Nemůžete mi někdo pomoct jaké motory a ovládání použít k frezce BF20L,zatím nechci CNC jen bych rád měl strojní posuv na X,Y
Díky moc za kažkou radu a nápad
Opti BF 20 L-posuv
Toto právě taky řeším.
Zatím mám jezdící X s motorem z DFX900 (má i enkodér) umístěným na levé straně, tak, že manuál s noniem zůstal funkční napravo. Převod 1:4 a utáhne to spolehlivě i když ne nejrychleji.
Největší problém mám ale kam s motorem pro Y tak, aby zůstal manuál i s noniusem. Počítám se stejným motorem.
Osa Z v přípravě a hrubě váhám, zda zachovat úhlový převod či ne. Rozhodně to bude chtít protiváhu.
Jako servodriver mám UHU vlastní výroby a generátor pulsů na bázi PICAXE
Celé to jede na 24V Axima.
Zatím mám jezdící X s motorem z DFX900 (má i enkodér) umístěným na levé straně, tak, že manuál s noniem zůstal funkční napravo. Převod 1:4 a utáhne to spolehlivě i když ne nejrychleji.
Největší problém mám ale kam s motorem pro Y tak, aby zůstal manuál i s noniusem. Počítám se stejným motorem.
Osa Z v přípravě a hrubě váhám, zda zachovat úhlový převod či ne. Rozhodně to bude chtít protiváhu.
Jako servodriver mám UHU vlastní výroby a generátor pulsů na bázi PICAXE
Celé to jede na 24V Axima.
Právě řeším posuv osy X elektromotorem z podavače drátu profi svářečky. Pracuje od 24 V a je řízen PWM regulátorem.
Osa motorku má šnek, na který ne těsně nasunut pastorek s modulem 1 a zajištěn imbusovým červíkem. Na ose je vybroušena ploška pro červík. Celý převod má 4 ozubená kola. Na ose šroubu je maximální průměr kola tak, aby ještě šel zakrytovat. Později pošlu foto celé setavy. Ozubená kola lze snadno zakoupit, jen je nutno na malém soustruhu dodělat souosé otvory pro hřídele. Čelo motorku je z pertinaxu a nese ložisko a uhlíky, protože původní čelo je v celku s převody pro posuv drátu. Stupňovité vybrání na pertinaxu je z důvodu snížení osy pastorku při sestavení s dalším převodem. Celý posuv se v případě získání motorku v případě rušení profi svářečky dá za pár stokorun snadno sestavit.
Osa motorku má šnek, na který ne těsně nasunut pastorek s modulem 1 a zajištěn imbusovým červíkem. Na ose je vybroušena ploška pro červík. Celý převod má 4 ozubená kola. Na ose šroubu je maximální průměr kola tak, aby ještě šel zakrytovat. Později pošlu foto celé setavy. Ozubená kola lze snadno zakoupit, jen je nutno na malém soustruhu dodělat souosé otvory pro hřídele. Čelo motorku je z pertinaxu a nese ložisko a uhlíky, protože původní čelo je v celku s převody pro posuv drátu. Stupňovité vybrání na pertinaxu je z důvodu snížení osy pastorku při sestavení s dalším převodem. Celý posuv se v případě získání motorku v případě rušení profi svářečky dá za pár stokorun snadno sestavit.
To jsem řešil KM ze zadu, sice u asista ale je to podobné. Nahradil jsem původní záv.šroub novým stejného stoupání. Navíc je takhle KM pěkně schovanej a nic nepřekáží.Ferrit píše:Toto právě taky řeším.
Zatím mám jezdící X s motorem z DFX900 (má i enkodér) umístěným na levé straně, tak, že manuál s noniem zůstal funkční napravo. Převod 1:4 a utáhne to spolehlivě i když ne nejrychleji.
Největší problém mám ale kam s motorem pro Y tak, aby zůstal manuál i s noniusem. Počítám se stejným motorem.
Osa Z v přípravě a hrubě váhám, zda zachovat úhlový převod či ne. Rozhodně to bude chtít protiváhu.
Jako servodriver mám UHU vlastní výroby a generátor pulsů na bázi PICAXE
Celé to jede na 24V Axima.
Na své frézce VF25 (BF20) jsem konečně dodělal elektrický posuv.
Použil jsem motorek z Favorita Díl převodovky jsem odstranil a celý předek udělal nový i s držáky uhlíků z pertinaxu.
Výsledek je tento: V provozu to vypadá takto a přitom jde frézovat ručně bez nějakého omezení:
Použil jsem motorek z Favorita Díl převodovky jsem odstranil a celý předek udělal nový i s držáky uhlíků z pertinaxu.
Výsledek je tento: V provozu to vypadá takto a přitom jde frézovat ručně bez nějakého omezení: