ale byly u toho původního zapojení i odlehčovací elektroventily, tak jsem je zapojil na vývod na brzdu na frekvenčním měniči.Tak jakmile zastaví tak se otevřou.

Jinak všechny výstupy (odvod kondenzátu, odlehčovací ventily a výdech ze skříně kompresoru jsou přivedeny do té odpadní trubky vzadu, kde je uvnitř nerezová drátěnka a vzduch odchází horní stranou trubky a kondenzát apod. odtéká dolů. (nechtěl jsem to mít uvnitř, protože by to zasvinilo celý vnitřek stroje).

To by bylo asi vše, funguje zatím spolehlivě a tlak ztrácí míň jak 0,1 atm za 24hodin.
Ještě zbývá dořešit, aby frekvenční měnič nedobíhal, ale prostě nechal motor samovolně dotočit. Je to měnič z výtahu, takže jsem zatím nenašel parametr aby měl volný doběh.

Jinak se omlouvám za nepořádek.Dům ještě není dostavěn, takže v dílně je tak trochu skladiště...
Hans
Přílohy
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
Miki2t
Příspěvky: 471
Registrován: 22. 9. 2010, 9:02
Bydliště: Levice SR

1. 2. 2019, 10:17

Co hlučnost ?
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4874
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

1. 2. 2019, 10:20

Jistič máš jakej?
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
ktp16
Příspěvky: 151
Registrován: 7. 1. 2014, 8:19
Bydliště: Zlín

1. 2. 2019, 11:20

Hlučnost je v pohodě, jede na nižší otáčky a ty origo mann airboxy s filtrem jej krasně ztiší. Nahraju sem později i video.
Jinak jistič mám 32C. Ale když si na měniči nechám zobrazení výkonu tak maximum i při rozběhu je tam 11kW špičkově. Pokud bych jej omezil, rozjede se i s výkonem pod 3kW, ale to už jsou dost nízké otáčky a tak by se asi nechladil...
Přepnu si tam zobrazení odběru měniče v A, a podívám se kolik přesně to bere ze sítě proudu.
Odpovědět

Zpět na „naše mašinky“