Tichý bezolejový kompresor do dílny (příp. vertikální provoz)
taky jsem měl myšlenku použít scroll kompresory 2 dokonce mám no nakonec jsem našel šroubák ale kdy ho poskládám to netuším.
v tom chlaďáku z kterého to máš nebude žádný odlučovač bude tam maximálně zásobník chladiva a fitrdehydrátor.
Olej který tyto kompresory prohání chladícím systémem se špatně odlučuje. pro ofuk v pohodě ale jakmile budeš chtít stříkat barvu tak je to problém. Jeden z lakýrníků co různě venku stříkal traktory ávie a podobné verky vozil ssebou upravený hasičák na jedné straně vstup a na druhé výstup a celé to bylo nacpané starýma hadrama. hadry případný olej zachytily.
Dej tam normálně vzdušník a odpouštěný kondenzát necháš sedimentovat, a nebo vodu z oleje odpaříš ve starém friťáku
v tom chlaďáku z kterého to máš nebude žádný odlučovač bude tam maximálně zásobník chladiva a fitrdehydrátor.
Olej který tyto kompresory prohání chladícím systémem se špatně odlučuje. pro ofuk v pohodě ale jakmile budeš chtít stříkat barvu tak je to problém. Jeden z lakýrníků co různě venku stříkal traktory ávie a podobné verky vozil ssebou upravený hasičák na jedné straně vstup a na druhé výstup a celé to bylo nacpané starýma hadrama. hadry případný olej zachytily.
Dej tam normálně vzdušník a odpouštěný kondenzát necháš sedimentovat, a nebo vodu z oleje odpaříš ve starém friťáku
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
tahle zmínka ale mluvila o pískovánízverodoktor píše: ↑2. 5. 2020, 8:34Nevyskúšaš, nevieš , nebol by som taký skeptický. Výsledok v rukách striekača-amatéra - Bau-Bau kompresor 1 válec 50 L olejový. K tomu Bau-Bau pištol HVLP. Striekaný bol 2K akryl na vrch lavice, na podstavci Alkyton čierny a na sústruh 2K epoxyd. Striekané s malými prestávkami, na plochy podobnej veľkosti pre mňa absolútne dostačujúce. Každopádne je to neporovnateľne lepšie ako štetec. Hlavne, niesom fabrika.
něčím tohoto typu o stříkání barvy píšu o pár řádek výš
tam bau.. 50 l 0,75 kW kompresor na hobby provoz stačí
vše mnohokrát vyzkoušeno
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 2994
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Aha, potom je všetko jasné, nechal som sa uniesť tým "ala stříkací pistole" .
Ja to chcem iba na ofukovanie do dielne, prípadne na pohon miniatúrnej pneumatickej Narexáckej brúsky. Mám dielňu ako súčasť baráku a klasický kompresor robí veľký kravál.
Nevieš aký olej tam dolievať? Klasický kompresorový vyhovie, alebo hľadať u chladiarov?
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
u těch chladírenských kompresorů je použití oleje nemalá věda a to z důvodu použití určitého chladiva. chladivo samotné různé oleje různě rozkládá. To jsem ti poradil co? Ale ty to budeš používat na stlačování vzduchu, takže by šel použít olej pro vzduchové kompresory vhodné viskozity. Taky jsem ti moc neporadil. chce to dohledat parametry origo oleje a podle toho zvolit náhradu
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
náplň oleje je 1dm3 ještě zkusím pohledat ten olej
při delším provozu bude problém s přehříváním motoru
https://www.resluk.com/images/pdf/compr ... 3e-pfj.pdf
při delším provozu bude problém s přehříváním motoru
https://www.resluk.com/images/pdf/compr ... 3e-pfj.pdf
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
tady se mrkni jak to plive olej
https://www.youtube.com/watch?v=I4aScnkRPPc
https://www.youtube.com/watch?v=I4aScnkRPPc
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
-
- Příspěvky: 2994
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Zbyňku ďakujem. Pozerám, že je to riadny chrlič. Skúsim vymyslieť nejaké odlučovanie aspoň cez medeného hada a uvidíme. Honza to takto prevádzkuje (a bez hada) 2 roky a olej tam stále má. Veď uvidíme, v najhoršom to odveziem znova na šroťákkenybz píše: ↑3. 5. 2020, 6:05 tady se mrkni jak to plive olej
https://www.youtube.com/watch?v=I4aScnkRPPc
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
u môjho otca je v dielni pod stolom agregát v veľkej gastrochladničky už asi 30 rokov, na podvozok obetoval môj skateboard. Na občasné ofukovanie je ideálny, stále žije, aj kolesá na bicykli sa s tým bežne dofukujú. V živote sme doňho olej nepridávali a zatiaľ sa netvári že by mal odísť do kremíkového neba
Existují odlučovače oleje pro vývěvy / protože ta to plive z principu /. Pokud ten odlučovač umístíš tak, aby olej po vypnutí stekl zpět do agregátu, tak na domácí použití to vydrží chodit leta. Ještě lepší je olej z odlučovače vracet do sání kompresoru. Musí tam být ale škrcení tak aby to nevytvářelo v odlučovači podtlak, jinak přestane fungovat.zverodoktor píše: ↑4. 5. 2020, 8:33Zbyňku ďakujem. Pozerám, že je to riadny chrlič. Skúsim vymyslieť nejaké odlučovanie aspoň cez medeného hada a uvidíme. Honza to takto prevádzkuje (a bez hada) 2 roky a olej tam stále má. Veď uvidíme, v najhoršom to odveziem znova na šroťákkenybz píše: ↑3. 5. 2020, 6:05 tady se mrkni jak to plive olej
https://www.youtube.com/watch?v=I4aScnkRPPc
Kdysi jsem kompresory z klimatizací /ze sálového počítače/ měl a nebyly vůbec špatné. Vydržely běhat několik let a to v dost silném provozu. Postupně začínaly být hlučnější a nestačily výkonem /daly tak 3,5 Ba/ tak jsem to nahradil průmyslovým kompresorem.
Kvalitní odlučovače jsou i za šroubákem - tak kdyby se ve šroťáku vyskytl ...
tak tak u šroubáku je cyklonový odlučovač s separačním filtrem olej se pak vrací do okruhu.
Bývá buď- to samostatný například u starších schneiderů a nebo je to součástí bloku s nádrží na olej pojistným ventilem atd
Bývá buď- to samostatný například u starších schneiderů a nebo je to součástí bloku s nádrží na olej pojistným ventilem atd
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
.... a ten separátor vypadá u Atmose jako trochu přerostlý olejový filtr z auta
při troše snahy a přemýšlení by to asi filtrem z auta i šlo pro kutilské účely nahradit
při troše snahy a přemýšlení by to asi filtrem z auta i šlo pro kutilské účely nahradit
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tam je celkem spešl fitrační vložka vypadá to jak zlisované vlákna není to klasická papírová harmonika.
Ta vložka stojí cca 3000,- ještě by tam měl být chladič oleje, termostat teploty oleje atd..jako pokud mu ten hermeťák zapna 2x za hodinu tak se snad nespálí já bych do toho nešel
Ta vložka stojí cca 3000,- ještě by tam měl být chladič oleje, termostat teploty oleje atd..jako pokud mu ten hermeťák zapna 2x za hodinu tak se snad nespálí já bych do toho nešel
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
To by asi nešlo. Je třeba si uvědomit, že do nasávaného vzduchu u šroubáku se olej přistřikuje / maže a těsní / a je třeba ho zpátky ze vzduchu odstranit. Jak píše kenybz - první je cyklon, kde se vzduch odstředí //rychlost v cyklonu je prý vyšší nežli rychlost zvuku //, a pak je taková lamelová komora, kde se naopak zpomalí proudění. Ten filtr slouží při rozběhu nežli začne "makat" cyklon aby olejový aerosol nelítal ven a nedýchal jsi to.
Pokud bys tam dal jenom ten filtr, tak se nacucá /a patrně pukne/ ale olej se ti nevrátí do kompresoru.
Pro ty domácí účely bych použil klasický odlučovač pro pneumatiku // tenhle je zrovna na aukru //
a olej z nádobky bych vracel do sání kompresoru /pokud by byl z ledničky/mrazáku /