Lineary TBI TR20

Odpovědět
JiPrik
Příspěvky: 27
Registrován: 7. 12. 2020, 5:01

23. 3. 2021, 9:21

Ahoj, jdu objednávat šrouby s válcovou imbusovou hlavou na upevnění lineárů TBI - TR20. A co nevidím, díra průměr 6, vybrání na hlavu průměr 9,5mm. Zatím, co jsem kde našel, tak průměr hlavy M6 šroubu byl minimálně 10mm. Řešili jste to někdo? Dát tam M5 - to mi připadá jako zbytečné zeslabení spoje. Nebo blbě hledám ve šroubkárnách?

A teď se ještě koukám na hiwiny, tak to mají stejné.
Jak to tedy je správně? Co přehlížím?
JiPrik
Příspěvky: 27
Registrován: 7. 12. 2020, 5:01

23. 3. 2021, 9:42

A už si možná i odpovím :-(
Koukám že Hiwin tam mají doporučenou M5. To sice u TBI není v dokumentaci, ale předpokládejme, že to bude stejné.
Modros
Příspěvky: 1648
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

23. 3. 2021, 10:12

JiPrik píše: 23. 3. 2021, 9:42 A už si možná i odpovím :-(
Koukám že Hiwin tam mají doporučenou M5. To sice u TBI není v dokumentaci, ale předpokládejme, že to bude stejné.
dvacítky sem vždy dělal pětkama...tak to prostě je....pokud se použije správná pevnost..utahovací moment a nešroubuje se to do 2mm hliníkového profilu..tak nevidím problém
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Modros
Příspěvky: 1648
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

23. 3. 2021, 10:37

ocel 8,8 Nm
litina 5,8 Nm
hliník 4,4 Nm

zavit M5
doporučení TBI motion utahování kolejnice TR20
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Modros
Příspěvky: 1648
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

23. 3. 2021, 10:40

Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
JiPrik
Příspěvky: 27
Registrován: 7. 12. 2020, 5:01

24. 3. 2021, 9:55

Díky moc za informace. Udělám to tak, jak píšete, protože ani jinak to nepůjde. Síla materiálu pod tím je AL 4mm - tedy část profilu nad drážkou viz vlákno:
viewtopic.php?p=403082#p403082

Ale kolejnice je širší jak drážka, tak to pod sebou má materiálu snad dost.
Ještě docela dost zvažuji zda tam ještě nenenechat vyfrézovat drážku tak, aby vznikla referenční hrana. Ale zas bych to nechtěl zeslabovat...
Modros
Příspěvky: 1648
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

24. 3. 2021, 9:58

JiPrik píše: 24. 3. 2021, 9:55 Díky moc za informace. Udělám to tak, jak píšete, protože ani jinak to nepůjde. Síla materiálu pod tím je AL 4mm - tedy část profilu nad drážkou viz vlákno:
viewtopic.php?p=403082#p403082

Ale kolejnice je širší jak drážka, tak to pod sebou má materiálu snad dost.
Ještě docela dost zvažuji zda tam ještě nenenechat vyfrézovat drážku tak, aby vznikla referenční hrana. Ale zas bych to nechtěl zeslabovat...
referenční drážka dobrá na ustavení litina...ocel...ale na hliník zbytečný...navíc musí bejt přesná aby se k ní jen dotáhlo..jinak postrádá smysl
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Odpovědět

Zpět na „lineárni vedení“