Ahoj,
tak jsem si provedl upgrade z obyč. krokových motorů na hybridní + 2x silnější KM. Výsledkem je, že mohu zvýšit zrychlení z původních cca 0,2G na 2,5G (výpočet v MACH4) a rychlost posuvu cca 3x a tím se dostávám k otázce. Sice mám KM odělené převodem 1:3 od kuličkového šroubu ozubeným řemenem, takže na mechanice CNC je zrychlení o to menší. Přesto mne při tom náhlem fofru zajímá jaké ty rázy při zrychlení budou mít dopad na životnost kuličkového šroubu. Máte s tím nějaké zkušenosti?
A jen pro zajímavost. Jaká zrychlení dosahujete u KM a serv vy?
Vliv zrychlení na opotřebení cnc
2.5g je zhruba 25000mm/s2.
Pokud jedu obrábění třeba F1200, tak to je 20mm/s. Tedy na výslednou rychlost ten stroj zrychlí za méně než milisekundu.
Mám-li servocyklus třeba 1 kHz, tak to zrychlení na plnou rychlost je za méně než jednu periodu servocyklu, tedy jinými slovy to jede bez rampy rovnou na plný kvalt.
Pokud jedu obrábění třeba F1200, tak to je 20mm/s. Tedy na výslednou rychlost ten stroj zrychlí za méně než milisekundu.
Mám-li servocyklus třeba 1 kHz, tak to zrychlení na plnou rychlost je za méně než jednu periodu servocyklu, tedy jinými slovy to jede bez rampy rovnou na plný kvalt.
Jsi si jistej??? Před pár lety jsem viděl nějaký lineární motor na ose s 2,5G a toho se při rozjezdu lekáš tak že mi to ke krokáčům nesedí,aby to nebylo jako čínská hifi věž s nápisama 4000WNextClick píše:Ahoj,
Výsledkem je, že mohu zvýšit zrychlení z původních cca 0,2G na 2,5G (výpočet v MACH4)
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
máš akcelerace s tím Machem , na krokáčích cca jakoi třebaNextClick píše:Ahoj,
tak jsem si provedl upgrade z obyč. krokových motorů na hybridní + 2x silnější KM. Výsledkem je, že mohu zvýšit zrychlení z původních cca 0,2G na 2,5G (výpočet v MACH4) a rychlost posuvu cca 3x a tím se dostávám k otázce. Sice mám KM odělené převodem 1:3 od kuličkového šroubu ozubeným řemenem, takže na mechanice CNC je zrychlení o to menší. Přesto mne při tom náhlem fofru zajímá jaké ty rázy při zrychlení budou mít dopad na životnost kuličkového šroubu. Máte s tím nějaké zkušenosti?
A jen pro zajímavost. Jaká zrychlení dosahujete u KM a serv vy?
https://us.dmgmori.com/products/machine ... -20-linear" onclick="window.open(this.href);return false;
někde bude asi chyba, naprosto fatální.
Jinak životnosti budou odpovídat silám a rychlostem - viz výpočet životnosti prvků - viz třeba https://core.ac.uk/download/pdf/30293455.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
V první řadě bych se zkusil soustředit na to KOLIK tam skutečně je - 2G na krokáčích a na machu by byl DOST dobrý zázrak.
Tak mach4 to takhle spočítal u sebe aniž by motor viděl :p. Taky se mi to zdá moc. Jestli to není nějaká chyba způsobená počtem mikrokroků nastavených na driveru. Změřim reálnou rychlost posuvu a možná udělám nějaké video.
Fakt se omlouvám a raději už mlčim, abych nerušil vaše profesní kruhy.
wov.. konečně slušná bakalářka. Poslední dobou když se ke mne dostane nějaké podobné pdf tak zírám za co na některých školách dávají bakalářku. Tady to zjevně autora i bavilo.milan584 píše:Jinak životnosti budou odpovídat silám a rychlostem - viz výpočet životnosti prvků - viz třeba https://core.ac.uk/download/pdf/30293455.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Fakt se omlouvám a raději už mlčim, abych nerušil vaše profesní kruhy.
Já tady dost často prudím s požadavkem, že by se měly správně dodržovat jednotky a značení.
Tak třeba tohle je taky ten případ.
Tíhové zrychlení se značí 'g', tj. malým písmenem.
Původní tazatel a pak i další komunikující tvrdošíjně používají velké 'G', což neznamená tíhové zrychlení, ale tíhovou sílu.
Tak třeba Mach skutenčně myslí G a počítá to pro tunovou hmotnost osy.
PS. Pokud to nebylo poznat, tak jsem to myslel ironicky.
Tak třeba tohle je taky ten případ.
Tíhové zrychlení se značí 'g', tj. malým písmenem.
Původní tazatel a pak i další komunikující tvrdošíjně používají velké 'G', což neznamená tíhové zrychlení, ale tíhovou sílu.
Tak třeba Mach skutenčně myslí G a počítá to pro tunovou hmotnost osy.
PS. Pokud to nebylo poznat, tak jsem to myslel ironicky.
V klidu, ono já tohle třeba vim, ale prostě to neřešim páč si to každý správně zařadí jak to je myšleno. Až budeme dělat raketu co poletí na mars tak si to ošéfujeme (Vim mars se píše s velkým, ale chci být za rebela)
A abych nebyl OT: Ostatně by mne zajímalo k jakému bodu na hřídeli ten výpočet v Mach4 vztahuje.
A abych nebyl OT: Ostatně by mne zajímalo k jakému bodu na hřídeli ten výpočet v Mach4 vztahuje.
Fakt se omlouvám a raději už mlčim, abych nerušil vaše profesní kruhy.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22396
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
to je vztazeno k linearnimu pohybu osy a ne k rotacnimu hridele
on mach nic o hridelich ve stroji netusi
ale o linearni rychlosti osy v mm/s a jejim zrychleni uz vi dost
on mach nic o hridelich ve stroji netusi
ale o linearni rychlosti osy v mm/s a jejim zrychleni uz vi dost
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)