Lenze servoměnič

jaké jsou rozdíly z pohledu řízení
Odpovědět
gaminn
Příspěvky: 881
Registrován: 23. 6. 2007, 8:26

29. 12. 2021, 7:12

Ahoj,
není tu nějaký odborník na Lenze servoměniče? Mám tu servoměnič EVS9323-EK (1,5 kW) a servomotor MDSKSBS071-33 (4,6 kW). Motor je výkonově "malinko" v nepoměru k měniči, ale snad to na vyzkoušení nevadí.

K mému problému - vůbec se v tomto typu pohonů nevyznám a tak se mi nedaří motor rozběhnout. Dokázal by mi někdo poradit základní kroky nutné k tomu, abych pomocí ovládacího panelu měniče motor roztočil? Dostal jsem se pouze k tomu, že se z motoru ozývá pískání a škvrčení, motor se netočí a ani není možné ručně otočit rotorem motoru (asi je stále zabrzděný, motorem se nedá otočit ani když je odpojený od měniče). Po cca minutě se pak na obrazovce objeví Fail a OC5 trip a motor ztichne.

Měnič je nastaven od předchozího majitele neznámo jak. Já se dostal jen k tomu, že jsem změnil parametr C0086 na hodnotu 166 (tzn. nastavil jsem v měniči typ motoru MDSKSXX071−33.
Přílohy
IMG_20211229_175142.jpg
IMG_20211229_191018.jpg
IMG_20211229_191044.jpg
IMG_20211229_191104.jpg
IMG_20211229_191153.jpg
IMG_20211229_191206.jpg
Naposledy upravil(a) gaminn dne 29. 12. 2021, 7:47, celkem upraveno 6 x.
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6940
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

29. 12. 2021, 7:14

v první řadě musíš ten motor odbrzdit - nejlíp zatím napřímo , pak bych dal obnovit tovární data v měniči , ale stejně s tím asi nehneš ten motor je na ten měnič moc velký .
gaminn
Příspěvky: 881
Registrován: 23. 6. 2007, 8:26

29. 12. 2021, 7:27

Brzda jsou hnědý a bílý kablík v silovém konektoru? Podle http://www.lenze.org.ua/pdf/servo_motors_manual.pdf asi jo, piny jsou označené jako BD1 a BD2 (Holding brake +, Holding brake −. Já tyhle dva kablíky připojil na T1 a T2 kontakty měniče, což teda asi nebude správně, protože T1 a T2 jsou na monitorování teploty motoru (https://download.lenze.com/TD/EVS93xx__ ... -0__EN.pdf)? Kam se tedy brzda k měniči připojuje?
Zv.Petr
Příspěvky: 337
Registrován: 16. 7. 2018, 7:10
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

29. 12. 2021, 10:04

Brzda motoru se připojuje většinou externě přes pomocné relé ovládané signálem enable, nebo z jednoho dig. výstupu měniče. Tj. podle jeho konfigurace a nastavené funkce. OC5 je proudové přetížení měniče. A jak už psal packa - nejdříve měnič zresetuj do default konfigurace, pak si s ním hraj...
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

29. 12. 2021, 11:08

gaminn píše: 29. 12. 2021, 7:27 Kam se tedy brzda k měniči připojuje?
V prvním přiblížení bych se na ovládání brzdy vykašlal. Na to máš (podle mě) času dost, až bude fungovat všechno ostatní.
Připoj dráty od brzdy natvrdo na DC 24V.
Tím motor trvale odbrzdíš a můžeš laborovat s laděním serva.
gaminn
Příspěvky: 881
Registrován: 23. 6. 2007, 8:26

30. 12. 2021, 8:32

Pánové, díky. Já tak nějak automaticky předpokládal, že si tu brzdu bude ovládat měnič sám. Dneska vyzkouším.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

30. 12. 2021, 9:05

gaminn píše: 30. 12. 2021, 8:32 Pánové, díky. Já tak nějak automaticky předpokládal, že si tu brzdu bude ovládat měnič sám. Dneska vyzkouším.
Možná jo, možná ne.
Ale to chce nastudovat dokumentaci ke konkrétnímu driveru.
Jsou drivery, které brzdu ovládají samy, mají na to rovnou silový výstup 24V.
A jsou i takové, které to nemají a řeší se to externími komponenty.
Ale i ty, které to ovládají, je třeba na to nastavit.
Proto je pro první pokusy lepší to odbrzdit na furt, ať nehrčíš velké proudy do zabrzděného motoru.
PBr
Příspěvky: 941
Registrován: 16. 6. 2007, 8:21
Bydliště: Slovensky Grob
Kontaktovat uživatele:

30. 12. 2021, 3:47

Presiel som si trocha manual od menica, vyzera, ze brzda sa ovlada digitalnym vystupom, popisane napriklad tu, strana 3-36: Treba este nastavit aj konstanty pre casy zapnutia/vypnutia brzdy a funkciu digitalneho vystupu. Je to ale celkom zlozita problematika ak to ma mat hlavu a patu.

https://download.lenze.com/TD/EVS93xx_ ... -0__EN.pdf

Ako spominali kolegovia predomnou, najlepsie na skusanie je to natvrdo napojit na 24V, pre experimentovanie staci.
r4cv
Příspěvky: 2691
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

30. 12. 2021, 5:52

Nechcel som do toho kecať, lebo tomu celkom nerozumiem, ale na začiatok by som pozrel na lenze stránky, či daný driver podporuje easystarter.
je to program, kde sa pripojí kábel do pc, nastaví sa typ meniču (ak si to program nezistí sám), nastaví sa typ motoru a nastavia sa nejaké prevádzkové parametre (napr. to správanie brzdy, prípadne či je motor zaťažený bremenom - zdvih a pod).
a koniec rozprávky môže sa makať. celé to trvá pár minút.
gaminn
Příspěvky: 881
Registrován: 23. 6. 2007, 8:26

30. 12. 2021, 6:54

Motor točí, díky za rady. Odbrzdil jsem to externím zdrojem 24 V.

Já bych to býval rád připojil k PC a tam si to ponastavoval příjemnějším způsobem, než je panel na měniči. Jenže mám pocit, že to není tak jednoduché, protože bych k tomu potřeboval převodník a kabel (https://download.lenze.com/TD/EVS93xx__ ... -0__EN.pdf na stránce 164) a ty jsem teda nikde za přijatelnou cenu neviděl.

Mám tu ještě jeden servoměnič EVS9322-EP a ten mi nějak protestuje. Na displeji je i přes to, že mám propojené X5/28 a X5/A1, stále zobrazený nápis IMP, tzn. controller inhibited. X5/28 je vstup nazvaný Controller inhibit a připojením na HIGH (které je na X5/A1) by se měl měnič odblokovat. Netušíte někdo, jestli je nutné ještě něco nastavit nebo propojit, aby to jelo?
Odpovědět

Zpět na „krokove unipolarni bipolarni a servomotory“