Stlpova CNC freza

fotky našich strojů, aneb co máme doma
Odpovědět
robyb
Příspěvky: 307
Registrován: 21. 11. 2018, 8:05

29. 1. 2023, 12:12

to som zistil ze FESTO je drahe ma doma este velke mnozstvo roznych piestou povedsine vedsich rozmer 63 ale to sa mi zda uz moc velke.
Rozobral som vyredeny lis na plasty a tam bolo piestou viac nez dost.
Vela rozvadzacou tam bolo riesene cez CAM BUS.
Přílohy
IMG_20210926_121637360_BURST000_COVER_TOP.jpg
Milan199
Příspěvky: 2928
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

29. 1. 2023, 1:16

kiko01 píše: 8. 1. 2023, 11:27
robyb píše: 2. 12. 2022, 6:08 Vreteno mam uz hotove a odskusal som aj piest na vymenu nastrojou.

https://www.youtube.com/shorts/qShQj5eaNJo
Akomto mas spravene aby si netlacil do lozisk na vretene, pri vymene?
Ten pneuválec musí být posuvně uložený a opře se o kroužek který je na vřetenu. Síla pak nejde do ložisek. Takhle to mám na Atasu :
atc.PNG
Ten kroužek je to fialové co stahuje ložiska. Celý ten komplet pneuválce se posouvá po zadním víku // tmavomodré // a štít pneuválce // modrofialový // je vracen čtveřicí šroubů s pružinou // tmavozelené - na výkrese je kreslen jen jeden // To rezavé nad osou je HEDS // IRC // pro zpětnou vazbu závitování a přetížení vřetene.

Tady máš ty hlavní díly. Dole je víko a ten kroužek.
adily.PNG
Tady je sestava toho pístu :
apist.PNG
Zleva je ložiskové víko s našroubovanými šroubky s vratnou pružinou, pak je ten pohyblivý díl s oválnou dírou pro HEDS, přední víko pneuválce s pouzdrem pístnice a hratnými pružinami, píst s těsněním a víko pístu.
kiko01
Příspěvky: 1594
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

29. 1. 2023, 5:06

Milan199 píše: 29. 1. 2023, 1:16
kiko01 píše: 8. 1. 2023, 11:27
robyb píše: 2. 12. 2022, 6:08 Vreteno mam uz hotove a odskusal som aj piest na vymenu nastrojou.

https://www.youtube.com/shorts/qShQj5eaNJo
Akomto mas spravene aby si netlacil do lozisk na vretene, pri vymene?
Ten pneuválec musí být posuvně uložený a opře se o kroužek který je na vřetenu. Síla pak nejde do ložisek. Takhle to mám na Atasu :
atc.PNG

Ten kroužek je to fialové co stahuje ložiska. Celý ten komplet pneuválce se posouvá po zadním víku // tmavomodré // a štít pneuválce // modrofialový // je vracen čtveřicí šroubů s pružinou // tmavozelené - na výkrese je kreslen jen jeden // To rezavé nad osou je HEDS // IRC // pro zpětnou vazbu závitování a přetížení vřetene.

Tady máš ty hlavní díly. Dole je víko a ten kroužek. adily.PNG

Tady je sestava toho pístu :
apist.PNG

Zleva je ložiskové víko s našroubovanými šroubky s vratnou pružinou, pak je ten pohyblivý díl s oválnou dírou pro HEDS, přední víko pneuválce s pouzdrem pístnice a hratnými pružinami, píst s těsněním a víko pístu.
Ano, ja viem ako to ma byt, len pochybujem ze on to tak robil, na domacej masinke to je asi jedno. Ja mam na starsom haase (2012) napr este precharge ventil ktory nizsim tlakom oprie ten kruzok o telo a az potom tlaci plnou silou do vymeny. Na novsej freze (2018) to uz ide rovno plnym tlakom ( je to o dost rychlejsie ale o to hlucnejsie)
robyb
Příspěvky: 307
Registrován: 21. 11. 2018, 8:05

29. 1. 2023, 6:59

Na domace podmienky mi to staci.
Vysuv piestu mam 40 mm ale stacilo by aj 10-15 mm.
To co som zohnal som aj pouzil.
Ucel to plni.
Na otvorenie kliestiny vo vretene staci zatlacit 4,5 mm.
Skusal som aj piest 63mm dvojstupnovy z vysuvom 20 mm ale ten to nedokazal vytlacit iba ak by som natlacil kopresor na viac ako 10 bar.
Ten piest co tam mam teraz je 100 mm trojstupnovy.
Odpovědět

Zpět na „naše mašinky“