Pezinska NUA-25: Prestavba elektro
Napsal: 10. 11. 2019, 8:02
Dobry vecer,
Rad by som sa na vas obratil s prosbou o nazor. Bruska je r.v. 1989, specialita je motorovy zdvih osi Z. Vyzera tak, ze elektroinstalacia je komplet kaput, izolacia vodicov z nejakeho dovodu sa rozpadava na dotyk + med je vsade silno zoxidovana. Zaujimave, ze aj v svorkovniciach oboch motorov je ten isty problem, pocitam, ze motory bude treba previnut. Laicky by som to pripisal nekvalitou materialov z tej doby a miesta vyroby Pridavam par fotiek. Priznam sa, take nieco som este nevidel - zaujimave, ze doteraz fungovala + ma nezabila V podstate nemam problem s prerabkou 1:1 s originalom, ale ked uz musim, tak rad by som tomu pridal nieco naviac ak to ma zmysel.
Mojich par napadov:
1. 24V zdroj + komplet ovladanie na 24V, zlepsenie ovladania (teraz vypinanie vretena iba cez total stop)
2. Frekvencak na motor vretena
3. Nahrada motoru zdvihu Z osi AC servom (mam ich par navyse s menicom, takze zadarmo, akurat remenice by bolo treba)
4. Odmeriavanie - pre pozdlznu os + tym padom dalo by sa jednoducho spravit nutene otacanie delicky - aspon po elektrickej stranke. Mechanicky by AC servo cez remen mohlo udrzat.
5. Nezavisly pohon pridavnej fortuny
Otazky:
1. Ma zmysel nieco na tom vylepsovat? Celkovo to beriem to ako hobby, rad by som sa naucil brusit, takze ziadne zivobytie od toho necakam
2. Ma zmysel akekolvek automatizovanie Z osi, resp ovladanie cez servo? Okrem brusenia naplocho co je tiez extrem si to neviem predstavit, kedy sa presne nastavuje Z. Ajtak Z ma brzdu, ktora sa fixuje pri kazdej operacii.
3. Mam fortunu (s kopou nastavcov), ktora rozmerovo pasuje do drziaka, zial zmysel otacania je opacny. Jediny sposob ako to spojazdnit mi vychadza vlastny pohon fortuny. Oplati sa to - ma fortuna na nastrojovke nejake normalne vyuzitie?
4. Co este by ste vylepsili?
Za kazdu konstruktivnu otazku/odpoved vopred dakujem.
Rad by som sa na vas obratil s prosbou o nazor. Bruska je r.v. 1989, specialita je motorovy zdvih osi Z. Vyzera tak, ze elektroinstalacia je komplet kaput, izolacia vodicov z nejakeho dovodu sa rozpadava na dotyk + med je vsade silno zoxidovana. Zaujimave, ze aj v svorkovniciach oboch motorov je ten isty problem, pocitam, ze motory bude treba previnut. Laicky by som to pripisal nekvalitou materialov z tej doby a miesta vyroby Pridavam par fotiek. Priznam sa, take nieco som este nevidel - zaujimave, ze doteraz fungovala + ma nezabila V podstate nemam problem s prerabkou 1:1 s originalom, ale ked uz musim, tak rad by som tomu pridal nieco naviac ak to ma zmysel.
Mojich par napadov:
1. 24V zdroj + komplet ovladanie na 24V, zlepsenie ovladania (teraz vypinanie vretena iba cez total stop)
2. Frekvencak na motor vretena
3. Nahrada motoru zdvihu Z osi AC servom (mam ich par navyse s menicom, takze zadarmo, akurat remenice by bolo treba)
4. Odmeriavanie - pre pozdlznu os + tym padom dalo by sa jednoducho spravit nutene otacanie delicky - aspon po elektrickej stranke. Mechanicky by AC servo cez remen mohlo udrzat.
5. Nezavisly pohon pridavnej fortuny
Otazky:
1. Ma zmysel nieco na tom vylepsovat? Celkovo to beriem to ako hobby, rad by som sa naucil brusit, takze ziadne zivobytie od toho necakam
2. Ma zmysel akekolvek automatizovanie Z osi, resp ovladanie cez servo? Okrem brusenia naplocho co je tiez extrem si to neviem predstavit, kedy sa presne nastavuje Z. Ajtak Z ma brzdu, ktora sa fixuje pri kazdej operacii.
3. Mam fortunu (s kopou nastavcov), ktora rozmerovo pasuje do drziaka, zial zmysel otacania je opacny. Jediny sposob ako to spojazdnit mi vychadza vlastny pohon fortuny. Oplati sa to - ma fortuna na nastrojovke nejake normalne vyuzitie?
4. Co este by ste vylepsili?
Za kazdu konstruktivnu otazku/odpoved vopred dakujem.