Neznámý krokový motor

millcom
Příspěvky: 35
Registrován: 16. 12. 2016, 9:30

16. 12. 2016, 10:30

Chtěl bych tímto požádat některé z přítomných odborníků o radu. Jsem zde nový a v tomto oboru zatím naprostý laik - netrefujte se se tedy prosím do mne hned :) . Pro svého koníčka - práci se dřevem - již delší dobu uvažuji o cnc frézce. Nyní jsem získal kompletní mechaniku (pojezdy s lineárními ložiskami, trapézové srouby s maticemi a krokové motory) ze starého automatu na půjčování CD-ček. Prosím o pomoc s určením parametrů krokových motorů, které nemohu podle čísla nikde nalézt. Jedná se o motory 23HS2418 (Moons W0-97199). A pokud by mi někdo poradil, jak postupovat při realizaci byl bych vděčný. Mám v úmyslu jako vřeteno použít buď malý Dremel (nelíbí se mi házivost kleštiny a malý průměr nástroje), nebo, pokud to půjde tak raději motor Kress 600W na opracování překližky, měkkého dřeva a popř. plastu. Bohatě mi stačí formát obrobku A4. Ideální pro mne by byly osové rozměry kolem X=400, Y=300 a Z=50 mm. Předesílám, že přesnost zařízení 0,1÷0,2 mm je pro mne naprosto dostačující! Myslím, že pro jednoduchost bych to mohl řídit Arduinem, ale nevím si však rady s drivery pro tyto krokové motory. Jednak neznám jejich parametry a pak jsem četl mnoho ( i protichůdných) názorů na různá provedení driverů s různýmy čipy. To Arduino není nezbytné, pokud mi někdo dokáže poradit celou sestavu a doporučit i Software. Chtěl bych to řídit z NTB pře USB port - pokud to jde. A protože nejsem znalý v oboru řízení a programování cnc mašinek, uvítal bych spíše dopuručení na Software jdoucí grafickou cestou než přímé programovaní v grbl apod. I když už tuším, že se tomu nevyhnu :( . Mnohé díky za Vaše názory a evtl. radu či pomoc.
chb
Příspěvky: 3787
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

16. 12. 2016, 11:49