chování lineárního ložiska

Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8870
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

13. 3. 2012, 2:49

Ahoj,

jsem naprostý začátečník, sehnal jsem za pár korun na své první CNC z čehosi vybrakovaný lineární 8mm setík dvou vodících tyček a dvou dlouhých vozíků se zadomečkovanými páry lineárních ložisek alá "LM8UU".

Tyčky jsem očistil, vozíky profouk luxem a celé to naolejoval (k tomu později). Pokud vozíky už uvedu do pohybu, jede to pěkně hladce, pokud ale vozík rozjíždím, někdy musím překonat docela velký, jakoby pružný odpor (jakoby se napínal nějaký vlasec, což se možná i napíná :)), je to v pořádku? Také to pocitově jezdí o něco lépe horizontálně než vertikálně (na potvoru to chci provozovat vertikálně).

Doplňující otázka se týká toho naolejování - olej na šicí stroje asi nebyl dobrý nápad (četl jsem před chvílí toto vlákno)? Měl bych se pro správné promazání také pídit po "Fuchs - RENOLIT LZR 000"?

Díky, T.
Naposledy upravil(a) Thomeeque dne 15. 3. 2012, 10:23, celkem upraveno 1 x.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
kalin.oleg
Příspěvky: 313
Registrován: 15. 7. 2006, 5:37
Kontaktovat uživatele:

13. 3. 2012, 3:12

Ten "napínavý" pohyb na začiatku môže byť spôsobený prachovkami ložisiek - poväčšine sú prachovky gumo / plastové pružné a zvyknú priliehať k tyčke, takže senzibilný jedinecc môže prekonanie toho materiálu chápať ako jemný odpor. Inak by malo ložisko mať bezodporový chod.
Mazivo - bežná vazelína by IMO mala stačiť, samozrejme nejaké fajnovejšie plastické mazivo nemôže uškodiť.
Počas práce s CNC možno fajčiť...
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8870
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

13. 3. 2012, 4:30

Hmm, že by to bylo těma prachovkama? To mě nenapadlo, zkusim to pozorovat :)

Ten obyčejnej olej se z toho mám pokusit nějak vypudit?

Díky, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
kalin.oleg