Pár dotazů k připojení servomotorů

ok1in
Příspěvky: 167
Registrován: 13. 6. 2017, 6:31
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

14. 11. 2017, 5:49

dwander píše:Vím na co mex naráží a podle mě ten obrázek taky není moc šťastně. to PE tam chybí.
Aha, rozumím, z tohohle pohledu tam ten separátní zemnič chybí, ale ze schématu (a norem) to je jasné, zemnění je tam nakresleno správně. Jak už jsem psal, ideální případ je podívat se do manuálu od výrobce, samozřejmě to nebude takový problém u pohonu 1kW, u větších už je to někdy masakr. Už mi prošel rukama 370 kW pohon, který se choval trochu jako servo, právě kvůli špatné silové instalaci - absenci zemnění, jak kabelu, tak vlastního motoru, o přívodu od enkodéru nemluvě... :mrgreen:
Komunikace, telemetrie, automatizace, pohony...
dwander
Příspěvky: 124
Registrován: 11. 5. 2010, 7:28
Bydliště: Vsetínsko
Kontaktovat uživatele:

14. 11. 2017, 5:50

to asi nebude muj pripad, to ne :-D

Muj pripad je ten, ze na strane motoru neni kam pripojit stineni, pouzivaji se tam molex konektory a jedina moznos je to vytahnout nekam na bok, ale to bude vypada silene.
Mex
Příspěvky: 10288
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

14. 11. 2017, 5:57

[quote="t256"]Pokud nemas na menici objimky, uzemnis stineni v kovove pruchodce v rozvadeci - je to pekne videt na fotce co ti nalinkoval ok1in. To vyskofrekvencni pripojeni pres kovove pruchodky ma skutecne vyznam - mam to vyzkousene./quote]
Ty speciální stínicí objímky se dost špatně montují na plastové rozvaděče... ;-)

Není to mise na Mars. Je to jednoduchý úkol zabránit produktům spínání ve vyzáření do okolí. A jak už věděl Michal v 19. století, je nejlepší to zavřít do klece.
No a ty produkty začínají v měniči, vedou kabelem a končí v motoru. Takže je optimální, aby tohle celé tvořilo jednu společnou klec.
Čím líp je klec zavřená, tím líp. Ale zase to není tak, že když to nebude dokonalé, tak to ohrozí světový mír.
ok1in
Příspěvky: 167
Registrován: 13. 6. 2017, 6:31
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

14. 11. 2017, 5:59

Ježkovy voči, co je to za stroj? Motor s molexem? :shock: Já jsem na to háklivý i z jiného důvodu - EMC.
Jak je vidno z nicku, jsem, mimo jiné, radioamatér a co dokážou FM vyprodukovat za rušení je škoda mluvit. :evil:
Ale v podstatě je to jak píše Mex...
Komunikace, telemetrie, automatizace, pohony...
Mex
Příspěvky: 10288
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

14. 11. 2017, 6:03

ok1in píše:Už mi prošel rukama 370 kW pohon, který se choval trochu jako servo
Sakra, tak to jseš lepší. Já jsem zatím instaloval největší servo 110 kW. Tos mně zkazil náladu, teď se budu citit jako troškař. ;-(
ok1in
Příspěvky: 167
Registrován: 13. 6. 2017, 6:31
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

14. 11. 2017, 6:07

:D tos mě pobavil - zcela jistě to není moje zásluha, jen práce, kterou prostě dělám. Ono se to jako servo vůbec chovat nemělo. Na tom motoru byl pověšenej hrubotah na měď - dokázal z plnějch toček na fleku zastavit celou tu šílenou hmotou za sebou - samozřejmě nechtěně. No prostě masakr... :mrgreen:
Komunikace, telemetrie, automatizace, pohony...
dwander
Příspěvky: 124
Registrován: 11. 5. 2010, 7:28
Bydliště: Vsetínsko
Kontaktovat uživatele:

14. 11. 2017, 6:20

ok1in píše:Ježkovy voči, co je to za stroj? Motor s molexem? :shock:

OMRON r88m-g40030h-s2
Mex
Příspěvky: 10288
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

14. 11. 2017, 6:43

Díval jsem se, že originální silové kabely k tomuto servu se dodávají podle očekávaní stíněné.
Samozřejmě ten plastový konektor stíněný nebude, ale kabel před konektorem a za konektorem už ano.
ok1in
Příspěvky: 167
Registrován: 13. 6. 2017, 6:31
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

14. 11. 2017, 6:51

Aha, tak tady bych to asi fakt nijak nehrotil - stíněný vodič k motoru, určitě bych ho ale uzemnil aspoň pod očko na šroubu příruby.
Ohol vnější izolaci silového kabelu (ten přívodní k protikusu molexu), to obnažené stínění omotej taky oholenou licnou (ideálně i proletuj) a pak přes to přetáhni tepelně smrštitelnou bužírku. Budou ti z toho pak koukat jen napájecí dráty do protikusu Molexu a okolo něj jeden delší zemnící s očkem k přírubě. A bude to i docela slušně vypadat...
Komunikace, telemetrie, automatizace, pohony...
Odpovědět

Zpět na „Servomotory“