otáčky krokového motoru

Odpovědět
kovohemil
Sponzor fora
Příspěvky: 614
Registrován: 1. 11. 2006, 2:42
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

10. 11. 2006, 1:19

čágos pánové mám doma ruční plasmu a chtěl bych na to udělat pohon cnc na 2 osy ale ještě jsem se nikde nedočetl jaké obrátky mají krokové motory jsem v tomhle oboru začátečník tak ně trochu tak berte snažím se nabrat zkušenosti mechanická stránka je okej ale ta přes počítač je horší. potřebuji totiž udělat aby to mělo alespon 3 rozdílné rychlosti posuvu protože čím silnější materiál tím pomalejší chod. jinak supr forum to jsem vždy chtěl svoje cnc.
Uživatelský avatar
magi
Sponzor fora
Příspěvky: 2653
Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

10. 11. 2006, 1:50

Zdarec, rychlost motoru je definovaná v samotném cnc programu prametrem "F".
Např. g1 x100 f400
osa X jede z předchozí polohy po přímce do polohy 100, osa Y stojí,osa Y taky a posuv je 400.
Samotné otáčky motoru řídí ovládací program (např. mach) tím, kolik pulzů za sekundu posílá na port.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22384
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

10. 11. 2006, 2:21

v podstate jen doplnim
je tu jeste fyzicky limit krokoveho motoru a to ze se od urcite rychlosti velmi rapidne zmensi moment toho motoru tak ze uz zarizeni neutahne

viz momentova charakteristika dodana vyrobcem

v takoveto charakteristice je udana rychlost casto poctem pulzu/s a horni hranice se pokybuje kolem 2000 pulzu/s
pricemz krokac potrebuje na jedno otoceni typicky 200 pulzu

z toho pak staci vypocist max otacky a z prevodu masiny pak maximalni rychlost pohybu

to je tedy pak maximalni rezna rychlost ktera se uz pak neda prekrocit
ale mensi rychlost se da nastavit v NC programu tim parametrem F
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
kovohemil
Sponzor fora
Příspěvky: 614
Registrován: 1. 11. 2006, 2:42
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

11. 11. 2006, 9:00