Stolní vrtačka TOS V10
Nový kabel tam tak snadno nedám. V krabici nejsou svorky dráty vedou rovnou z vinutí. A vypadaly, že jsou ještě oplétané. Jestli je to někde napojené v kovové hadici nevím. Zvažoval jsem otočit vývod o 180 stupňů, ale bojím se, jestli to dráty vydrží.
Ta růžová PVC bužírka je odbočka pro světlo, je v tom jeden vodič, druhý pro světlo je kostra. To mě taky čeká, až budu přecházet na pětikolíky.
Ta růžová PVC bužírka je odbočka pro světlo, je v tom jeden vodič, druhý pro světlo je kostra. To mě taky čeká, až budu přecházet na pětikolíky.
TOS V10 a MN80
Ja to delam, teda memam v10, tak ze hlavicku rozumně nahreju a trn šokove zchladim otocenym sprejem se vzduchem. Vetsinou to povoli krásně.
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Tak jsem si dneska vzpomněl abych vyfotil umístění motoru ve vrtačce. Zespoda se to docela blbě fotí, ale snad z těch fotek alespoň něco patrné je.
Jinak ta vývodová krabice na motoru je v levém předním rohu - při pohledu na vrtačku od strany vřetene.
Jinak ta vývodová krabice na motoru je v levém předním rohu - při pohledu na vrtačku od strany vřetene.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
V práci jsme to běžně dělali pomocí přípravku. Byl to takový, jak bych to nazval kus materiálu ve tvaru U s takovou šířkou otvoru mezi rameny a s tloušťkou aby šla nasadit do mezery mezi hlavičkou a osazením vřetene. Ten přípravek byl klínový, takže pak mírným poklepem se hlavička dala celkem snadno sundat. Snad jsem se vyjádřil nějak pochopitelně.
Jinak některé novější hlavičky mívaly nahoře v dutině závit ve které byl červík na imbus klíč a tím se dala hlavička sundat z vřetene.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Díky, máš sice jiný motor, ale aspoň mě to utvrdilo v tom, že má být vývod dolu. Podařilo se mi krabici otočit a když je vlevo vzadu, je motor pohyblivý jak je potřeba. Pak se mi podařilo nacpat planžetu 0.03mm do přední řemenice na vymezení radiální vůle. Hřídel je asi stovku do mínusu, díra kam dosáhnu asi 7 stovek v plusu a když tam ta planžeta nebyla, tak se to při utaženém řemenu a vysokých otáčkách rozvibrovalo. Nacpal bych tam i 0.04, ale bez zahřátí by nešla sundat. A kdo se s tím má pak ...
Ještě pár fotek horního dílu náhonu čerpadla. Díra pro červíka je špatně, buď tam měl být důlek a červík nebo díra a správně dlouhý šroub v řemeničce. Tak jak to je teď se červík při utažení opře do vnitřní pohyblivé hřídele.
Ve spodní části je malé pero, které klouže v drážce při zvedání vřeteníku.
TOS V10 a MN80