ZX7045 a další klony BF45ky

Prestavba na cnc, provoz údržba opravy
Odpovědět
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5088
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

13. 12. 2017, 6:20

Trochu bych tě Mexi opravil s tím že lze i v hodně malých otáčkách vymáčknout hodně velký výkon.
Moment je v podstatě jen funce proudu ( budu mluvit o synchrnonních strojích ale u asyn. je to podobné).
Pro nízké otáčky je potřeba nízkého napětí. Pokud má tedy motor nějaký štítkový proud neměl by být překročen a z toho vychází že výkon je prakticky úměrný otáčkám.
Pokud budu motor v nízkých otáčkách přetěžovat tak ho upeču protože ztráty rostou s druhou mocninou proudu.
Pokud někdo třeba zkoušel s hf fřetenem vrtat na 500 otáčkách víte asi jak moc to nefunguje.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

13. 12. 2017, 6:39

Ano, máš samozřejmě pravdu, že motor v nízkých otáčkách vpodstatě proudově přetěžuji. Myslel jsem, že to z mého postu jasně vyplývá, ale je dobře, že Tys to napsal explicitně.
Při dobrém chlazení to ale v rozumném rozmezí zas tak moc nevadí, asynchronní motor má velkou přetižitelnost.
Navíc vektorový režim nedělá jen prosté zvýšení procházejícího proudu, ale umí to rotující magnetické pole vyrobit docela chytře. Proto potřebuje udělat tuning (v praxi tedy většinou autotuning) motoru, aby si mohl udělat matematický model chování daného motoru. A taky proto některé měniče umí se stejným motorem dosáhnout lepších parametrů než jiné měniče.
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5088
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

13. 12. 2017, 7:33

Ono jde o to že pak tam musíš prát třeba 2x takový proud a to pak znamená že by jsi musel mít 2x výkonější měnič aby to mělo smysl. Proto tomu ani ten vektor příliš nepomůže i když to zlepší. Vektor spíše zajistí aby se pole pohybovalo s rotorem a tak se maximalizoval možný kroutící moment a minimalizovalo teplo vzniklé spínáním mimo. Když jsem ladili měnič na brothera tak na 4Kw motor jsem dali 18 Kw měnič právě proto aby v pohodě dával proud i při nízkých otáčkách.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

19. 1. 2018, 3:14

Ciao Pánové a Dámo:)

...konečně jsem se pustil do výměny toho vřetene a narazil jsem na nečekaný problém. NEJDE VYTÁHNOUT MOTOR !!!

Dvakrát jsem nasazoval motor do vřeteníku, ale teď ho nejde vytáhnout ven. Máte nějaké zkušenosti? Musím vyrobit nějaký stahovák, nebo něco, protože tlouct po přírubě (přesahuje asi 10mm) a čekat že to povolí je asi hloupost. Víko převodovky nesundám, protože šrouby jsou pod motorem. Poradíte prosím, jak z Polského šrotu z Číny vytáhnout rakouský motor?
IMG_20180119_140955.jpg
Díky a hezký víkend

P.S.: Uznávám, jsem naivní debil, co si myslel, že koupí jakžtakž kvalitní mašinu za pár kaček !!!
atlan
Příspěvky: 3345
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

19. 1. 2018, 3:20

NIe len z trabanta urobit mercedes. Mal si to nechat byt trabantom, ten ta tiez odvezie kam treba len dlhsie a menej pohodlne.
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

19. 1. 2018, 3:32

Trabant alespoň jezdil. V Mercedesu se mi zabila přítelkyně, takže mám trochu respekt. Nechci moc, jen aby to fungovalo, alespoň jako ten Trabant:)
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

20. 1. 2018, 8:07

Trabant ne Trabant, teď mám jiný problém. Motor nechce ven. Když jsem to poprvé nasazoval, bylo vše OK. Šel krásně dovnitř i ven. Nevím co se tam mohlo stát, ale každopádně drží to jen na hřídeli a péru. To ale šlo hladce nasadit, tak nevím, to se to tam za tu krátkou dobu zatavilo???

Motor od Vybe...

nevím který debil navrhoval přírubu, ale většího kreténa jsem neviděl. Díry pro šrouby M10 jsou tak těsně od těla motoru, že tam vejde pouze imbus. Delší šroub tam ale nedáte, protože jemu nasazení brání žebrování statoru. Myslel jsem si, že když se mi podaří pod přírubu dostat tenká matka, tak budu mít taková stahovák. Prostě šroub a pod přírubou (mezi vřeteníkem) dám matku a tu budu vytahovat motor z díry. Hovno! Imbus musíte zkrátit na minimum, aby tam vůbec šel vložit a pak ten krátký šroub nic nevyřeší.

Víko převodovky rovněž nesundám, protože šrouby jsou pod motorem.

NAPADÁ VÁS NĚCO?

Díky

P.S.: Kdyby Vás někoho napadla myšlenka, že si lehce předěláte takovou mašinku... zapomeňte na to. Ztratite nervy! Mašina sice vypadá robustně a relativně lépe, než BF25ka, ale je to stejný, možná i horší šrot! A i přes dobrou cenu se to nevyplatí. Nebojte se pustit do vlastní stavby. Já jsem si nevěřil a teď trpím. Nedělejte stejnou chybu jako já a uvěřte zdejším frajerům, že i když často sarkasticky napsáno, ale mají pravdu! Optimum, Bernardo, Maktek... všechno stejné šroty z bláta v přesností +/-1cm !!!
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1712
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

20. 1. 2018, 2:32

ja ti to psal hned na prvni straně tohohle vlakna. holt si každý musí nabít hubu sám.

ja nevím naco ten motor měniš, z jiným ti to stejně nepujde lip.vyššími otačkami spolehlivě odpráskneš převodovku.

pokud jsi chtěl cnc měl jsi jenom vyměnit šrouby a dat motory...
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

20. 1. 2018, 7:17

Měl jsem originál motor 1400ot 1,1kW a ten jsem chtěl na něco jiného. Proto jsem koupil 2,2kW 2800ot. Převodovka je dělaná do těch 3200ot max. Takže nešlo o to, abych z toho dostal vysoké točky, ale že motor potřebuji na něco jiného.

Mašina je sice šrot, ale začíná dělat co chci, takže za ty prachy jsem spokojený. Ano, nikdy bych ji už nekoupil a všem odrazuji. Neveřil jsem, že to může být až tak špatné. To ta BF25ka byla asi kvalitněji složená. Myslel jsem, že to tuhosti trochu pomůže, ale vážně toto jsem nečekal.

Dodělal jsem nové vřeteno a chtěl jsem to přehodit. Jenže motor nejde z vřeteníku vysunout. Ani stahováky nepomohly. Tak dlouho jsem stahoval, až jsem motor zničil. Praskla mi přední příruba.

Dnes jsem konečně předělal lištu rybiny (který kokot to navrhoval a stavěl)..., aby šla regulovat vůle a zdá se, že to konečně začíná fungovat.
IMG_20180120_125354.jpg
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1712
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

21. 1. 2018, 6:07

jak to že praskla ? co se ti tam zaseklo ?
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7201
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

21. 1. 2018, 6:16

ty příruby se daly koupit jako ND
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

22. 1. 2018, 7:08

Mi se to ještě nepovedlo vytáhnout. Stále drží asi polovinou délky. Hřídel byla před vložením namazaná. Šla tam i zpět hladce. Včetně pera. Po pár hodinách peace nejde ven. To se tam zapekla? Nechápu to.

Když se mi povedlo dostat pod přírubu matku, tak jsem měl takový stahovák. Matka vtahovala šroub, který tlačil na víko vřeteníku. I tak to šlo strašně těžce. Ani dovnitř, ani ven. Nakonec to šlo hladce. Jenže to jsem zjistil, že hřídel se ani nehne a stator prasknul. Kdo ví, jak je na tom motor teď. Podle mne přírubu nevyměnil. Každopádně hřídel drží jako přivařena. Tak nevím. Možná místo té vazelíny jsem tam omylem dal nějaké super lepidlo...

Napadá Vás, co se mohlo stát?

Díky
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

22. 1. 2018, 7:11

testone píše:ty příruby se daly koupit jako ND
Přírubu jistě koupit lze, ta je montovaná, mi ale praskla zřejmě čelní část pláště statoru a tím pádem celá hřídel šla z motoru ven. Nechápu co tam drží...
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

22. 1. 2018, 12:22

Tiborius píše:Po vojne je každý generál. Skúsil by som do konca hriadeľa navrtať M10 závit a skúsiť cez sťahovák vytiahnuť.Ak už motor pôjde do šrotu, navariť matku a tak vytavovať. skúsiť nepoškodiť vnútro stroja.To píšem len tak čo ma rýchlo napadlo.Aspoň daj foto niekto určite bude mať dobrý nápad. Niekedy sa jednoducho nedarí, aj to patrí k tomu.
Díky za tip. Trochu jsem se ráno ještě snažil, ale jak na to, že jsem celkem vytrvalý... ruply mi nervy a celek jsem odevzdal do šrotu ! Ale díky:)
dusantison
Příspěvky: 16
Registrován: 22. 5. 2016, 10:47

22. 1. 2018, 5:37

Ahoj,akože celek ako cely vretenik ?
Odpovědět

Zpět na „Frézky asijské produkce - Optimum, Bernado, Warco, Sieg, Proma, Optimum, a tak dále a tak dále“