Driver M880 problem

jaké jsou rozdíly z pohledu řízení
pajda
Příspěvky: 170
Registrován: 19. 3. 2010, 8:38
Bydliště: Hradec Králové

4. 12. 2010, 12:34

Jo ještě pověz člověku neznalému EMC, co dělají ty příkazy F1 a F2? To je jen něco jako enable, nebo už příkaz k nějakému pohybu?

Koukal jsem na parametry těch motorů co jsi uvedl a tam jsem se dočetl o bipolárním paralelním proudu 6A (pravděpodobně RMS). Což už je na driver MM880A který má maximální mez proudu 5,6A RMS (špičkově těch 7,8A) taky docela dost.

Nezatížené ti ty motory běhají normálně?
AcemanLB
Příspěvky: 564
Registrován: 11. 11. 2008, 8:53
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

4. 12. 2010, 12:39

F1, F2 je vlastně power a enable, potom pohyb je přes šipky. Pokud ty drivery přežijou první pohyb tak už nic neodchází.
pajda
Příspěvky: 170
Registrován: 19. 3. 2010, 8:38
Bydliště: Hradec Králové

4. 12. 2010, 12:50

Aha,

koukal jsem dál na ty "jejich" drivery a oni tyto motory na driveru proudově podobném MM880A používají běžně, pouze s omezeným výkonem/momentem, takže v tom problém nebude.

tj. nejpravděpodobněji ty mosfety odcházejí napěťově, takže buď zkusit ty IRF640N (měl bys vyměnit všechny 4ks v driveru), nebo zkusit připájet ke každé dvojici mosfetů kondík tak 100p/500V. Nebo pak jít s napětím dolů tak na 48V.
AcemanLB
Příspěvky: 564
Registrován: 11. 11. 2008, 8:53
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

4. 12. 2010, 1:07

Těch tranzistorů tam je celkem 8, odcházejí vždy ty samé a vždy 2, co kdybych ty dva zkusil vyměnit za silnější a pokud se problém přesune na další dvojci tak bych je prohodil všechny? U nás v elektru přijde totiž jeden kolem 40 Kč a to je celkem raketa, když v GM stojí jeden 16 Kč. Tudíž když vyměním dva a oni vydří tak je pak objednám v GMku.
pajda
Příspěvky: 170
Registrován: 19. 3. 2010, 8:38
Bydliště: Hradec Králové

4. 12. 2010, 2:02

Máš úplnou pravdu, skutečně tam musí být 4ks pro každou fázi, tj. jak píšeš celkem 8ks.

Přesně tak, když vyměníš jen ty dva v můstku a pokud to bylo tím napětím, tak prozměnu okamžitě uhoří ty druhé dva v tom můstku (což by bylo vlastně dobré znamení :) ) Nicméně pro zkoušku to udělej, protože když po výměně jen těch dvou "hořících" opět vyhoří ty samé, tak problém bude zakopán jinde.

Jinak u můstkové topologie je toto naprosto standardní chování, že pokud nastane chyba tak odejde celá větev můstku, tj. vždy minimálně dva tranzistory.

Ano to mě na Liberci také štve, město které se pyšní Technickou univerzitou navíc s rádoby elektrofakultou, prostě nemá "pořádnou" specializovanou prodejnu elektrosoučástek. :(
HonzaCh
Příspěvky: 289
Registrován: 21. 11. 2006, 8:57
Bydliště: Ostrava

4. 12. 2010, 3:19

Ten snubber je dobrej nápad, mohlo by to pomoct. Dá se laborovat s kapacitou nebo i formou (alternativně třeba RC člen [100...1000pF, 500...2000 ohmů na pár wattů] paralelně k vinutí). Ale to by chtělo asi vidět průběhy.

Ještě mě napadlo, jestli neodcházejí substrátové diody, protože jima teče moc velký proud (při zavření trandů musí někudy odtéct energie z cívky, a to do otevření opačného směru zařídí právě ty diody). To by pomohlo přidat externí dostatečně dimenzované Schottkyho.

H.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22386
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

4. 12. 2010, 5:46

tak jestli se ti to uklidnilo pouzitim slabsiho zdroje tak je to pravdepodobne opravdu temi spickami vzniklymi na indukcnosti toho motoru
tj velike napeti + velika indukcnost motoru = smrt tech koncovych tranzistoru
zkus ten snubber ten by to mel spolehlive orezat
ale paklize potrebujes jezdit rychleji tak stejne jedine pouzitelne reseni je vymena pohonu za 3F krokace nebo maly serva (nezapomen aby meli feedforward)
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
AcemanLB
Příspěvky: 564
Registrován: 11. 11. 2008, 8:53
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

4. 12. 2010, 6:01

Ok díky všem, v pondělí vyzkouším ty tranzistory pro vyšší napětí a na další mašince trochu jinak zpřevoduju a bude to podle mých představ. Zatím díky moc.
Odpovědět

Zpět na „krokove unipolarni bipolarni a servomotory“