Stránka 1 z 263

Magiho výzkumný ústav

Napsal: 4. 9. 2010, 10:25
od magi
Tak jsem se začal zabývat trošku sběratelstvím a trošku experimenty se spalovacími motory. Pořídil jsem dva krásné kousky SLAVIA diesel 5hp a zkouším je krmit živočišným sádlem. Zatím se všechny pokusy jeví jako úspěšné. Cílem je vytvořit malou kogenerační jednotku spalující sádlo. Tento typ motoru byl zvolen právě z důvodu spolehlivosti a jednoduché údržby.
Video z jednoho z testů http://www.youtube.com/watch?v=77EEldELG-g

Napsal: 5. 9. 2010, 7:40
od pájač
Máš to tam ako v alchymistickom kútiku. :? V tom čase si ľudia nelámali hlavu nad ekológiou , ale zasa robili veci kvalitne , pretože tak starý stroj by bol už x krát pretavený v kovohutiach , keby bol vyrobený v dnešnej dobe. Ak mu hodíš nový kabát , bude z toho krásny kúsok. 8)

Napsal: 5. 9. 2010, 10:25
od Mad_BOXs
Asi nejde jen o zkoušku, jestli to bude fungovat, ale o to, že má dostatečný přísun tohoto paliva.

Napsal: 5. 9. 2010, 10:34
od bobik
To muší bejt smradu. :D

Napsal: 5. 9. 2010, 10:55
od prochaska
Super, to by mě nenapadlo, že nějaký motor může běžet na sádlo :-)

Napsal: 5. 9. 2010, 11:19
od magi
Mad_BOXs píše:Asi nejde jen o zkoušku, jestli to bude fungovat, ale o to, že má dostatečný přísun tohoto paliva.
Naprosto přesný :wink:

to bobik: provoz na naftu je rozhodně protivnější co se týče spalin

Napsal: 5. 9. 2010, 11:23
od gnat
Je alespoň porovnatelný výkon a příkon toho vařiče na rozehřívání sádla ?

Napsal: 5. 9. 2010, 11:29
od magi
gnat píše:Je alespoň porovnatelný výkon a příkon toho vařiče na rozehřívání sádla ?
Předehřev sádla bude probíhat v kombinovaném spalinovém výměníku.
Ten bude ohřívat jednak vodu a jednak palivo. Vodu z toho důvodu, aby se ze spalováku vymáčknul maximální možný tepelný výkon, stejně jako to má "dospělá KJ"

sádlo

Napsal: 5. 9. 2010, 5:22
od Jan Danda
Konec tlouštíků v čechách. :lol:

Napsal: 5. 9. 2010, 5:32
od bobik
To je nápad. Otevřít si liposukční kliniku a navrch ještě z toho sádla vyrábět elektriku. :D

Napsal: 5. 9. 2010, 6:47
od vladosk
Z toho výfuku musí jít vůně jak ze škvarků. :D

Napsal: 5. 9. 2010, 10:35
od Ben Ash
Jen tak pro upřesnění, jedná se o hovězí lůj, takže ty škvarky se nekonají. Co se týče smradu tak smrdí to trochu, než se ten lůj převaří, aby v něm nebyla voda, kouř z výfuku je příjemnější a méně štiplavý než z nafty.

Napsal: 5. 9. 2010, 10:46
od magi
Ta liposukční klinika je dobrý nápad, budu o tom přemýšlet. V dílně mi stojí vývěva z fekálu, takže základní věc na odsávání tuku už mám :D

Napsal: 6. 9. 2010, 9:59
od VW
Trochu mi to připomnělo, jak jsem si coby chudý student - modelář koupil za 40 Kč ze speciálního obchodu kam se z DTM předávaly reklamované výrobky ruský detonační motor MK-17 (kdo nezná, tak měl 1.5 ccm, běžel v detonačním režimu na směs petroleje, ricínového oleje a éteru v poměru 1:1:1). Běžná cena byla 140 Kč a když to prostě někdo nedokázal nahodit a reklamoval, šlo to rovnou do té prodejny na náhradní díly.

Rusky psaný návod tam kdosi v důležité pasáži týkající se paliva překládal do češtiny a bylo tam tužkou napsáno:

petrolej
éter
máslo

:lol: :lol: :lol:

Samozřejmě ten motor byl naprosto v pořádku a sloužil mi opravdu dlouho (pro tento typ nadstandardních cca 10 hodin běhu) a po přetěsnění pístu kladivem a jemným smirkem ještě pár dalších hodin (opět kdo nezná - píst byl relativně měkký, bez kroužků, měl špičku a když se položil na broušenou ocelovou desku a bouchlo se do špičky kladivem, tak se trochu roztáhl, pak se s pomocí oleje a jemného smirku zrnitosti 1600 ručně zalapoval a následně znovu zaběhl - dalo se to i zopakovat) :lol: :lol: :lol:

Napsal: 6. 9. 2010, 2:11
od rawen
Tak tu Slavii máme jednu v práci - na podstavci, krásně naleštěnou. Jednu chybu má, je ze čtvrtiny vyřízlá, neb slouží jako demonstračka pro studenty :D

Radek