Nová polymerbetonová frézka
- Ben Ash
- Site Admin
- Příspěvky: 1404
- Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Pavli, běžné žulové desky jsou broušené a leštěné jen opticky, jde o to aby to neházelo prasátka, ale tolerance rovinosti tam budou v desetinách i víc. A kdyby jsi to chtěla dělat z měřičské granitové desky/stolu tak si opět jinde s penězma.
Per aspera ad astra
chcel by som podotknut, ze nikto nepotrebuje presnu formu na 0,01mm
staci len, aby boli vedenia voci sebe ulozene s touto presnostou... cize staci vedenia zosrubovat napr. troma presnymi kovovymi platnami tak aby boli voci sebe rovnobezne, a
cele to potom zaliat do PB ktory moze byt krivy aj +-10mm
samozrejme, nejedna sa o cely stroj (takuto formu si neviem predstavit )...ale napr. len o portal, ci o zakladnu
ostatok sa musi dat k sebe dolicovat pomocou skrutkovaneho spoja
myslim ze takto to zacalo, rec bola o portali ?
staci len, aby boli vedenia voci sebe ulozene s touto presnostou... cize staci vedenia zosrubovat napr. troma presnymi kovovymi platnami tak aby boli voci sebe rovnobezne, a
cele to potom zaliat do PB ktory moze byt krivy aj +-10mm
samozrejme, nejedna sa o cely stroj (takuto formu si neviem predstavit )...ale napr. len o portal, ci o zakladnu
ostatok sa musi dat k sebe dolicovat pomocou skrutkovaneho spoja
myslim ze takto to zacalo, rec bola o portali ?
Díky Bene
Někdo sem dával ceník Granitových desek různě broušených - těch mínus je více ..
Napadlo mne že je to obdobná problematika jako s EpoxyGranitem a výrobou formy atd. je pro mne určitě jednodušší se přidržet oceli jsem tehdy usoudila
Tři D měřící stroj vypadá na pohled velice jednoduše a hezky kdopak asi brousí a vrtá ten granit..............
Hřbitovní kameník nebude ten pravý spolupracovník
Někdo sem dával ceník Granitových desek různě broušených - těch mínus je více ..
Napadlo mne že je to obdobná problematika jako s EpoxyGranitem a výrobou formy atd. je pro mne určitě jednodušší se přidržet oceli jsem tehdy usoudila
Tři D měřící stroj vypadá na pohled velice jednoduše a hezky kdopak asi brousí a vrtá ten granit..............
Hřbitovní kameník nebude ten pravý spolupracovník
- Ben Ash
- Site Admin
- Příspěvky: 1404
- Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Neumím si představit jak se taková kolejnice zaleje do PB. Ta je přece normálně polořená na rovině, nebo doražená k hraně (jedna z páru) a druhá musí jít seřídit. Čeho dosáhnu když to zaleju? Kde potom bude vozík? Mě z toho vyplývá že potřebuju rovinu, která bude tvořit dno formy, nanejvýš na něm můžou být rozmístěna závitová pouzdra. A lineáry se potom přišroubují.
-------------
Pravidelně tak 2-3 krát do týdne jsem se na takovém měrovém středisku nacházel, stroj běhá na vzduchových polštářích, před měřením se deska čistí kapalinou a spec ubrousky a ve své paměti má uloženou mapu výškových korekcí toho stolu. Byl na to postup kdy cca hodinu ten Opton (karl zeiss) pípal místo vedle místa na té granitové desce.
-------------
Pravidelně tak 2-3 krát do týdne jsem se na takovém měrovém středisku nacházel, stroj běhá na vzduchových polštářích, před měřením se deska čistí kapalinou a spec ubrousky a ve své paměti má uloženou mapu výškových korekcí toho stolu. Byl na to postup kdy cca hodinu ten Opton (karl zeiss) pípal místo vedle místa na té granitové desce.
Per aspera ad astra
To máš recht, nic kloudného jsi tu nevymyslel. Navíc jsi si ani pořádně nepřečetl ten odkazovaný materiál ohledně konstrukce. Kdyby to bylo tak jednoduché, jak si představuješ, tak to vyrábí kdekdo. Ono to "betonování" jakýmkoliv materíálem má svá úskalí, které je správně navrhnout.danodpp píše:nojo, je to blbost...tak ale "zaliatim" sa pravdepodobne myslelo, ze sa "zaleje" len cca 3-4mm do hlbky, a o kotvach sa tam pisalo...
ale fakt uz by som skoncil tuto temu
ja si tu nic nepredstavujem len konstatujem... neviem preco sa do mna navazas...
ja som to nevymyslel a ani len nerozmyslal nad takymto strojom, ja som verny pevnej zvaranej oceli.
ludia casto odsudzuju vsetko co sa len trochu lisi od ich nazoru...chcel som iba podporit, nech ak chce vyskusa, napise, a budeme mudrejsi aj my vsetci
cao
ja som to nevymyslel a ani len nerozmyslal nad takymto strojom, ja som verny pevnej zvaranej oceli.
ludia casto odsudzuju vsetko co sa len trochu lisi od ich nazoru...chcel som iba podporit, nech ak chce vyskusa, napise, a budeme mudrejsi aj my vsetci
cao
Já jen odsuzuji to, co odporuje zdravému rozumu. Osobně proti tobě ale vůbec nic nemám, to mi věř. S lineáry a s díly na kterých "sedí" mám ale dost zkušeností. Litinou počínaje, přes svařence a betonem konče.danodpp píše: ludia casto odsudzuju vsetko co sa len trochu lisi od ich nazoru...
oukey, ja to beriem
tiez som sa vyjadril ze je to neprakticke, a blbost
ale nieje to nerealne, takze ak sa mu do toho chce, nech si to vyskusa...ja sa rad poucim -ludia skusali aj vecsie somariny a vnikli z toho napr. lietadla ci vrtulniky
mozno to bude podklad pre vyvoj novych cé-en-céčiek
tiez som sa vyjadril ze je to neprakticke, a blbost
ale nieje to nerealne, takze ak sa mu do toho chce, nech si to vyskusa...ja sa rad poucim -ludia skusali aj vecsie somariny a vnikli z toho napr. lietadla ci vrtulniky
mozno to bude podklad pre vyvoj novych cé-en-céčiek
Tak jak čtu, tak to tu jednu obecnou větu, která měla vézt pouze k odsouzení jisté metody lití i montáže vedení jsem měl poněkud více rozepsat, jenže to by již znělo více reálně a možná by do toho někdo opravdu šel.
Více nemá cenu se o tom bavit, jak jsem psal, v domácích podmínkách je to blbost, ty firmy dělají +- pořád stejnou rozteč na různé jednoúčelové stroje a tam se jim forma zužitkuje, prostě lijí pouze podklad pro jednotlivé osy a vše se poté jen smontuje, případně z úhluje dle požadavků na jednoúčelový stroj. Tyto suporty ve výsledku stojí méně než-li opracovaný litinový blok, který musí někde minimálně rok stát na dešti, použitelnost skoro okamžitá v požadované přesnosti a životnosti. Konstrukce bývá pro jednoduchost montována z hliníkových profilů a na ní tyto jednotlivé suporty.
Takto to dělá více firem zabývající se výrobou malých jednoúčelových strojů. Vyrobí se naprosto přesná forma, kde se vedení ustavuje v přesné a požadované rozteči. V kolejnicích jsou našroubované jednotlivé kotvy. Kolejnice se zalijí a spojí do jednoho monobloku. Šrouby se po zatvrdnutí dotáhnou zhruba o půl až třičtvrtě otáčky. Nikdo po celou dobu životnosti, respektive využitelnosti tohoto stroje neřeší případnou výměnu vedení, prostě není potřeba. V těchto případech jsou korigovány vozíky na přilehlých suportech.sidonie píše:To se dělá ale trošičku jinak, lineáry se perfektně ustaví do formy a poté se to všechno vibruje a zalejvá. Po zatuhnutí se forma rozebere a každej šroub v lineáru dotáhne určitým momentem do zalité kotvy jen pro jistotu.
Více nemá cenu se o tom bavit, jak jsem psal, v domácích podmínkách je to blbost, ty firmy dělají +- pořád stejnou rozteč na různé jednoúčelové stroje a tam se jim forma zužitkuje, prostě lijí pouze podklad pro jednotlivé osy a vše se poté jen smontuje, případně z úhluje dle požadavků na jednoúčelový stroj. Tyto suporty ve výsledku stojí méně než-li opracovaný litinový blok, který musí někde minimálně rok stát na dešti, použitelnost skoro okamžitá v požadované přesnosti a životnosti. Konstrukce bývá pro jednoduchost montována z hliníkových profilů a na ní tyto jednotlivé suporty.
A ještě tu o Smolíčkovi...
Teď ale vážně. Nikde jsem neslyšel o tomto postupu, nicméně mně u toho popisu chybí aretace i druhé roviny. Nějak se v rom zaplétáš. Nic konkrétního o tom, co jsou to za stroje, jaká je jeich přesnost a pod. Jednou si něco někde přečíst, neznamená, že to někdo hromadně dělá a je to přesné na setinu, nebo ještě lepší. Pokud jsou to jednoúčelové stroje na osazování součástek pro pneumatiku či elektriku v autoprůmyslu s přesností na desetiny, tak prosím, ale ve strojařině a ještě na přesných obráběcích strojích mně tento postup dosud uniká. Taky se zmiňuješ, že se kolejnice pak utáhne o nějakou půl až třičtvrtě otáčku, či určitým momentem jen pro jistotu. Není to tak, utahuje se přesně stanoveným momentem od výrobce a ty šrouby tam nejsou pro jistotu, ale z nutnosti. Postup utahování je taky stanoven výrobcem lineárů. Nevím, jaká je pozice té kolejnice v tom monobloku, ale ten PB nemá až takovou pevnost jako ocel či litina a velké síly by mohly způsobit praskání opěrných ploch kolejnice. Proto se to musí utáhnout, ale taky to musí vydržet ty kotvy, respektive PB, ve kterém ta kotva je. Ještě mne napadlo, lineár se zpravidla usazuje na přítlačnou plochu označenou stranou a ta plocha kolejnice z toho osazení moc nevyčuhuje, tak nevím, jak to distancují na souběh a přímost. Dovedu si představit způsob, ale ten je podle mne tak pracný, že pozbývá opodstatnění. Lepší je odlít plochy pro kolejnici a následně ji tam přišroubovat, ještě lépe ty plochy (z kovu zalitého v PB) opracovat na přesno a montovat.
No, vlastně v závěru píšeš, že se ty monobloky montují na hliníkové profily, takže tuhost a přesnost je dána těma komponentama. A jak se vlastně koriguje vyběhaný lineár vozíkem? Ta idea mne velmi zajímá. Byl by to velmi úsporný zlepšovák, když už je to někde třeba uprostřed vyběhané.
A vlastně na závěr ještě jedna věc, jedná se "dospělé" lineární vedení, nebo o podepřené tyče?
Teď ale vážně. Nikde jsem neslyšel o tomto postupu, nicméně mně u toho popisu chybí aretace i druhé roviny. Nějak se v rom zaplétáš. Nic konkrétního o tom, co jsou to za stroje, jaká je jeich přesnost a pod. Jednou si něco někde přečíst, neznamená, že to někdo hromadně dělá a je to přesné na setinu, nebo ještě lepší. Pokud jsou to jednoúčelové stroje na osazování součástek pro pneumatiku či elektriku v autoprůmyslu s přesností na desetiny, tak prosím, ale ve strojařině a ještě na přesných obráběcích strojích mně tento postup dosud uniká. Taky se zmiňuješ, že se kolejnice pak utáhne o nějakou půl až třičtvrtě otáčku, či určitým momentem jen pro jistotu. Není to tak, utahuje se přesně stanoveným momentem od výrobce a ty šrouby tam nejsou pro jistotu, ale z nutnosti. Postup utahování je taky stanoven výrobcem lineárů. Nevím, jaká je pozice té kolejnice v tom monobloku, ale ten PB nemá až takovou pevnost jako ocel či litina a velké síly by mohly způsobit praskání opěrných ploch kolejnice. Proto se to musí utáhnout, ale taky to musí vydržet ty kotvy, respektive PB, ve kterém ta kotva je. Ještě mne napadlo, lineár se zpravidla usazuje na přítlačnou plochu označenou stranou a ta plocha kolejnice z toho osazení moc nevyčuhuje, tak nevím, jak to distancují na souběh a přímost. Dovedu si představit způsob, ale ten je podle mne tak pracný, že pozbývá opodstatnění. Lepší je odlít plochy pro kolejnici a následně ji tam přišroubovat, ještě lépe ty plochy (z kovu zalitého v PB) opracovat na přesno a montovat.
No, vlastně v závěru píšeš, že se ty monobloky montují na hliníkové profily, takže tuhost a přesnost je dána těma komponentama. A jak se vlastně koriguje vyběhaný lineár vozíkem? Ta idea mne velmi zajímá. Byl by to velmi úsporný zlepšovák, když už je to někde třeba uprostřed vyběhané.
A vlastně na závěr ještě jedna věc, jedná se "dospělé" lineární vedení, nebo o podepřené tyče?
ahojte znova,
aj ked by ste uz mali ukoncit tuto temu, este jednu poznamku...
naco vsetci chcete korigovat ci nastavovat nejake linearne vedenia? vsetky masinky ktore som videl boli liatinove obrovske tazke hoveda, a vsetky
vedenia mali zafrezovanu drazku tak ze z jednej strany vedenia bol vystupok (bocna opora) a z druhej strany bolo vedenie "pritiahnute" skrutkami a
stvorcovymi podlozkami k tomu vystupku... zadne stelovanie
stelovat sa da len komplet portal, ci stojky na ktorych portal lezi...
takze neviem o ako stelovani tu kazdy pise...vid priklad masinka SVF od Pavelb... lineary su presne usadene, a z bokoch pritiahnute to je vsetko
a presnost PB po vytuhnuti je pravdepodobne ako pisali v prispevku ktory som tu vlozil - 0,05mm, presnejsie to zrejme nebude koli zmene tvaru pri tuhnuti
ak toto niekomu staci (napr. na hobby vyrobu, modelarstvo...atd) tak v tom problem nevidim...
p.s.nehnevajte sa koli mojim "blbym" poznatkom
aj ked by ste uz mali ukoncit tuto temu, este jednu poznamku...
naco vsetci chcete korigovat ci nastavovat nejake linearne vedenia? vsetky masinky ktore som videl boli liatinove obrovske tazke hoveda, a vsetky
vedenia mali zafrezovanu drazku tak ze z jednej strany vedenia bol vystupok (bocna opora) a z druhej strany bolo vedenie "pritiahnute" skrutkami a
stvorcovymi podlozkami k tomu vystupku... zadne stelovanie
stelovat sa da len komplet portal, ci stojky na ktorych portal lezi...
takze neviem o ako stelovani tu kazdy pise...vid priklad masinka SVF od Pavelb... lineary su presne usadene, a z bokoch pritiahnute to je vsetko
a presnost PB po vytuhnuti je pravdepodobne ako pisali v prispevku ktory som tu vlozil - 0,05mm, presnejsie to zrejme nebude koli zmene tvaru pri tuhnuti
ak toto niekomu staci (napr. na hobby vyrobu, modelarstvo...atd) tak v tom problem nevidim...
p.s.nehnevajte sa koli mojim "blbym" poznatkom