Vrtačka V20
Konečně jsem se dostal k rozpůlení v20ky.
Na to, že se k ní chovali na dílně jako opice a stáří 57 let, je v celkem dobrém stavu. Všechna kola jsou bez požkození a pinola není nijak strašně vydřená.
Jeden problém se ale přeci jen objevil. Spodní ložisko u vstupní hřídele vybagrovalo uložení.
Je tam ložisko 6304(20/52x15)
Jediné, co mě napadá, je to nechat vyvařit a pak to protáhnout na vyvrtávačce zase na rozměr 52mm.
Máte někdo jiný nápad, co s tím? Popřípadě znáte někoho, kdo by to uložení dokázal zavařit a vyvrtat?
Díky
Na to, že se k ní chovali na dílně jako opice a stáří 57 let, je v celkem dobrém stavu. Všechna kola jsou bez požkození a pinola není nijak strašně vydřená.
Jeden problém se ale přeci jen objevil. Spodní ložisko u vstupní hřídele vybagrovalo uložení.
Je tam ložisko 6304(20/52x15)
Jediné, co mě napadá, je to nechat vyvařit a pak to protáhnout na vyvrtávačce zase na rozměr 52mm.
Máte někdo jiný nápad, co s tím? Popřípadě znáte někoho, kdo by to uložení dokázal zavařit a vyvrtat?
Díky
Přesně tak.
V žádném případě nevařit, ani garážistou, ani odborníkem, ani práškem a už vůbec ne jakoukoli elektodou, přestože Franta má ty zaručeně správný.
Vyvrtat tam větší díru a buď tam dát pánve, nebo natáhnout na ložisko kroužek.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 2991
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Garážové riešenie:
1. ja by som osústružil kus teflonu na potrebný priemer, pritlačil ho o ešte dobrý zvyšok osadenia pre ložisko. V predu zatesnil plastelínou a vylial tekutým kovom. Predpoklad samozrejme je, že časť pôvodnej diery je neporušená (nieje to z obrázka celkom jasné). Povrch samozrejeme zdrsniť, ideálne navŕtať niekoľko jamiek na lepšie ukotvenie.
2. Možno jednoduchšie by bolo otočiť postup: urobiť vaničku s plastelíny, napatlať tekutý kov a vtlačiť teflonovú os.
3 Ak by sa použilo ložisko 2RS, bez obáv by som ho usadil do toho tekutého kovu rovno.
1. ja by som osústružil kus teflonu na potrebný priemer, pritlačil ho o ešte dobrý zvyšok osadenia pre ložisko. V predu zatesnil plastelínou a vylial tekutým kovom. Predpoklad samozrejme je, že časť pôvodnej diery je neporušená (nieje to z obrázka celkom jasné). Povrch samozrejeme zdrsniť, ideálne navŕtať niekoľko jamiek na lepšie ukotvenie.
2. Možno jednoduchšie by bolo otočiť postup: urobiť vaničku s plastelíny, napatlať tekutý kov a vtlačiť teflonovú os.
3 Ak by sa použilo ložisko 2RS, bez obáv by som ho usadil do toho tekutého kovu rovno.
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
Pred casem jsem neco podobneho resil, technik z firmy co prodava lepidla rikal, ze ty "tekute kovy" jsou spis jen takova marketingova zalezitost pro bezne spotrebitele. Ze ten kovovy prasek je jen plnidlo a moc ho tam stejne neni. Pry je celkem jedno co tam je, pokud to ma pozadovane vlastnosti. Doporucoval mi nejake jejich ridsi lepidlo, aby tam pekne zateklo a pomalu tuhlo. Zadne 5minutove zalezitosti. Zminoval taky minimalni smrstitelnost pri vytvrzovani a odolnost proti oleji.. Bohuzel konkretni vyrobek uz jsem nenasel, je to doba co jsem to delal, a lozisko bez problemu drzi. Naposled jsem podobne usazoval lineary na 3D tiskarnu kde se mi nechtelo opracovavat plochy, tak jsem smontoval osy, vedeni podlil nejakym lepsim epoxidem a seridil ze spodu vedeni sroubkama podle strojni vodovahy. Kolik se to mrsklo netusim, ale chodi to krasne lehoucce, na cvrnknuti prstem.
Lepidlo to neudrží. Je to vydřené ve směru viz. příloha. Nahoře to táhne řemen směrem k motoru a na spodním ložisku zase k pinole. Ložisko mělo rozpadlou klec.
Jak je na tom ten epoxid? Pod lineáry bych se ho nebál, tam není moc namáhanej, ale neproklepe se ložisko zase měkčím epoxidem? Když to dokázalo udělat toto do litiny.
Asi nejlepší bude testoneho varianta s kroužkem, řekněme pr.55mm. Pokud neseženu vyvrtávačku, zkusím ten epoxid a budu kontrolovat, co to časem udělá.
Díky za rady
Jak je na tom ten epoxid? Pod lineáry bych se ho nebál, tam není moc namáhanej, ale neproklepe se ložisko zase měkčím epoxidem? Když to dokázalo udělat toto do litiny.
Asi nejlepší bude testoneho varianta s kroužkem, řekněme pr.55mm. Pokud neseženu vyvrtávačku, zkusím ten epoxid a budu kontrolovat, co to časem udělá.
Díky za rady
Tim lepidlem jsem myslel taky nejaky lepsi dvouslozkovy epoxid. Zkus zavolat do nektere z firem typu loctite a probrat to s technikem. Vydrelo se to proto, ze se lozisko kouslo. Pokud se takova vec stane, je jedno jestli je tam litina nebo epoxid.
Pokud vidím dobře, tak jsou tam čtyři ložiska a tohle je na hnací hřídeli dole. Takže to šponováním asi moc nebude a navíc psal, že bylo vysypané. Je tam vidět mazání, takže tam spíš nebyl olej... Je vidět doba lepidlová, místo toho to udělat pořádně.