Stlpova CNC freza

fotky našich strojů, aneb co máme doma
Odpovědět
chb
Příspěvky: 3787
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

26. 9. 2020, 1:59

a pokud stůl zůstane z duralu, tak si udělej v čelech místo na delší kameny, ty klasické jsou navržené na litinu a dural brzo omačkají.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

26. 9. 2020, 2:48

A nebo raději stůl bez drážek ale s dírami M16. Ideálně z jednoho bloku Alu 7075ky. Bez práce a určitě bude pevnější.
robyb
Příspěvky: 306
Registrován: 21. 11. 2018, 8:05

26. 9. 2020, 4:28

Odskusam to tak ako to mam nakreslene a potom sa uvidi co to bude robit.
Ak to nebude robit dobrotu tak si objednam olelovu brusenu platnu 20mm ktoru prikrutim na stol a do nej zrobim zavity po celej ploche 50 x 50 mm od seba.
r4cv
Příspěvky: 2681
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

26. 9. 2020, 6:19

Do kazdej dierky napadaju spony a blbo sa to bude cistit.
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

26. 9. 2020, 8:11

Ano, to je pravd, že se to zle čistí. Ale už M16 je celkem v pohodě. Příjde mi ale, že stůl s dírami je z hlediska tuhosti u malé domácí frézky větší smysl.
Na druhou stranu, tenká drážka se taky zanáší, ale pravda, méně.
kiko01
Příspěvky: 1572
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

26. 9. 2020, 8:47

Aj tak zalezi co na tom bude robit... ak tam bude mat cely cas nejake 2 zveraky, a raz za 3 mesiace ich da dole kvoli niecomu inemu tak tie zavity by boli lepsia cesta, takto to v rovine nemoze drzat ak to chce aj trochu pritiahnut...
robyb
Příspěvky: 306
Registrován: 21. 11. 2018, 8:05

27. 9. 2020, 8:23

Co budem robit na freze zatial este neviem zalezi na tom co zvladne. Povedsine robievam diely z hnika.
robyb
Příspěvky: 306
Registrován: 21. 11. 2018, 8:05

29. 9. 2020, 9:00

Cez vykend som trochu potrapil svoj CNC Router a vyrobil som si listy a matice do T-drazky.
Este to dam na tvrdy elox aby sa povrch pri praci na freze neposkrabal.
Přílohy
IMG_20200927_170142225.jpg
IMG_20200927_170147526.jpg
IMG_20200927_170156712.jpg
echt
Příspěvky: 751
Registrován: 21. 5. 2013, 8:58
Bydliště: vysočina

29. 9. 2020, 9:48

koukám že sis nenechal poradit, (abys v těch lištách udělal zespoda slepé závity + šrouby zespoda - nechtěl bych ten stůl se šrouby z vrchu čistit - tedy pokud ty zahloubení nějak ve finále nezaslepíš - ale i tak je to práce navíc)

ps. ty drážky by měli být v lajně s geometrií stroje + by měly mít nějakou solidní toleranci - abys měl nějaký komfort při upínání přes kameny
asi by pomohlo ty lišty zapustit do desky, nebo je s kolíkovat ?
ještě ti na těch lištách chybí sražení 45° - (náběh pro kameny + ochrana hran proti poškození)
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

30. 9. 2020, 6:33

Schválně, jak dlouho vydrží eloxovaný povrch nepoškrábaný?
Co je to prosím za slitinu?

Nevysmívám se, jen se ot na zkušenosti, protože třeba eloxovaný stativ z ALU 6061 byl poškrábaný během prvního použití.

Díky
robyb
Příspěvky: 306
Registrován: 21. 11. 2018, 8:05

30. 9. 2020, 6:14

Klasicky a tvrdy elox je velky rozdiel.
Tvdost povrchu ja pohybuje okolo 370 - 600HV zalezi od hrubky eloxu 20-80 µ a zliatiny hlinika.
Tvrdy elox je velmi obtiazne obrusit vybracnou bruskou.
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

1. 10. 2020, 6:59

Já řešil povrchovou úpravu mého fotovozíku. Nejdříve komaxit, pak vlastní nástřik polylaky až po elox. Chtěl jsem přírodní at to nevypadá hned podřené. S tím eloxem jsem rovněž nepochodil. Prostě škrábance od kamenů, štěrku a pod, to je hned. Vetší prblém mi dělal pvšem stativ. Tedy to když jedna trubka se zasouvá do druhé. To po roce pouřívání vypadalo děsně. I ten elox i komaxit. Problém je možná samotný hliník. Byly to obyčejné trubky z 6061 a objímky, spojky a pod byly z 5083. Když jsem dělal jednu sadu z 7075ky, zdá se mi, že to bylo něco odolnějí, nicméně se to stejně vybrusilo.

Proto se ptám na tu slitinu, zda je to z 7021, 7075ky nebo něco mekčího?
Jak je to s tím eloxováním? Vysvetl mi prosím někdo rozdíly?

Díky
robyb
Příspěvky: 306
Registrován: 21. 11. 2018, 8:05

4. 10. 2020, 1:35

Ja pouzivam hlinikove platne 5083. Prirodny elox neni moc odolny na poskrabanie je tam vrstva okolo 10-15 mikronov. Tvrdy elox sa robi od 20-80 mikronou zalezi od zliatiny hlinika. Tvrdy elox ma aj inu farbu podĺa typu ziatiny - tmavo šedá, bronzová, hnedá, zelená.
Popri praci doma este pilim hlinikove platne do prace. Na cirkularke mam stol z frezovanej platne 12mm a pavitko mam tiez z hlinika. Ked som mal pravitko bez elexu tak zivotnost bola asi dva dni bolo tak posriabane ze sa uz nedalo podna neho pilit.
Zrobil som si nove a dal som ho na tvdry elox a uz ho pouzivam cca 3 roky a bez problemou sice jsu na nom skrabance ale nie tak hlboke.
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

4. 10. 2020, 2:17

Zkusím se poptat po tom tvrdém eloxu. Já měl určitě ten přírodní a to se neosvědčilo. Komponenty ale dělám z 2017A nebo 7072ky, takže kvo ví jak je to s eloxováním.
Díky
Dawe
Příspěvky: 2509
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

4. 10. 2020, 2:33

Mrosconi>Vsehny bezne zinkove (70xx) a duraly (20xx) jsou nevhodne k eloxovani, stejne jako ta zminovana AW5083. Pokud chces vazne odolny tlusty elox tak to musi byt bud cisty hlinik(AW 1050) a nebo slitina vhodna k eloxovani. To uz dohledas ktere to jsou.
Naposledy upravil(a) Dawe dne 4. 10. 2020, 4:20, celkem upraveno 1 x.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Odpovědět

Zpět na „naše mašinky“