Stránka 1 z 2

Jak sundat inteligentne pastorek

Napsal: 5. 1. 2009, 7:08
od curly.cz
Jak jednoduse a nejlepe v domacich podminkach sundam z krokoveho motoru pastorek(krokacek je z tiskarny). Udelat si stahovak? Jaky?

Dekuji za odpovedi

ML

Napsal: 5. 1. 2009, 7:31
od ferguson
nejake fotoby nebolo? nejako som nepochopil o co ide.

Napsal: 5. 1. 2009, 7:37
od PavelZ
Nevím, jestli je níže uvedený způsob použitelný i v tvém případě, ale já jsem onehdy potřeboval sundat nalisované kolečko na hřídelce krokáče z 5,25" mechaniky a neměl jsem poruce vhodný malý stahovák, aby se vešel do škvíry mezi kolečkem a motorkem. Tak jsem vzal kousek 8 mm plocháče a do něj jsem udělal uprostřed závit M6 (hřídelka byla 6.35) a centricky od osy závitu jsem udělal po cca. 120 stupních tři dírky průměr 4 v takové rozteči od osy, že když jsem do nich nasadil šroubky M4 s válcovou hlavou, dříky těch šroubků akorát kopírovaly vnější průměr toho kolečka a hlavy těch šroubků přesně zapadly mezi čelo kolečka a čelo motoru (zahákli se zespoda za kolečko). Sroubky jsem dotáhnul maticema a pak stačilo jen mosazným M6 šroubem (aby se moc nepohamtalo čelo hřídelky) ve středu pár otáček, lupnulo to a kolečko bylo dole. Vzpomínám si,že jsem musel ještě ty šroubky v místě jejich hlav stáhnout kolem dokola drátkem, protože se vlivem osový síly rozjížděly. Ale fungovalo to na první pokus. Tady ale záleží, jaký má ten pastrorek tvar a jestli se něco podobného vyrobitelného za 15 minut dá použít.

Napsal: 5. 1. 2009, 7:47
od curly.cz
PavelZ píše:Nevím, jestli je níže uvedený způsob použitelný i v tvém případě, ale já jsem onehdy potřeboval sundat nalisované kolečko na hřídelce krokáče z 5,25" mechaniky a neměl jsem poruce vhodný malý stahovák, aby se vešel do škvíry mezi kolečkem a motorkem. Tak jsem vzal kousek 8 mm plocháče a do něj jsem udělal uprostřed závit M6 (hřídelka byla 6.35) a centricky od osy závitu jsem udělal po cca. 120 stupních tři dírky průměr 4 v takové rozteči od osy, že když jsem do nich nasadil šroubky M4 s válcovou hlavou, dříky těch šroubků akorát kopírovaly vnější průměr toho kolečka a hlavy těch šroubků přesně zapadly mezi čelo kolečka a čelo motoru (zahákli se zespoda za kolečko). Sroubky jsem dotáhnul maticema a pak stačilo jen mosazným M6 šroubem (aby se moc nepohamtalo čelo hřídelky) ve středu pár otáček, lupnulo to a kolečko bylo dole. Vzpomínám si,že jsem musel ještě ty šroubky v místě jejich hlav stáhnout kolem dokola drátkem, protoče se vlivem osový síly rozjížděly. Ale fungovalo to na první pokus. Tady ale záleží, jaký má ten pastrorek tvar a jestli se něco podobného vyrobitelného za 15 minut dá použít.

Paradni postup...bohuzel v mem pripadem mam mezi pastorkem a motorem ccam 1mm ;(

Napsal: 5. 1. 2009, 7:53
od miso
hlavy srobov zbrusit na 1mm

Napsal: 5. 1. 2009, 7:59
od PavelZ
Tak to je blbý, 1mm je dost málo místa. Ale jestli ti o pastorek nejde a není to nějak moc tvrdej matroš, nechá se do pastorku (pokud bude kde) udělat symetricky dva nebo tři závity a ten plocháč prostě přímo přišroubovat k pastorku.
Taky jsem viděl jednoho chlapíka, jak sundaval trochu větší ohlodaný řetezový kolo tak, že vzal uhlovou brusku a probrousil se kolem až téměř k hřídeli. Pak do tý drážky po flexě vrazil něco jako pajcr a jeho pootočením ten zbývající metriál ulomil a kolo šlo krásně sundat a hřídel byla netknutá. Ale to je spíš o tom, jak by se to dělat nemělo.

Souhlasím s Fergusonem, že fotka by mohla pomoci.

A ještě drobné info k tomu mýmu postupu, pro ty tři šroubky a díry průměru 4 mm to je teoreticky nenasaditelný, ale protože ty dirky byly kapánek větší, daly se ty šroubky trochu vyklonit jako čelisti stahováku. Proto byl ten drát nutnej. MOžná by to fungovalo i pro dva šroubky, a to by už nasadit šlo.

Napsal: 5. 1. 2009, 8:04
od PavelZ
miso píše:hlavy srobov zbrusit na 1mm
To by šlo, ale pak je to jen otázka pevnosti materiálu šroubků ... asi použít nerez nebo nějaké 10.9

Napsal: 5. 1. 2009, 8:21
od Svoby
Mel jsem podobnej problem. Protoze jsem pospichal tak jsem se stim neparal. Vzal jsem kousek slabostenyho jacklu a provrtal ho skrz ,vrtakem asi o 0,2 vetsim nez hridel motoru. Diru z jedne strany jsem profrezoval az ke kraji. A tim jsem dostal remenicku dovnitr jacklu. A druhou diru jsem zvetsil a udelal tam zavit asi M8 pro sroub kery tacil na hridel motoru.Puvodne jsem myslel ze to stena jacklu nevydrzi ale slo to.
Snad je to pochopitelny :)

Napsal: 5. 1. 2009, 8:21
od petr213
Ahoj,
toto je moje řešení. Doufám že to z fotek bude jasné,
Petr

Napsal: 5. 1. 2009, 8:24
od petr213
Vidim Svoby, že jsme měli stejný nápad.
Petr

Napsal: 5. 1. 2009, 8:28
od curly.cz
SUPER!!!

dik za inspiracku...neco takoveho si vyrobim...


dekuji vsem zucastnenim

Napsal: 5. 1. 2009, 9:21
od Svoby
petr213 píše:Vidim Svoby, že jsme měli stejný nápad.
Petr
Ono nic jinyho po ruce nebylo. :wink:

Napsal: 5. 1. 2009, 9:38
od Pupak
Pokud nechces pastorek zachovat,tak je nejjednodussi ho odbrousit.
Staci na jedne strane propilovat az na hridelku a pak se lehce stahne,nebot zmizi predpeti.

Napsal: 6. 1. 2009, 11:46
od siliconbrain
Neni ten pastorek prilepeny? Pak by stacilo ho nahrat horkovzduskou a volne stahnout.
--
jrt

Napsal: 6. 1. 2009, 2:37
od pájač
Ja som zvrchu okolo osky navŕtal niekoľko dier aby povolilo napätie a potom už išiel dolu ľahko . Pozor na poškodenie osky pri vŕtaní ! :lol: