Uložení lineárního vedení do drážky

Uživatelský avatar
kibo
Příspěvky: 140
Registrován: 6. 12. 2016, 8:55
Bydliště: Znojmo

29. 12. 2016, 5:46

Ahoj
v katalogu Item hliníkových profilů jsou uvedeny 2 způsoby upevnění lineárních kolejnic na profil.
První způsob - přišroubování kolejnice se tu již probíral, a byl odsouzen jako nevyhovující.
Druhý způsob je na tomto obrázku.
Uvedené řešení by mělo být lepší než předchozí. Kolejnice je usazená v drážce.

Pravděpodobně by bylo nutné použít kolejnice (profilovaná tyč PS 4-25) od Item a jiný typ kolejnice, by tam neseděl.

Díky za Váš názor.
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

29. 12. 2016, 5:49

to není do drážky, ale to vedení je pevně staženo k tomu profilu což je principiálně správně, problém je jen ten, že to bude kopírovat rovinnost toho profilu a ten nebude splňovat podmínky přesnosti uložení lineárního vedení ani omylem.. ale ono se to nějak hejbat bude :D
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
kibo
Příspěvky: 140
Registrován: 6. 12. 2016, 8:55
Bydliště: Znojmo

10. 1. 2017, 9:35

kiko01 píše:treba to ulozenie spravit tak aby vzdy jeden diel zo sustavy 2 vozikov a 2 kolajnic bol free,teda nezafrezovany,ale len pritiahnuty skrutkami. obidve kolajnice mozes zafrezovat napevno ale vozik iba jeden...
Ty ramenní štítky se dávají jen z jedné strany, a protilehlá kolejnice a vozík se nechávahjí bez podpěry?

Díky.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8159
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

10. 1. 2017, 9:44

RaS píše:to není do drážky, ale to vedení je pevně staženo k tomu profilu což je principiálně správně, problém je jen ten, že to bude kopírovat rovinnost toho profilu a ten nebude splňovat podmínky přesnosti uložení lineárního vedení ani omylem.. ale ono se to nějak hejbat bude :D
Jestli to nebude spíš tak, že ta kolejnice bude spíš podpírat profil než naopak :-) A navíc to ráno bude prohnuté do luku a večer zase do lavoru :-)
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
Andy V
Příspěvky: 186
Registrován: 17. 8. 2016, 11:46
Bydliště: Rakovnicko

10. 1. 2017, 9:51

kibo píše:
kiko01 píše:treba to ulozenie spravit tak aby vzdy jeden diel zo sustavy 2 vozikov a 2 kolajnic bol free,teda nezafrezovany,ale len pritiahnuty skrutkami. obidve kolajnice mozes zafrezovat napevno ale vozik iba jeden...
Ty ramenní štítky se dávají jen z jedné strany, a protilehlá kolejnice a vozík se nechávahjí bez podpěry?

Díky.
Ramenními štítky nebo jiným z nabízených řešení ustavíš hlavní vedení, kolejnici i vozík. Druhou kolejnici můžeš také dotlačit k hraně, ale její vozíky určitě musíš nechat volné. Jinak bys to měl přeurčené a dělalo by to problémy. Nebo prostě zajistíš jen hlavní kolejnic a její vozíky a podpůrnou s jejími vozíky necháš volnou, jen dotáhneš po seřízení. Seřizování kolejnic se provede pomocí montážní přesné měrky nebo úchylkoměrem. Tohle všechno výrobci uvádějí v katalogu. Zkus se podívat do katalogu HIWIN nebo THK, určitě to tam najdeš a nejen u nich.
Uživatelský avatar
kibo
Příspěvky: 140
Registrován: 6. 12. 2016, 8:55
Bydliště: Znojmo

11. 1. 2017, 7:27

Ahoj moc díky na informace.

Ramenní štítek se dá někde koupit, nebo si ho musím nechat vyfrézovat. Můžete mi poradit z jakého materiálu a jaké tloušťky? Základnu a montážní desku mám z AL AW-2024 tloušťky 30mm.
Díky.
Uživatelský avatar
Andy V
Příspěvky: 186
Registrován: 17. 8. 2016, 11:46
Bydliště: Rakovnicko

11. 1. 2017, 8:27

Jestli se někde dá koupit nevím. Kdybys je chtěl vyrábět a nechtělo se ti počítat, tak to vezmi odhadem podle konstruktérského citu. Jak se říká, když to vypadá dobře, bude to dobré. :D Ne, vážně, nakresli si aspoň náčrtek v měřítku a podle citu to odhadneš, aby to něco vydrželo. Zase asi nebude potřeba kolejnici přitlačovat moc, když ji budeš mít na hliníku, jestli jsem to dobře pochopil. Materiál lišty může být asi cokoli, běžná konstrukční ocel, klidně 11 353 (dle Wr. Nr. 1.0254), 11 373 (dle Wr. Nr. 1.0036) a lepší, hliník. Jenom ber v potaz, že hliník není tak pevný, takže je potřeba větší tloušťka. Ale pro jistotu můžeš počkat na někoho, kdo už má i praktické zkušenosti s montáží vedení. Tohle mám z katalogů + mé domněnky.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

11. 1. 2017, 8:40

ted jde jeste o to co bude rovnejsi
ten hlinik nebo ta kolejnice :twisted:
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
Andy V
Příspěvky: 186
Registrován: 17. 8. 2016, 11:46
Bydliště: Rakovnicko

11. 1. 2017, 9:22

Určitě kolejnice. Tohle je postup pro umístění na ocel nebo litinu. Ale mohl by v rámci nějaké menší přesnosti fungovat i na hliník. Ostatně při použití hliníku od toho snad přesnosti v tisícinách, možná ani v setinách nikdo nečeká. Ale jak říkám, prakticky jsem žádné vedení zatím neustavoval. A jak se to bude chovat na hliníku se mohu pouze domýšlet.
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

11. 1. 2017, 9:27

na hliníku se to bude chovat uplně stejně jako na oceli, prostě ta přítlačná lišta přitlačí ten lineár na tu hranu, pokud ta hrana bude do luku a je uplně jedno jestli bude ocelová nebo hliníková tak ten lineár to skopíruje... pokud to ovšem nebude celé z alobalu kdy se ta hrana přitáhne k tomu lineáru :D
jinak je podle mě uplně jedno z čeho se to udělá, hliníková slitina nebo ocel.. jen by to asi zase mělo být nějak rovné..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Odpovědět

Zpět na „lineárni vedení“