Bruska BKO 50

fotky našich strojů, aneb co máme doma
forreet
Příspěvky: 135
Registrován: 18. 8. 2018, 7:24

1. 3. 2020, 7:30

Zdar brusku na klukove hriadele som kupil uz skoro pred 1.5rokom ale az teraz sa k nej dostavam.Skusenosti z brusenim nemam ziadne maximalne na youtube videa co som si pozrel 😁 Dnes som nasadil kotuc 20mm a vyvazil cez vyvazovacku na pneu lebo nemam stojan na vyvazenie a skusil upnut kluku a brusit hlavne lozisko ...privitam nejake rady tipy zatial mam k nej respekt hlavnr aby som nenarazil lebo to sa mi uz podarilo ale nebola zapnuta len som skusal kde sa umiestni ako sa doviezla ze aky je rozsah chodu stolu a som nejak nepozrel a sklucovadlo narazilo do kotuca a uz som mal zarobeno..teraz uz davam max bacha

Zaujima ma ako je spravne ju upinat potom aka rychlost otaciek sklucovadla,dalej tie protizavazia su len protivaha sklucovadiel ked sa vyosia alebo aj ku kluke?Kedy poznam ze su uz dost vyosene?podklada sa nieco napr papier na celuste ked sa uchytava kluka alebo nieco ine?
Kotuc bol nasiaknuty asi niecim alebo len povrchovo mastny ako sa to riesi potom??keby ze nasiakne na nejakom mieste tym padom by sa rozvazil alebo aj nieco ine hrozi ci sa len prevazi?
Přílohy
20200301_151645.jpg
Tak som ju upol neviem ci je to spravne ci som nemal oba strany dat do sklucovadiel
Tak som ju upol neviem ci je to spravne ci som nemal oba strany dat do sklucovadiel
forreet
Příspěvky: 135
Registrován: 18. 8. 2018, 7:24

6. 3. 2020, 6:04

Nove data 😁 tak neni tu ziadny brusic?
Přílohy
20200303_215243.jpg
20200303_211235_HDR.jpg
forreet
Příspěvky: 135
Registrován: 18. 8. 2018, 7:24

27. 12. 2020, 6:01

Dnes som sa dal do rozoberania chcem poriesit nefuncny posuv vretena do strany ktory som si po "dobrej rade" sam znefunkcnil ....dalej ma zaujima piestnica pusta olej nejde posuv strojovy zacne chcet olej pri tesneni tie tesnenia sa menia bez demontaze piestnice staci vysroubovat ten prstenec ci jak to nazvat a za tym vymenit tesnenie?Vo vnutry bude tiez tesneni ktore odeluje tie komory aby fungoval posun to ked netesni nejde posuv tak ako by mal ci sa moze tak stracat tlak ze nepojde vobec?Ze ci vyberat celu piestnicu alebo to poriesim na masine..
Přílohy
20201227_165352.jpg
20201227_170918.jpg
20201226_181729.jpg
20201226_185729.jpg
20201226_185735.jpg
novic
Příspěvky: 1835
Registrován: 19. 10. 2014, 10:30

27. 12. 2020, 8:28

Drzim palce aka bola ta dobra rada :D
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
forreet
Příspěvky: 135
Registrován: 18. 8. 2018, 7:24

28. 12. 2020, 7:43

novic píše: 27. 12. 2020, 8:28 Drzim palce aka bola ta dobra rada :D
Diky 🙂 Nesiel dole kotuc tak ze po povoleni srouby po nej urvat kladivom ze tak to robili v Chemlone kde pracoval.... a uz to bolo v p... nakoniec je v prirube zavit kde sa natoci stahovak a ten ma v sebe zavit a srouba zatlaci na vretenik a tym sa uvolni priruba 🤨
forreet
Příspěvky: 135
Registrován: 18. 8. 2018, 7:24

28. 12. 2020, 7:49

Tak som to rozobral a tesnenia su uplne k.o kde zistim ake je potreba ci podla rozmeru jedine zozeniem?To v strede je nieco ako kozene tusim pumpa na kola take mala tiez 😀
Přílohy
20201228_170744.mp4
(5.68 MiB) Staženo 89 x
20201228_163102.jpg
20201228_182512.jpg
20201228_182023.jpg
20201228_184922.jpg
forreet
Příspěvky: 135
Registrován: 18. 8. 2018, 7:24

2. 1. 2021, 11:22

Tak piestnicu som na Silvestra pretesnil a funguje dobre a dal som sa vcera do rozoberania Vretena aby aom sa dostal k tomu dielu co je poskodeny.Vybral som aj hydrodynamicke loziska ze tam pomenim aj Ok kruzky Neviem poudit ich stav su opotrebe ale neviem ci je to este v nejakej norme viac opotrebeny je na strane nahonu mozno to uz niekdo menil medzi sebou..nove sa kde daju zohnat???Este vymenim loziska na Elektromotore.Mam este jeden kompletny vretenik z brusky ale zatial som ho nechcel rozoberat ale skor ten dat dokopy
Přílohy
20201231_185708_2.mp4
(9.52 MiB) Staženo 81 x
20210101_145455.jpg
20210101_165635.jpg
20210101_170231.jpg
20210102_115712.jpg
20210102_115718.jpg
20210102_115722.jpg
jergus.balaz
Příspěvky: 1547
Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
Kontaktovat uživatele:

2. 1. 2021, 12:29

Ako funguje ten pohyb do strany? Ktorý si mal po dobrej rade pokazený? Vyvažovacka na kolesá nie je nič moc, zháňaj origo stojan k brúskam.
BalazKovo.sk
forreet
Příspěvky: 135
Registrován: 18. 8. 2018, 7:24

2. 1. 2021, 3:06

Stojan som si uz zohnal origo k bruske 🙂 Ten posuv nafotim neskor...skoda ze nemam navod k bruske aj ked nejaky ludia maju ale nejak je to asi prisne tajne ze niesu ochotny ani za nejaky poplatok za ochotu pripadne cas ho prefotit tak by som si pozhanal veci uz dopredu nejake loziska a tak 🙄
forreet
Příspěvky: 135
Registrován: 18. 8. 2018, 7:24

5. 1. 2021, 4:20

Bruska uz zije 😀 Chcem vymenit aj olej vo vretene je tam stitok prikladam foto mate nehake skusenosti aky mam objednat?Potom ma zaujima tie zarazky proti pretoceniu a posuvu lozisk sa ako maju zatocit silno?vlastne to aj meni vysku ulozenia na O-kruzku lebo ho to vlastne zmackne .
Aky ma mat dobeh samotne vreteno?Ak tam neni priruba z kotucom
Přílohy
20210104_192008.jpg
20210105_171303.jpg
20210101_144533.jpg
20210101_144629.jpg
20210101_144949.jpg
forreet
Příspěvky: 135
Registrován: 18. 8. 2018, 7:24

5. 1. 2021, 4:23

..
Přílohy
20210105_172228.jpg
milan584
Příspěvky: 2130
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

5. 1. 2021, 5:03

forreet píše: 5. 1. 2021, 4:20 Bruska uz zije 😀 Chcem vymenit aj olej vo vretene je tam stitok prikladam foto mate nehake skusenosti aky mam objednat?Potom ma zaujima tie zarazky proti pretoceniu a posuvu lozisk sa ako maju zatocit silno?vlastne to aj meni vysku ulozenia na O-kruzku lebo ho to vlastne zmackne .
Aky ma mat dobeh samotne vreteno?Ak tam neni priruba z kotucom
Aha, takže ta mašina to prostě už má za sebou :roll:
Můžeš se mi pokusit vysvětlit, PROČ jsi se bez dokumentace a zjevně i zkušeností sral :shock: do toho brusného vřeteníku?
Protože jestli to je udělaný jako třeba u BU16 (BUA 16), tak perfektně to seřídit je i pro velmi zkušeného člověka (co to dělá rutinně a po xté) práce tak na den - protože to prostě musíš stále velmi opatrně utahovat, oklepávat a vždy počkat tak minimálně 15 -20 minut a velmi pozorně sledovat teplotu - jakmile to začne mít i sebemenší náznak, že to začíná topit (se utahovat) tak okamžitě povolit a začít znova - protože jinak to buď nebude tuhý (prostě to na tom oleji plave - mašina v cyklu pak nedrží rozměry) a nebo se to po chvíli utáhne natvrdo. U té šestnáctky i změna vůle o 0.002 je znát.
Jinak vřeteno dobíhá podle toho jak máš napnutý řemen - protože ten při doběhu dělá na konci to, že se dobrzdí - vymáčkne se olej. U té šstnáctky to je s kotoučem š.20 cca 20-25sec v studeném stavu, v teplém tak o trochu až třetinu déle.
Prostě když s tím točíš rukou bez řemenu, tak to musí jít naprosto fantasticky, ale vůle musí být naprosto minimální. Provozní teplota (třeba po dvou hodinách souvislého běhu, v místnosti 20°C by neměla být přes 40° C - prostě to skoro nehřeje, ale vůle je malá - odhadem tak stovka.
Původní olej byl PZL, tj. P0, v současnosti se to jmenuje buhvíjak, ale je to furt jeden ten stejný olej, x krát přejmenovaný vřetenový s tou viskozitou, co tam je napsaný - 1,3 -1,5 E při 20°C - tj. jako voda.
Mj, i v manuálu je jasně napsané, že by se v tom bezdůvodně nikdo neměl vrtat.
A ještě jedna poznámka - brusný vřeteník by se nikdy neměl rozbíhat najednou - minimálně na 2x, lépe na třikrát - protože jinak je nebezpečí, že to vřeteno při ostrém rozběhu přidřeš - opět viz návod (to je ten papír, co o něm nemáš ani potuchy).
forreet
Příspěvky: 135
Registrován: 18. 8. 2018, 7:24

5. 1. 2021, 6:07

milan584 píše: 5. 1. 2021, 5:03
forreet píše: 5. 1. 2021, 4:20 Bruska uz zije 😀 Chcem vymenit aj olej vo vretene je tam stitok prikladam foto mate nehake skusenosti aky mam objednat?Potom ma zaujima tie zarazky proti pretoceniu a posuvu lozisk sa ako maju zatocit silno?vlastne to aj meni vysku ulozenia na O-kruzku lebo ho to vlastne zmackne .
Aky ma mat dobeh samotne vreteno?Ak tam neni priruba z kotucom
Aha, takže ta mašina to prostě už má za sebou :roll:
Můžeš se mi pokusit vysvětlit, PROČ jsi se bez dokumentace a zjevně i zkušeností sral :shock: do toho brusného vřeteníku?
Protože jestli to je udělaný jako třeba u BU16 (BUA 16), tak perfektně to seřídit je i pro velmi zkušeného člověka (co to dělá rutinně a po xté) práce tak na den - protože to prostě musíš stále velmi opatrně utahovat, oklepávat a vždy počkat tak minimálně 15 -20 minut a velmi pozorně sledovat teplotu - jakmile to začne mít i sebemenší náznak, že to začíná topit (se utahovat) tak okamžitě povolit a začít znova - protože jinak to buď nebude tuhý (prostě to na tom oleji plave - mašina v cyklu pak nedrží rozměry) a nebo se to po chvíli utáhne natvrdo. U té šestnáctky i změna vůle o 0.002 je znát.
Jinak vřeteno dobíhá podle toho jak máš napnutý řemen - protože ten při doběhu dělá na konci to, že se dobrzdí - vymáčkne se olej. U té šstnáctky to je s kotoučem š.20 cca 20-25sec v studeném stavu, v teplém tak o trochu až třetinu déle.
Prostě když s tím točíš rukou bez řemenu, tak to musí jít naprosto fantasticky, ale vůle musí být naprosto minimální. Provozní teplota (třeba po dvou hodinách souvislého běhu, v místnosti 20°C by neměla být přes 40° C - prostě to skoro nehřeje, ale vůle je malá - odhadem tak stovka.
Původní olej byl PZL, tj. P0, v současnosti se to jmenuje buhvíjak, ale je to furt jeden ten stejný olej, x krát přejmenovaný vřetenový s tou viskozitou, co tam je napsaný - 1,3 -1,5 E při 20°C - tj. jako voda.
Mj, i v manuálu je jasně napsané, že by se v tom bezdůvodně nikdo neměl vrtat.
A ještě jedna poznámka - brusný vřeteník by se nikdy neměl rozbíhat najednou - minimálně na 2x, lépe na třikrát - protože jinak je nebezpečí, že to vřeteno při ostrém rozběhu přidřeš - opět viz návod (to je ten papír, co o něm nemáš ani potuchy).
Po rade od cloveka co ma strojarsku skolu a ktory to tak robil som si znefunkcnil posuv vretena do jednej strany a bez demontaze vretena to neslo vymenit ...Navod som zhanal dlho a nic clovek co ma navod a ktoremu som pisal za 2 roky minimalne 40x a aj zopar x volal stale nieco ze neskor a posle a potom a kde co tak som sa do toho pustil aj sam lebo aj keby niekdo dosiel co to vie alebo to bude tvrdit moze sa stale vyhovorit na to ze nedali sa nove loziska....je mi jasne ze to plave na oleji si tam kazdych 120° navrtane otvory na privod oleja..tiez ma zaujima aky ma tam byt meratelny tlak lebo je tam tlakovy spinav ze zopne motor az po urcitom tlaku ale to je aj u aut napr na 0.5bar pritom taky tlak je ako pracovny dlhodobejsie nedostatocny...Tu teplotu popisovanu ze by sa to malo zohrievat merat na akej casti viem to pozriet aj termokamerou alebo laser teplomerom ale ak je to poskladane aby to mohlo vobec ist tak max z vnutra su trochu viditelne loziska k jednemu sa ani nedostanem aby som nan siahol,oleja je tam dost a je to vlastne aj nim chladene tak co sa vzapeti tak zahreje?Dalej ak je to aj nastavene ako ma byt casom si tie O-kruzky sadaju tak sa to rozladzuje mozno to uz bolo aj teraz rozladene dobeh vretena bez kotuca takych 7sek ale ak tam dam prirubu a kotuc ktory ma minimalne 80kg pri 20mm hrubke tak to bude isto cez 25sek.Olej podla popisu som na googly nenasiel zoaden to oznacenie E sa asi uz nepouziva ak to viete najst poprosim odkaz na olej,DAKUJEM.Rozbeh som robil stale minimalne ma 2x pockal som tak 15-20sek nech natlaci olej do vretena teraz ak na to vidim tak uz tecie odtokom po cca 7sek a tak isto ak som zastavil vretenik nechal som mazanie aj par minut ist..
Zatial som ju nedobabral by som povedal ze teraz na prazdno ma dlsie dotacane vreteno a Navod som zhanal dlho obvolal toho dost a nic aj tu mam poziadavku a nic 🙄
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5235
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

5. 1. 2021, 6:18

No s olejem ti gugl neporadi, ale jestli umis telefonovat, zavolej do parama, oni ti poradi, jaky je ekvivalentni novoznačený :D Teda jestli ted nejsou všeci houmofis :lol:
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
shower
Příspěvky: 207
Registrován: 12. 2. 2010, 8:14
Bydliště: Prešov

5. 1. 2021, 6:36

to "E" by mohli byť stupne podľa Englera čo je stará jednotka viskozity oleja
Odpovědět

Zpět na „naše mašinky“