...co je doma to se počítá
-
- Příspěvky: 1547
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Prečo "Považská pomsta" ? boli tieto brúsky poruchové či trpeli akýmisi neduhmi ?
-
- Příspěvky: 1547
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Mám na tý vaší pomstě naběháno zatím jen stovky hodin a zatím bez jediné závady ,tak nevím .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Kedy definitívne skončila ich výroba? Dostať na brúsky z Považia ešte náhradné diely ?
Keď som pred pár rokmi zháňal dokumentáciu k sústruhu SU32 ktorý tiež kedysi robili, našiel som (sam už ani neviem kde) kontakt na pána ktorý v Strojárňach kedysi pracoval a veľmi ochotne mi odpovedal na všetky otázky. poslal všetko čo k sústruhu našiel. Potreboval som výkres od hriadele uloženia noniusu priečneho posuvu (niekto na fóre to tiež vyrábal nové - na ozubenom venci ktorý prenáša strojný posuv je jeden zo zubov oslabený drážkou na pero a rád sa zlomí)
no k výkresom som sa nedostal. Možno by to aj šlo, ale diel som vyrobil v priebehu pár dní a túžba po výkrese už nebola taká silná. Na základe sériového čísla mi tiež povedal, kam stroj predali - textilné závody Ružomberok. SU-čko som kupoval z jedného autoservisu kde mi predávajúci povedal že ho kúpil z textilného závodu v RK, čím sa vlastne nečakane vyplnil celý jeho životopis
Ale to už som ďaleko od témy.
Keď som pred pár rokmi zháňal dokumentáciu k sústruhu SU32 ktorý tiež kedysi robili, našiel som (sam už ani neviem kde) kontakt na pána ktorý v Strojárňach kedysi pracoval a veľmi ochotne mi odpovedal na všetky otázky. poslal všetko čo k sústruhu našiel. Potreboval som výkres od hriadele uloženia noniusu priečneho posuvu (niekto na fóre to tiež vyrábal nové - na ozubenom venci ktorý prenáša strojný posuv je jeden zo zubov oslabený drážkou na pero a rád sa zlomí)
no k výkresom som sa nedostal. Možno by to aj šlo, ale diel som vyrobil v priebehu pár dní a túžba po výkrese už nebola taká silná. Na základe sériového čísla mi tiež povedal, kam stroj predali - textilné závody Ružomberok. SU-čko som kupoval z jedného autoservisu kde mi predávajúci povedal že ho kúpil z textilného závodu v RK, čím sa vlastne nečakane vyplnil celý jeho životopis
Ale to už som ďaleko od témy.
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
Jako polotovar, dobrý.
Užij si to.
A kdybys náhodou měl při zprovozňování (opravě - demontáži některých uzlů) pocit že to nedáš, tak si zkus pustit https://www.youtube.com/watch?v=Tf14RPv33Q0 a hned bude líp.
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
Nazval bych to spíš jinak - nejsou odolné vůči obvyklé obsluze, mašina není symbolem jednoduchosti a servis před r.89, býval vyloženě zážitkový.jergus.balaz píše: ↑3. 8. 2022, 8:40Poväčšine všetci na ne nadávajú že sú poruchove a nespoľahlivé. Problém je v údržbe a obsluhe, keď sa všetko dodržuje ako má, brúsia ako majú.
Tomu pak i odpovídala provozní spolehlivost a oblíbenost.
Pokud v ní bude v pořádku hydraulika a elektrika (to nebude jednoduché - pokud má něco naběháno) a obsluha se k ní bude chovat jako by to byla jeho vlastní mašina, tak s ní nebude problém.
-
- Příspěvky: 1547
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Dnes som ju rozbehal, hydraulika v poriadku, elektrika zatiaľ vyzerá tiež ok - už má karty, vreteno ok. To čo je na pikaču je mazanie priecneho vedenia. Na bruske robili bez vody a prach sa dostal práve do okruhu mazania priecneho vedenia, no a obsluha necistila nádržku oleja a nemenila olej. Zajtra sa pustím do čistenia a uvidím rozsah škôdSancho Panza píše: ↑3. 8. 2022, 2:55Pokud v ní bude v pořádku hydraulika a elektrika (to nebude jednoduché - pokud má něco naběháno) a obsluha se k ní bude chovat jako by to byla jeho vlastní mašina, tak s ní nebude problém.
BalazKovo.sk
-
- Příspěvky: 1547
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
V prvom rade treba poznať na čo bola postavená, a to je sériová produkčná výroba. Pridávanie po 0.002mm, vreteno na dvoch pároch gulickovych ložísk, všetky vedenia sú klzne, priečne a pozdĺžne vedenia majú zo spodnej strany kalene lišty, z vrchnej strany sú podlepene turicom, čo dáva bruske výbornú tuhosť. Brúska vie robiť v poloautomatickom cykle. Hydraulický agregát s riadenou teplotou oleja. K bruske bolo originál odsávanie aj vodné chladenie - aj keď bez odkalovaca.
BalazKovo.sk
Ďakujem tak nech dlho slúži.jergus.balaz píše: ↑3. 8. 2022, 7:21V prvom rade treba poznať na čo bola postavená, a to je sériová produkčná výroba. Pridávanie po 0.002mm, vreteno na dvoch pároch gulickovych ložísk, všetky vedenia sú klzne, priečne a pozdĺžne vedenia majú zo spodnej strany kalene lišty, z vrchnej strany sú podlepene turicom, čo dáva bruske výbornú tuhosť. Brúska vie robiť v poloautomatickom cykle. Hydraulický agregát s riadenou teplotou oleja. K bruske bolo originál odsávanie aj vodné chladenie - aj keď bez odkalovaca.
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
C.R.E.A.M
Moc pěkná mašina
sv18ra, KSU250, 2N118, SH-700A, FA3AU, tos 1U, gh450, R5, FN40, HJ8, WKV63
to je na měření házivosti hřídele která se vloží mězi hroty a na příčnou desku se postaví stojánek s uchylkoměrem a hřídelí se točí....tohle je kousek který má snad 90kg.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR