špatně zajetej ....
Pásová pila na kov MBS 125 V, GÜDE 40543
- ypres_bass
- Příspěvky: 68
- Registrován: 29. 10. 2019, 6:34
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
nemusí být vždycky, jsme ted převařovali jednu celou várku protože se cosi pos*** na svářečce a byly špatně vyžíhané
Až budete chtít pilový pás, tak napište... možná dám i slevu...
pilove.eu
pilove.eu
Promiň, nějak jsem nepochopil co tím chceš říci. Ty moje body byly spíš otázky. Dotyčný by je měl specifikovat. Takhle se mu poradit nedá.
Já na jeho místě bych v první řadě zkusil jiného dodavatele pásů. Už se mi stalo že dva dodavatelé stejných pásů //diemaster 2// měli radikálně rozdílnou životnost svarů. Dobře svařený pás vyhazuješ :
a) je tupý
b) protože jsi ho naboural nebo se ti hnul kus ve svěráku
Ve svaru by prdnout neměl !
Ty trhliny na pásu co zmiňuji jsem si zavinil sám, protože jsem při stavbě pily zbabral gemoetrii a vodítka lámala pás proti kladkám. Když jsem tam natáhl drátek bylo to jasně vidět !!!
Otázka bývá zakončená otazníkem.
Já jsem napsal jednu z možností, proč to praská. Jestli ho zajel, to netuším, a vyslýchat ho kvůli tomu nehodlám. Je to jeho věc .....
Já včera na Holzmannovi BS128 HDR zničil první pás - popraskaný po celém obvodu na hladké straně (u zubů nebyly viditelné praskliny) + v jednom místě prasklina od zubů až téměř k té hladké straně. Příčiny byly dvě zásadní: 1. mi pás jel mezi rolnami, ale spadnul vedle té třetí rolny a ta pás polámala. Budu muset dát distanční podložky, aby ložisko nemohlo putovat do boku, 2. mi pilu pustila hydraulika - netěsní pístek a pás si sednul na řezaný materiál. Zkusím to rozebrat a vyčistit. Teče od začátku. Listy mám od Pilouse.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Tieto lacné píly majú jednu výhodu, keď sa pohne kus, tak proste zastane motor, už sa mi to s mojou gude pár krát stalo. Je tam síce "550W" motor, ale asi sú to nejaké čínske watty, čo treba prenásobiť európskou konštantou *0,3.Milan199 píše: ↑9. 3. 2020, 11:10
Já na jeho místě bych v první řadě zkusil jiného dodavatele pásů. Už se mi stalo že dva dodavatelé stejných pásů //diemaster 2// měli radikálně rozdílnou životnost svarů. Dobře svařený pás vyhazuješ :
a) je tupý
b) protože jsi ho naboural nebo se ti hnul kus ve svěráku
Tos C45-2000
Já mám na pile taky 550W a uřízne to pr 160 i nástrojovku. Jenže když se mi hne kus, tak to ten pás prohne a je po něm. Nebo se protočí kulatina a vylámou se zuby. Obojí je konečná pro pás.
Za těch min 15 let co řežu na pásovce jsem se setkal třeba :
Pás se okamžitě ztupil. Neuřízl ani pr40 jak. 12050. Druhý třetí to samé. Prodejce mě poslal do řiti, že mám moc velkou rychlost pásu. Kamarád potvrdil tu samou zkušenost a oba jsme tohoto dodavatele odepsali. Patrně koupili levnou metráž z Číny a neuměli to přiznat.
Navštívil mne dealer. Koupil jsem pět pásů. První řezal skvěle, ale za pár minut praskl ve svaru. Nasadil jsem osvědčený a asi půl hodiny s ním dělal / bez problémů /. Tak jsem tam dal další a to samé. Za chvíli prasknul ve svaru. Protože nové pásy řezaly opravdu dobře, ptal jsem se prodejce, zda jsem jediný kdo má problém se svary. Odbyl mě a tím skončil.
Jako u všeho se jedná o komplexní záležitost. Chyba může být v nástroji, stroji i obsluze. Odhaduji, že za ty roky tak na dva pasy provozně otupené, jeden zničím vlastní blbostí.
Rozhodně bych doporučoval i uživatelům jednodušších pil alespoň přimazávání, když už nemají chlazení. Hodně dobrý výsledek dá i plastová lahvička s kouskem filcu v hrdle, který z obou stran smáčí pás před řezem. Spotřeba minimální, efekt velmi příjemný. Hustší chladicí kapalina /15%/ nebo řezný olej.
Za těch min 15 let co řežu na pásovce jsem se setkal třeba :
Pás se okamžitě ztupil. Neuřízl ani pr40 jak. 12050. Druhý třetí to samé. Prodejce mě poslal do řiti, že mám moc velkou rychlost pásu. Kamarád potvrdil tu samou zkušenost a oba jsme tohoto dodavatele odepsali. Patrně koupili levnou metráž z Číny a neuměli to přiznat.
Navštívil mne dealer. Koupil jsem pět pásů. První řezal skvěle, ale za pár minut praskl ve svaru. Nasadil jsem osvědčený a asi půl hodiny s ním dělal / bez problémů /. Tak jsem tam dal další a to samé. Za chvíli prasknul ve svaru. Protože nové pásy řezaly opravdu dobře, ptal jsem se prodejce, zda jsem jediný kdo má problém se svary. Odbyl mě a tím skončil.
Jako u všeho se jedná o komplexní záležitost. Chyba může být v nástroji, stroji i obsluze. Odhaduji, že za ty roky tak na dva pasy provozně otupené, jeden zničím vlastní blbostí.
Rozhodně bych doporučoval i uživatelům jednodušších pil alespoň přimazávání, když už nemají chlazení. Hodně dobrý výsledek dá i plastová lahvička s kouskem filcu v hrdle, který z obou stran smáčí pás před řezem. Spotřeba minimální, efekt velmi příjemný. Hustší chladicí kapalina /15%/ nebo řezný olej.
Jestli ti to praska ve svaru (neni to z tveho prispevku zrejme), tak je to na 90% spatne provedenym svarem u tveho dodavatele pasu. Dnes jsem si tim uz jisty, protoze pasy ktere mi rychle praskly potom po mem opetovnem svareni drzi dlouho. Tech 10% nechavam na spatne nastavenou geometrii vedeni pasu.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Pilovej pás se musí zajet ( = lehce ztupit špičky zubů ), jinak se ty špičky moc zapichujou do řezaného materiálu a pás se může trhnout. Všimni si slova MOC
turnigy:
Tieto lacné píly majú jednu výhodu, keď sa pohne kus, tak proste zastane motor, už sa mi to s mojou gude pár krát stalo. Je tam síce "550W" motor, ale asi sú to nejaké čínske watty, čo treba prenásobiť európskou konštantou *0,3.
To už jsem tu jednou psal, že čínskejch 750W odpovídá zhruba evropským 550W. Naměřeno na motoru soustruhu.
To zní logicky. Tenhle aspekt asi nabývá na důležitosti právě u těch malých pil kde není přesné podávání do řezu. Teorie obrábění jinak říká, že broušené ostří se má lehoulince ztupit, jinak se ta špička odlomí nedefinovaně / v řádu setin /. Já to dělám u vrtáků / nožíků na nylonovém kartáči s diamantovým práškem. Pásy teda nezabíhám, jenom ho chvilku pustím na menší posuv.pafik píše: ↑10. 3. 2020, 8:41Pilovej pás se musí zajet ( = lehce ztupit špičky zubů ), jinak se ty špičky moc zapichujou do řezaného materiálu a pás se může trhnout. Všimni si slova MOC
turnigy:
Tieto lacné píly majú jednu výhodu, keď sa pohne kus, tak proste zastane motor, už sa mi to s mojou gude pár krát stalo. Je tam síce "550W" motor, ale asi sú to nejaké čínske watty, čo treba prenásobiť európskou konštantou *0,3.
To už jsem tu jednou psal, že čínskejch 750W odpovídá zhruba evropským 550W. Naměřeno na motoru soustruhu.
Ty výkony potvrzuji "čína" 800W reálně odfrézuje cca 30% co Atas 750 W.
Jinak bych se přiklonil k Dawemu, že to budou mizerné svary.
Já mám pásovku teprve půl roku, ale používám jí dost často. Dodělal jsem si chlazení a protože jsem posera, nechal jsem rychlost spouštění ramene stejnou jako při záběhu pásu. Pás je jako nový a to řežu plné materiály i profily. Pás je od Wikuse.