S1-250 (SU 50)
První kontrolka je že jsi zapnul hlavní vypínač a stroj je pod proudem a nemáš líst do rozvaděče. A druhá že když vyhodíš jistič a zapomeneš vypnout i hlavní páku. A znova ho nahodíš tak aby se ti neroztočil. Zůstane kontrolka zhasnutá. Vrátíš hlavní páku do Nuly v rozvaděči sepne rele R1 a rozvítí se ta druhá kontrolka. A můžeš zas dál pracovat.
SU50,FA2V
Zdravím páni, mám prosím na Vás otázku, potreboval by som poradit, mám SU 50 korea, bola rozbrakovaná... Nahodil som tam 7.5Kw elektromotor, funguje dobre, ale na vyššie otačky sa dlho rozbieha, je citit ze je slaby. Teraz som zohnal 5.5 kw a otazka znie, ci ich môžem zapojit do serie ak maju rozdielny výkon...či sa ten slabší neodpáli.... Vopred ďakujem
Ak ho zapojis do hviezdy, tak sa bude dlhšie rozbiehať na veľké otáčkymcgeri2 píše: ↑19. 9. 2021, 10:30 Zdravím páni, mám prosím na Vás otázku, potreboval by som poradit, mám SU 50 korea, bola rozbrakovaná... Nahodil som tam 7.5Kw elektromotor, funguje dobre, ale na vyššie otačky sa dlho rozbieha, je citit ze je slaby. Teraz som zohnal 5.5 kw a otazka znie, ci ich môžem zapojit do serie ak maju rozdielny výkon...či sa ten slabší neodpáli.... Vopred ďakujem
Chyba nieje nikde. Vsetky loziska nove, prevodovka ide ako hodinky, vsetko uplne lahko, napätie siete je tak isto ok. Mal som pozicane orig motory 2x 5.5kw, slo to perfektne. Ja som zohnal jeden, na ten mi to slapalo do 710 otacok, na 1400 otacok sa nerozbehol, len ak bol hodne cely sustruh zohriaty. Na 7.5 kw motor to ide bez problemov aj za studena do 900 otaxok, potom az po zahriati. A stve ma to. Teraz mam zohnany 5.5kw a pracujem na 7.5 kw. Preto potrebujem vediet ci sa mi neodpali ten slabsi motor ak ich dam do serie na rozbeh. Logicky by to malo byt silnejsie ako 1x 7.5kw do hviezdy na rozbeh. Nikto koho poznam z elektrikarov vobec nepozna zapojenie dvoch elektromotorov do serie...
Oba motory su original este neprevynute, zmerane, v 100%stave. Tak si lamem hlavu nad tym. A nejde mi do hlavy ako kopec ludi tu na fore prezentuje ze im to facha na jeden motor. Chcel by som vydiet ako hrubuju, ked by mu uvalili 10 mm šponu.
Ak by si na to naozaj išiel logicky, tak pri sériovom spojení dostaneš na každom z motorov polovičné napätie, takže väčší výkon ako jeden motor to nikdy nebude mať. To sériové zapojenie originálnych motorov bolo práve na pomalší rozbeh.
Ak sa ten sústruh nerozbehne naprázdno s jedným motorom, tak tam máš proste niekde problém a nepresvedčíš ma o opaku. A riešenie určite nie je pridať ďalší motor
Tos C45-2000
Mam znameho co ma ten isty sustruh, od neho som mal pozicane tie motory. Na oba motory do serie sa mu rozbehne za necele 3 sek na max otacky, potom to alnico prepina do hviezdy alebo odpaja jeden motor. To je uz vedlajsie. Na jeden motor mu robilo to iste co mne. Nechcelo sa nam carovat okolo prehadzovania motorov, z mojho ten 7.5kw na jeho. Mne sa jedna o to ze ak mam jeden silnejsi motor a druhy slabsi, ci to nebude problem. Nie som v tychto veciach skuseny. Vsetko co som doteraz robil, boli len s jednym motorom a so spojkou. Tento sustruh je na tvrdo, tak isto aj brzdenie je reverzom ako u vsetkych su50.
Ja len nerozumiem, prečo riešiš, či to sériové zapojenie bude problém, keď ti hovorím, že si s tým výkon akurát znížiš
Na moment asynchrónneho motora totiž existuje pomerne zložitý vzorec, ktorý má však v čitateli napätie na druhú. Veľmi zjednodušene sa teda dá povedať, že moment ASM klesá s druhou mocninou napätia. Takže polovičné napätie = približne štvrtinový moment. 2 rovnaké motory do série potom dajú polovičný výkon oproti tomu, aký by dal jeden z nich pripojený priamo na sieť.
Keďže tie motory čo máš nie sú rovnaké, tak to čo som napísal úplne platiť nebude, keďže napätie sa na nich nerozdelí presne 1:1. V každom prípade nie je možné, že budú mať tie motory v sérii väčší výkon ako samotný 7.5kW motor.
Na moment asynchrónneho motora totiž existuje pomerne zložitý vzorec, ktorý má však v čitateli napätie na druhú. Veľmi zjednodušene sa teda dá povedať, že moment ASM klesá s druhou mocninou napätia. Takže polovičné napätie = približne štvrtinový moment. 2 rovnaké motory do série potom dajú polovičný výkon oproti tomu, aký by dal jeden z nich pripojený priamo na sieť.
Keďže tie motory čo máš nie sú rovnaké, tak to čo som napísal úplne platiť nebude, keďže napätie sa na nich nerozdelí presne 1:1. V každom prípade nie je možné, že budú mať tie motory v sérii väčší výkon ako samotný 7.5kW motor.
Tos C45-2000
Dakujem za odpoved... Zase som teraz o nieco mudrejsi. Len teraz by ma zaujimalo, ako je mozne, ze sa ten sustruh u toho znameho s dvoma elektromotormi hned rozbehol a po zapojeni len jedneho mal velky problem. Prax sa mi v tomto pripade bije s teoriou a vypoctami. Akurat som sa rozpraval s jednym a ten mi povedal, ze cely problem je vo vynuti motora. Cievka, alebo vynutie ma vlastnost ako kondenzator a z toho dovodu idu motory viac ako na polovicne napätie, teda aj vykon... Pre mna je to spanielska dedina. Ale pri otazke co sa stane ak zapojim 7.5 a 5.5 kw povedal ze sa s tym nestretol a mam to jednoducho vyskusat a hlavne dat ochranu pred kazdy motor. Dakujem Vam za vsetky Vase reakcie a rady, velmi rad si necham poradit, ja som ohladne mechaniky. Z elektriky mam len zakladne znalosti
Este chcem zareagovat na otazku preco riesim seriove zapojenie... Hlavny dovod je rozbeh sustruhu na max otacky. To je cely problem.... Potrebujem behom chvylky, tak ako je to original od vyroby. Potom to uz moze slapat aj na jeden 7.5 kw motor. Hlavny je rozbeh.
Ak to chceš naozaj skúšať, tak tým motorom sa podľa môjho názoru nič nestane, ani keď nie sú úplne rovnaké. Ani jedným totiž nepotečie väčší prúd, ako keby boli zapojené normálne.
Pre zaujímavosť som si spravil jednoduchú simuláciu, horný graf je moment pri napájacom napätí 120V, spodný pri polovičnom, 60V. Môj zjednodušený prepočet celkom sedí, moment sa zníži asi na 1/4 pôvodného v celom rozsahu otáčok. Môj názor je stále taký, že niečo v tom sústruhu má strašne veľký odpor, napríklad ložiská vretena, nortonka a pod.
Pre zaujímavosť som si spravil jednoduchú simuláciu, horný graf je moment pri napájacom napätí 120V, spodný pri polovičnom, 60V. Môj zjednodušený prepočet celkom sedí, moment sa zníži asi na 1/4 pôvodného v celom rozsahu otáčok. Môj názor je stále taký, že niečo v tom sústruhu má strašne veľký odpor, napríklad ložiská vretena, nortonka a pod.
Tos C45-2000