Bruska SFW 200/600
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
Jakým způsobem tam díly motoru drží? Na statoru vidím otvory pro červíky a rotor na hřídeli?
Ano, rotor drží na kuželu vřetene zajištěn KM maticí a stator je vycentrován a zároveň drží osm červíků v těle vřeteníku. Na konci vřetena za rotorem je našroubovaná vrtulka chlazení a konec volný. Žádné ložisko tam už není.Reinkarnace píše: ↑6. 12. 2019, 8:04 Jakým způsobem tam díly motoru drží? Na statoru vidím otvory pro červíky a rotor na hřídeli?
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Ano, naštěstí mě to taky napadlo Ale po tolika letech provozu si vyvážením stejně moc jistý nejsem. Navíc rotor který byl totálně zatemovaný brusným prachem v kombinaci s olejem a měl cca o 10g navíc taky asi žádná topka nebyla
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Rád bych ještě zmínil takové menší tabu a to kluzná ložiska. Je to jen taková moje úvaha, tak mě prosím když tak opravte.
Co jsem se dočetl, tak existují dva druhy kluzných ložisek a to:
Ložisko s hydrodynamickým mazáním tzn. že při dané obvodové rychlosti vzniká mezi ložiskem a řekněme vřetenem vlivem hydrodynamického tlaku vrstva mazacího média tedy oleje a ta oddělí vřeteno od ložiska a běží v jakémsi olejovém pouzdře. Teď mě prosím opravte, to by měl být i případ brusky???
Dále ložisko s hydrostatickým mazáním, kdy je do ložiska přiváděn olej pod tlakem a tak není mazání závislé na obvodové rychlosti vřetena. Třeba SV18???
Pokud by to skutečně tak bylo, tak u brusky tento způsob mazání vylučuje použití třeba frekvenčního měniče pro řízení otáček (ne opravdu ho tam nepotřebuji, jen mě to tak napadlo )
Co jsem se dočetl, tak existují dva druhy kluzných ložisek a to:
Ložisko s hydrodynamickým mazáním tzn. že při dané obvodové rychlosti vzniká mezi ložiskem a řekněme vřetenem vlivem hydrodynamického tlaku vrstva mazacího média tedy oleje a ta oddělí vřeteno od ložiska a běží v jakémsi olejovém pouzdře. Teď mě prosím opravte, to by měl být i případ brusky???
Dále ložisko s hydrostatickým mazáním, kdy je do ložiska přiváděn olej pod tlakem a tak není mazání závislé na obvodové rychlosti vřetena. Třeba SV18???
Pokud by to skutečně tak bylo, tak u brusky tento způsob mazání vylučuje použití třeba frekvenčního měniče pro řízení otáček (ne opravdu ho tam nepotřebuji, jen mě to tak napadlo )
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Tak jsem dnes zase trochu pokročil. Složil jsem a nasadil vřeteník, připojil motor, profesionálně opravil olejoznak a nalil olej. Po chvilkách zapínal a nyní jsem ve fázi radiální vůle předního ložiska prozatím 0,03 a zadní podobně spíš více, protože je hřídel dlouhá a nejspíš se prohýbá
Po hodině chodu teplota předního ložiska cca40° zadní 36° chod klidný a tichý. Všechno kazí jenom vrtule na chlazení motoru, která ač bez zjevného poškození háže jako prase. Po vypnutí je doběh vřetena bez ničeho ( kotouč unašeč...) cca 4,5 vteřiny. Bohužel to nemám s čím porovnat tak nevím jestli je vše OK to ukáže až první broušení.
Po hodině chodu teplota předního ložiska cca40° zadní 36° chod klidný a tichý. Všechno kazí jenom vrtule na chlazení motoru, která ač bez zjevného poškození háže jako prase. Po vypnutí je doběh vřetena bez ničeho ( kotouč unašeč...) cca 4,5 vteřiny. Bohužel to nemám s čím porovnat tak nevím jestli je vše OK to ukáže až první broušení.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Jako novej co Jen zatím, abych to mohl zabíhat. Přísahám
Jak se to zajede, tak musím vyrobit nový. Tohle se asi nikde nesežene. Budu muset udělat kovový a zafrézovat do něj sklíčko, aby pod ním byla mezera a olej mohl protékat. Jsou tam dvě díry, které jsou zároveň takže pokud by byl plochý tak je jen zacpu
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Tak jsem si to představoval, formičky pupkem ven, a z vnitřní strany nalepit sklíčko. Nebo tomu udělat krček a na ten přes objímkou přitáhnout.
Přiznám se ale, že se mi tento způsob náhonu moc nelíbí. Ne že by to nešlo případně třeba převinout, ale je to dost neobvyklý. Jsem zvědav jak to bude brousit.
Přiznám se ale, že se mi tento způsob náhonu moc nelíbí. Ne že by to nešlo případně třeba převinout, ale je to dost neobvyklý. Jsem zvědav jak to bude brousit.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Tak ten motor asi není úplně šťastné řešení a pokud by někdy shořel, tak nevím jestli by se mi tam chtělo vozit celý vřeteník, aby mi tam do něj mlátili kladivem. A pokud bych jim dovezl jen stator tak se na mě vyprdnou
Na to broušení jsem sám zvědavej. No uvidíme.
Na to broušení jsem sám zvědavej. No uvidíme.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
nevyprdnou
to je běžná praxe, přivézt do navijárny samotný stator pokud je to něco speciálního
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
přesně tak a jsou i rádi, že nemusí rozebírat motor nicméně cenovka za převinutí stejná tu vrtulku můžeš nahradit novou plastovou a olejoznak by šel vyfrézovat z kusu plexi a nebo pc kulovou frézou pod vodou
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...