Uprava krokových motorů
- Radek-B
- Příspěvky: 2144
- Registrován: 13. 9. 2006, 11:09
- Bydliště: V:Karlovice
- Kontaktovat uživatele:
Kazdy stroj obsahujici magnety je magnetickym obvodem s urcitou ucinnosti. U tocivych stroju je tato ucinnost konstrukcne schvalne tlacena ku predu a vyvoj se do dnes nazastavil.
A opravdu jak jsem rekl , po rozebrani takovehoto stroje je mozne magnety v nem poskodit a nebo temer uplne znicit. Protoze se prerusi magneticky obvod pro ktery je rotor navrzen a magnet muze demagnetizovat sam sebe. Predevsim je to nevhodnym a dlouhodobym skladovanim mimo klec.
A to obvzlast u stroju starsi konstrukce. U novych to doma ani moc rozdelat nejde , protoze magnety jsou tak silne ze hrozi uraz.
http://www.abcmagnet.cz/Obecne_pojmy/Pr ... oblast.htm
RADEK
A opravdu jak jsem rekl , po rozebrani takovehoto stroje je mozne magnety v nem poskodit a nebo temer uplne znicit. Protoze se prerusi magneticky obvod pro ktery je rotor navrzen a magnet muze demagnetizovat sam sebe. Predevsim je to nevhodnym a dlouhodobym skladovanim mimo klec.
A to obvzlast u stroju starsi konstrukce. U novych to doma ani moc rozdelat nejde , protoze magnety jsou tak silne ze hrozi uraz.
http://www.abcmagnet.cz/Obecne_pojmy/Pr ... oblast.htm
RADEK
modernizace/repase CNC strojů a zařízení
automatizace/konstrukce
automatizace/konstrukce
- Radek-B
- Příspěvky: 2144
- Registrován: 13. 9. 2006, 11:09
- Bydliště: V:Karlovice
- Kontaktovat uživatele:
S radosti ti to v servisu reknou az si ten motor znicis nebo poskodis.robokop píše:ten tvuj odkaz ale nepopisuje jak se muze ublizit tomu motoru
Jinak ti to nepovi ani nepopise nikdo.
RADEK
modernizace/repase CNC strojů a zařízení
automatizace/konstrukce
automatizace/konstrukce
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22398
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jeste bych tomu veril u zmagnetizovanyho zeleza
ale u neodymovejch magnetu tomu vakt neverim a mam to i prakticky overene
jak rychlym pohybem tak dlouhodobym nastavenim magnetu proti sobe mel jsem je takhle sesroubovane kolik tydno mozna to bylo i pul roku
samozrejme je pro servis vyhodne ti rict ze to nesmis rozdelavat protoze oni v tech motorech akorat vymenujou loziska a rikaj si za to poradny sumy
ale u neodymovejch magnetu tomu vakt neverim a mam to i prakticky overene
jak rychlym pohybem tak dlouhodobym nastavenim magnetu proti sobe mel jsem je takhle sesroubovane kolik tydno mozna to bylo i pul roku
samozrejme je pro servis vyhodne ti rict ze to nesmis rozdelavat protoze oni v tech motorech akorat vymenujou loziska a rikaj si za to poradny sumy
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
přesně tak, u RE magnetů nehrozí jejich odmagnetování nějakým pohybem, nebo magnetickým polem jiného magnetu. U železa by se remanentní magnetismuz zrušit, nebo přepolovat dal, ale pokud se nepletu, tak remanentní magnetismus u KM není důležitý.
běžný KM má stator, kde jsou cívky a plechy a rotor, který je jenom z plechů. Co by se tam tedy mohlo odmagnetizovat?
- Radek-B
- Příspěvky: 2144
- Registrován: 13. 9. 2006, 11:09
- Bydliště: V:Karlovice
- Kontaktovat uživatele:
Co tohle ?: viz prvni stranka
RADEK
A opet je potreba si to precist cele. Ne jen kousek.Finta spociva v tom , ze se po demontazi vik rotor presune znova do klece.
Demagnetizace hrozi predevsim u starsich motoru kde je trvaly magnet vyroben ZMAGNETIZOVANIM.
U modernejsich , kde je magnet tvoren NdFeB (Neodym-železo-bór) takoveto problemy nejsou.
RADEK
modernizace/repase CNC strojů a zařízení
automatizace/konstrukce
automatizace/konstrukce
- dslav
- Příspěvky: 208
- Registrován: 18. 12. 2006, 4:07
- Bydliště: Hošťálková - Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Osobně si myslím že v všechny bipolární motory jsou s permanentním magnetem. Ty bez magnetu se nazývají "Variable Reluctance Motors" viz: http://www.cs.uiowa.edu/~jones/step/types.html.
Co se týká demagnetizace tak bych to u dražších motorů neriskoval.
Co se týká demagnetizace tak bych to u dražších motorů neriskoval.
1. Kde nestačí síla použij rozum.
2. Kde nestačí rozum použij sílu.
Dušan Slavětínský
http://www.valachnet.cz/~slavetinskyd/MegaCNC" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.valachnet.cz/~slavetinskyd/RcMix" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Kde nestačí rozum použij sílu.
Dušan Slavětínský
http://www.valachnet.cz/~slavetinskyd/MegaCNC" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.valachnet.cz/~slavetinskyd/RcMix" onclick="window.open(this.href);return false;
Radek-B: Však já si to přečetl, ale smysl mi to nedávalo. Všechny magnety (staré i nové) jsou vyrobeny zmagnetizováním. Měl jsem rozebraných i pár nových a žádný NdFeB magnet tam nebyl .... šlo tedy o ten "Variable Reluctance Motor" a fakt nevím, co by se u tohoto druhu motoru mohlo stát, když tam žádný magnet není. Pokud by to byl KM s magnety, tak také nevím, co by se mu mohlo stát, protože magnet se jen tak snadno neod(nepře)magnetizuje. NdFeB magnet nemáš šanci přemagnetizovat žádným jiným magnetem. Pokud by to byl třeba nějaký feritový magnet, tak bys to mohl dokázat NdFeB nebo CoSm magnetem, ale nikdy druhým feritovým magnetem. Stejně tak RE magnet nezničíš magnetickým polem druhého RE magnetu.
Panove,zapominate na jednu dulezitou vlastnost perm. magnetu.Pokud se mg. obvod vyrobi v extremnim mg. poli a ma tudis vysokou intenzitu mg. pole,je treba zajistit,aby odpor magneticke cesty byl co nejmensi,jinak magnet neni schopen dlouhodobe vysokou hodnotu mg. udrzet.Takze pokud se rotor vytahne a misto minimalni vzduchove mezery je tam 40mm, mg. indukce klesne a je to v haji.Takovych motoru,ktere ztrati az 50% mg. je spousta.Nekolik mi jich proslo pod rukama,kdyz je nejaky zvedavec rozebral a byly na vyhozeni.Mizto 3 Nm tak 0.5,vic ani tuk.