BF25-vyztužení sloupu

Prestavba na cnc, provoz údržba opravy
Odpovědět
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2673
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

20. 3. 2017, 8:27

Tak jsem se taky dokopal ke zpevnění sloupu u téhle frézky. Inspirace od lubbeze. Háčko svařený z ploché oceli tl. 12 (chtěl jsem 10, ale neměli všechny rozměry, co jsem potřeboval). Základna 15 mm, stažené k sobě a spolu přišroubované k podstavci, kterej je 12 mm deska, přivařená k "jaklu" 500x220x6 mm. Celé je to podmáznuté Loctite tmelem na kov, aby to sedělo v ploše. Musím konstatovat, že to opavdu pomohlo, chvění je téměř neznatelné.
Akorát že člověk tomu automaticky víc naloží, větší šponu nebo víc otáček, nebo oboje, a to chvění je tam zas . Ale to by asi nevyřešila ani tunová mašina; zase bych jí naložil tolik, až by se zase začala chvět. :D
Ta zelená je pěkná, Tumlík měl pravdu :-)
Ta zelená je pěkná, Tumlík měl pravdu :-)
lubbez
Příspěvky: 3147
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

20. 3. 2017, 8:52

Ano, tohle je ta správná úprava sloupu. :-)
chb
Příspěvky: 3787
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

20. 3. 2017, 9:42

pěkné, také jsem řešil u BF20 - zvolil jsem 20mm desky

http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=21& ... 44#p245744
Přílohy
stojan.jpg
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2673
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

21. 3. 2017, 10:13

Taky dobrý, všechny ty úpravy jsou přínosem. Nejslabší místo je teď hlava s vřetenem, když tomu naložím, tak sloup se ani nehne, ale hlava s vřetenem se chvěje. Žeby dvě příložky z boku 150x80x12 mm ? Nešlo by to naklápět, ale asi by se to trochu zlepšilo. :D
chb
Příspěvky: 3787
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

21. 3. 2017, 12:26

ne tak docela - hlavu - tedy ten spoj jsem zpevnil přidáním dalších 2x M12 (jednoduchá úprava), nemyslím, že by ten spoj nyní dělal problém.
zůstává problém se "zavíráním" rybin U sloupu při zatížení a pochopitelně vůle uložení válce výsuvného vřetena
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2673
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

21. 3. 2017, 7:23

Já jsem to nemyslel vážně, to by nebylo dobré řešení.
Ty šrouby jsem tam přidal hned jak jsem to koupil, to bylo to nejmenší. S rybinama se nic neudělá, holt se to nesmí tak rvát. :)
chb
Příspěvky: 3787
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

21. 3. 2017, 9:05

:-) OK - ale jsem zvyklý z úprav tohoto strojku v USA na lecos

zvažoval jsem (i možná někde zahlédl) dát okolo sloupu široké U a k němu přišroubovat boky, nicméně, při rozborce a měření pro Z šroub jsem usoudil, že litinová stěna je tak tenká, že to není za co rozumně vzít a jen lepit by asi nebylo dostatečné, Navíc takováto úprava by byla složitější, než sloup vyhodit a nahradit profilem s lineáry.

Možná by nebylo od věci od výrobce koupit jen ten základ a zbytek si rovnou dodělat - šrouby, motory, vřeteno ... z podponku by pak zmizela ta krabice vymontovaných dílů :-)
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
lubbez
Příspěvky: 3147
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

21. 3. 2017, 9:35

BF20 jsem vždy bral jako ručně ovládanou mašinu. Na předělávku na CNC mi zas až tak vhodná nepřijde. Né, že by to nešlo, ale je to o předělávání stávajícího stroje na něco jiné. V této chvíli mi ale přijde rozumější koncepce postavit celý stroj od začátku. Vyhnu se křížovému stolu s rybinama, udělám si dost místa na šrouby ... prostě si vyhovím. :-) Ale jak se říká, proti gustu není dišputátu.
Rambo007
Příspěvky: 189
Registrován: 9. 6. 2013, 7:56

22. 3. 2017, 5:17

Také jsme to měli hezky vymyšlené než jsme osobně navštívili chb a pochopili, že vše je špatně :-) A navíc jsme mu za zbourání našich myšlenek ještě vděční :-) V tuto chvíli řešíme hlavní problém jestli pomocný sloup svařovat nebo šroubovat. Oboje má svoje výhody a nevýhody. Zatím se spíše kloníme k tomu to svařit a potom to na velké frézce upnout za "záda" a základnu nechat zfrézovat, čímž doufáme, že bychom mohli srovnat pravý úhel ze kterého nám to uskočí po svařování.
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2673
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

22. 3. 2017, 5:49

Já jsem to svařoval stejným způsobem, jako jsou ty skládaný svařovací stoly. V bočnicích jsou vyfrézovaný drážky, ta příčka má zase zuby, spasoval jsem to, pak to provařil zvenku. Na tom stojatym háčku není jedinej koutovej svar, takže ta příčka se neprohnula. Bočnice možná, ale ty vem čert, nejsou důležitý. Ani jsem je nekontroloval. Možnost velký frézy bohužel nemám, takže jsem to musel udělat takhle. Základna má taky drážky, ale navíc je pochytaná koutovejma svárama, který jsou proti sobě, takže prohnutí jsem tím srovnal. Chce to vařit pomalu, čekat až to vychladne, a pokládat sváry tak, aby se to pnutí vynulovalo. Ta základna má uprostřed prohnutí 0,2 mm na 20 cm. A to srovnal ten Loctite.
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2673
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

26. 3. 2017, 3:20

Tak včera a dneska tohle:
IMAG0661.jpg
(a skoro celej minulej tejden)
(a skoro celej minulej tejden)
Originál motor mi vyhazoval proudovej chránič, na radu Robokopa jsem se díval na uhlíky, jeden byl unavenej a druhej skoro mrtvej. Výměna to zlepšila, ale neodstranila úplně. Tak jsem to vyřešil takhle. Řízení měničem, vektorové řízení, při 4 Hz to má cca 80 otáček, při 100 Hz 4000. Šel by víc, ale kdo má poslouchat to ječení. Celkově je to klidnější, chybí tam ozubený kola motor-převodovka. Dal jsem tam ozubenej řemen a dvě řemenice tak, abych nemusel měnit rozteč. Ty 4 Hz dokážu rukou zpomalit, ale ne zastavit. Na závity to snad bude dobrý. Originál motor jsem zastavit nezkoušel, takže nemám srovnání. Ale řezal jsem s ním závity do M8 do všeho a M10 do Al a měkké oceli. M12 do oceli už to nedalo. Při příležitosti redukce vnitřního osazení/zapojení jsem zjistil, že jeden zaletovanej faston na přívodu napájení je jen zastrčenej. Možná to byl pravej důvod vypadávání proudové ochrany. Jestli tam lítaly proudový špičky...
Čínan připravil fůru překvápek; 6 děr po obvodě základny se tváří, jakože jsou ve dvou řadách, ale jsou v šesti řadách, a tak podobně :D . Vždycky jsem ten originál sundal, dal novou základnu, zjistil, že to nesedí, protože každá díra je originál, takže zase dolů, připasovat, pak zase zkusit, zase vylezlo něco, co předtím nebylo vidět, ... asi 6x. Zlej sen. Příště bych to dělal tak,že bych tu základnu položil na novej kus materiálu, celý to omaloval a pak to zečal opracovávat. Rozhodně bych to nemusel tolikrát dávat tam a zpátky.
Je na tom ještě fůra práce, ale už to frézuje :)
atlan
Příspěvky: 3343
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

26. 3. 2017, 4:52

Mozno stacilo vymyt komutator od prachu, aj okolie uhlikov a drziakov. A chranic by hol v pohode.
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2673
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

26. 3. 2017, 6:04

atlan píše:Mozno stacilo vymyt komutator od prachu, aj okolie uhlikov a drziakov. A chranic by hol v pohode.
Nestačilo. Byl čistej.
atlan
Příspěvky: 3343
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

26. 3. 2017, 6:34

To je divne tvrdis ze ti zodralo uhliky a nikde ziadny prah ani na komutatore ani na drziakoch uklikov?
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2673
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

27. 3. 2017, 8:34

Všechno vyfoukaný, v motoru je malej větráček, kterej to tlačí nahoru a na krytu motoru byl velkej větrák, kterej celej motor chladil a odsával ten prach. A jeden ten uhlík pravděpodobně nebyl celej od výrobce; nedokážu si představit, že by se dva stejný uhlíky opotřebovaly tak rozdílně.
Odpovědět

Zpět na „Frézky asijské produkce - Optimum, Bernado, Warco, Sieg, Proma, Optimum, a tak dále a tak dále“