BRH 20 jak připravit na přepravu ?
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 1. 3. 2010, 3:26
Ahoj všem,
chtěl bych Vás tady požádat o radu, jak připravit tuhle brusku na přepravu. Nikdy jsem brusku nevezl, vždy jen frézky.
Odpojím hydraulický agregát, ventil i hadici co jde do stroje zaslepím. Nebo je lepší to vézt najednou a nic neodpojovat, což bych raději, i za cenu ztížené manipulace. S mag. separátorem asi problém nebude. Vřeteník podložím špalkem. Co dál koho napadá ? Kdyby někdo měl manuál, buďte tak hodní a pošlete, třeba i jen tu část co se zabývá transportem...
chtěl bych Vás tady požádat o radu, jak připravit tuhle brusku na přepravu. Nikdy jsem brusku nevezl, vždy jen frézky.
Odpojím hydraulický agregát, ventil i hadici co jde do stroje zaslepím. Nebo je lepší to vézt najednou a nic neodpojovat, což bych raději, i za cenu ztížené manipulace. S mag. separátorem asi problém nebude. Vřeteník podložím špalkem. Co dál koho napadá ? Kdyby někdo měl manuál, buďte tak hodní a pošlete, třeba i jen tu část co se zabývá transportem...
Urcite musis podlozit stul, kdyz ho povezes takhle, vomlatis obe strany. Nevim jestli to ma valecky, na to jsou tu jini, jestli jo, vyndat a drevo misto nich. Na moji rusande je jen kluzne vedeni bez valecku, sundano pro prepravu.
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 1. 3. 2010, 3:26
S tim stolem to pisou u bph 20 NA, tam jsou valecky, jak u tohohle nevim, no jak rikas musi rict, nekdo kdo ma brh
stojan v přední poloze, brusný vřeteník dole, opřený o mezišpalík na stole.
Válečky s klecema se musí vyndat, nahradí se lištama (v manuálu je 11600) o rozměrech:31,8-0,2x10h11 délka 800.
Vložení lišt.
Povolí (uvolní) se kladky, stojan přesune dopředu, nadzvedne šroubama (tak aby šly tělíska i s kleci vytáhnout) vrazí ty lišty, a pak zase dotáhne předepínacíma kladkama zpátky (na ty lišty).
Jinak je riziko, že ty válečky omačkáš do vedení, což je víc než průser (pak jedině přebrousit - upřímnou soustrast).
Viz manuál.
Válečky s klecema se musí vyndat, nahradí se lištama (v manuálu je 11600) o rozměrech:31,8-0,2x10h11 délka 800.
Vložení lišt.
Povolí (uvolní) se kladky, stojan přesune dopředu, nadzvedne šroubama (tak aby šly tělíska i s kleci vytáhnout) vrazí ty lišty, a pak zase dotáhne předepínacíma kladkama zpátky (na ty lišty).
Jinak je riziko, že ty válečky omačkáš do vedení, což je víc než průser (pak jedině přebrousit - upřímnou soustrast).
Viz manuál.
-
- Příspěvky: 1547
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Podla fotiek je to BRH20.05 a tie nemali na priečnom pojazde valčeky, ale plastové vložky (plast sa volal tarkaid, neviem ako sa to píše). To čo opisuješ ty, je prevedenie BRH20PR. Pridávam fotku, na ktorej je vidieť aj kladky, aj stavacie skrutky na PRke.
BalazKovo.sk
Jestli to má Turcite, (nějaká nová - poslednější verze) tak samozřejmě se nic vyndavat nemusí.jergus.balaz píše: ↑6. 8. 2020, 2:59Podla fotiek je to BRH20.05 a tie nemali na priečnom pojazde valčeky, ale plastové vložky (plast sa volal tarkaid, neviem ako sa to píše). To čo opisuješ ty, je prevedenie BRH20PR. Pridávam fotku, na ktorej je vidieť aj kladky, aj stavacie skrutky na PRke.
Tu, co kdysi kolega stěhoval, měla normální válečky.
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 1. 3. 2010, 3:26
1) S tím, jestli měli, nebo neměli valivé vedení jsi si jistý ? Já, že co mám teď manuál v ruce, resp. příčný řez zadního lože a tam jsou jasně vidět valivé bloky a je pod tím BRH 20.01-05, tedy pro všechny verze, včetně 05.jergus.balaz píše: ↑6. 8. 2020, 2:59Podla fotiek je to BRH20.05 a tie nemali na priečnom pojazde valčeky, ale plastové vložky (plast sa volal tarkaid, neviem ako sa to píše). To čo opisuješ ty, je prevedenie BRH20PR. Pridávam fotku, na ktorej je vidieť aj kladky, aj stavacie skrutky na PRke.
2) V tomhle manuálu co mám, tak píšou, že se mají namontovat rozpěrky, opřít o ty nálitky co jsou na ložeti a celé přizvednout o 0,01 -0,015 a nechat být, tzn. nevyjímat klece, nevkládat žádné lišty. Ale toto je v tomto manuálu. Kolega shora zmiňuje že se mají vložit lišty a je to skutečně tak, co jsem si stáhnul manuál ten ruský, tak tam to skutečně je.
3) Samozřejmě vědět budu, až u toho budu stát, jestli tam je to, nebo ono. Je to po generálce v roce 2005, takže třeba vzpomněli i na tohle a nějaký ten plast tam dali. Doufám, že tam ty nálitky jsou a jsou pouze schované pod plechem, protože na té pravé straně nic vidět není.
-
- Příspěvky: 1547
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
V Blansku mám pripravenú BRH20PR pripravenú na prevoz a bol som ju chystať s bývalým zamestnancom Vojusu, ktorý tieto stroje zapájal po celom svete. Nakoľko nabehla korona, brúska je stále tam.
Takže BRH20PR má na milion percent valčeky a klietky. Pri veľkých prevozoch ako napríklad na iný kontinent loďou priamo v Považskej Bystrici pripravovali brúsky na prevoz, bez klietok, bez valčekov na lištách. Pri nejakých menších prevozoch, pri sťahovaní vrámci firmy a pod, sa priečny stĺp dá na pozíciu, kde sa povolia kladky a pomocou 4ks skrutiek sa prieč nadvihne o pár stoviek. Valčeky a klietky sa musia dať ťahať, ale nevyberajú sa. Tie lišty nikto neodkladal, vyhadzovali sa, preto sa používali len pri prvom sťahovaní.
Teraz k tomuto konkrétnemu prevozu, pridávam sem jednu fotku z varianty 20.05. Treba dať dole z priečneho stĺpu ten zadný krycí plech (na fotke s čierno-žltým pásom) a pozrieť či je to prevedenie s Turcite (ďakujem Milan) alebo valčekmi a klietkami. Ak sú tam valčeky, je to horšie, pretože 20.05 nemá na frame tie nadvihovacie skrutky (viď priložené foto). A priznám sa, neviem ako je potom riešené nadvihnutie. Videl som len dve 20.05 a tie mali plast.
Ešte jeden poznatok k tomu plastu od pána Č. z Vojusu. Ten Turcite plast sa časom "zaleštil" ako po ňom chodil stĺp a mali reklamácie na priečny pojazd, priliepal sa a zadrhával. Preto som aj ja hľadal ešte prevedenie s valčekmi.
Takže BRH20PR má na milion percent valčeky a klietky. Pri veľkých prevozoch ako napríklad na iný kontinent loďou priamo v Považskej Bystrici pripravovali brúsky na prevoz, bez klietok, bez valčekov na lištách. Pri nejakých menších prevozoch, pri sťahovaní vrámci firmy a pod, sa priečny stĺp dá na pozíciu, kde sa povolia kladky a pomocou 4ks skrutiek sa prieč nadvihne o pár stoviek. Valčeky a klietky sa musia dať ťahať, ale nevyberajú sa. Tie lišty nikto neodkladal, vyhadzovali sa, preto sa používali len pri prvom sťahovaní.
Teraz k tomuto konkrétnemu prevozu, pridávam sem jednu fotku z varianty 20.05. Treba dať dole z priečneho stĺpu ten zadný krycí plech (na fotke s čierno-žltým pásom) a pozrieť či je to prevedenie s Turcite (ďakujem Milan) alebo valčekmi a klietkami. Ak sú tam valčeky, je to horšie, pretože 20.05 nemá na frame tie nadvihovacie skrutky (viď priložené foto). A priznám sa, neviem ako je potom riešené nadvihnutie. Videl som len dve 20.05 a tie mali plast.
Ešte jeden poznatok k tomu plastu od pána Č. z Vojusu. Ten Turcite plast sa časom "zaleštil" ako po ňom chodil stĺp a mali reklamácie na priečny pojazd, priliepal sa a zadrhával. Preto som aj ja hľadal ešte prevedenie s valčekmi.
BalazKovo.sk
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 1. 3. 2010, 3:26
Dobre.jergus.balaz píše: ↑6. 8. 2020, 10:26 V Blansku mám pripravenú BRH20PR pripravenú na prevoz a bol som ju chystať s bývalým zamestnancom Vojusu, ktorý tieto stroje zapájal po celom svete. Nakoľko nabehla korona, brúska je stále tam.
Takže BRH20PR má na milion percent valčeky a klietky. Pri veľkých prevozoch ako napríklad na iný kontinent loďou priamo v Považskej Bystrici pripravovali brúsky na prevoz, bez klietok, bez valčekov na lištách. Pri nejakých menších prevozoch, pri sťahovaní vrámci firmy a pod, sa priečny stĺp dá na pozíciu, kde sa povolia kladky a pomocou 4ks skrutiek sa prieč nadvihne o pár stoviek. Valčeky a klietky sa musia dať ťahať, ale nevyberajú sa. Tie lišty nikto neodkladal, vyhadzovali sa, preto sa používali len pri prvom sťahovaní.
Teraz k tomuto konkrétnemu prevozu, pridávam sem jednu fotku z varianty 20.05. Treba dať dole z priečneho stĺpu ten zadný krycí plech (na fotke s čierno-žltým pásom) a pozrieť či je to prevedenie s Turcite (ďakujem Milan) alebo valčekmi a klietkami. Ak sú tam valčeky, je to horšie, pretože 20.05 nemá na frame tie nadvihovacie skrutky (viď priložené foto). A priznám sa, neviem ako je potom riešené nadvihnutie. Videl som len dve 20.05 a tie mali plast.
Ešte jeden poznatok k tomu plastu od pána Č. z Vojusu. Ten Turcite plast sa časom "zaleštil" ako po ňom chodil stĺp a mali reklamácie na priečny pojazd, priliepal sa a zadrhával. Preto som aj ja hľadal ešte prevedenie s valčekmi.
20.05 nema ty nalitky, v manualu ve kterem je vyslovne, ze je i k 20.05 se vyslovne pise o delenym rozperkach ( sroub a klin ), a pak taky vyslovne, ze tyto jsou soucasti zakladniho prislusenstvi stroje a ktere se vkladaji co nejblize vedeni a toci se nadvzvedne se blabla a jde se od valu a stehuje se,...takze bud je tam nekde dohledam, treba budou schovane nekde v tom lozeti, coz az sejmu zadni plech uvidim a nebo tam nebudou vůbec.
Pokud nebudou a za předpokladu, že tam budou válečky, tak bych povolil ten M10 inbus, obr. 12, poz. 4 potom bych to videl, tak ze povolim i těleso matice, přizvednu stojan - z boku panenkou, stačí o 0,000nic, vyjmu válečky a šoupnu tam připravený hliníkovou tyč co má potřebnou šířku a na výšku 10, pustím dolu, povolený inbus zase trošku předepnu, hotovo. Stojan bude po celou dobu vpředu, pak pustím vřeteník dolu, podložím špalkem, mírně předepnu vřeteník proti špalku.
Co ty na to ?
-
- Příspěvky: 1547
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Zajtra v priebehu dňa zavolám pánovi z Vojusu a zistím.
Podľa toho obrázku 2, pozície 3 a 6 sú čo? Nejaké guličkové dráhy ktoré zamedzujú bočnej vôle priečneho pohybu?
Podľa toho obrázku 2, pozície 3 a 6 sú čo? Nejaké guličkové dráhy ktoré zamedzujú bočnej vôle priečneho pohybu?
BalazKovo.sk
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 1. 3. 2010, 3:26
To budes moc hodny, dekujujergus.balaz píše: ↑6. 8. 2020, 11:23 Zajtra v priebehu dňa zavolám pánovi z Vojusu a zistím.
Podľa toho obrázku 2, pozície 3 a 6 sú čo? Nejaké guličkové dráhy ktoré zamedzujú bočnej vôle priečneho pohybu?
Jo, pozice 3 jsou kulicky prumer 12 a pozice 6 je valecek 10 x 14. Kulicky behaji v prizma a slouzi jednak k predepnuti toho vrsku a vymezeni bocbi vule jak pises. Ten valecek, poz. 6 o nej se to jen opira...
to bych teda řekl, že tak není.unclebaker píše: ↑6. 8. 2020, 11:29To budes moc hodny, dekujujergus.balaz píše: ↑6. 8. 2020, 11:23 Zajtra v priebehu dňa zavolám pánovi z Vojusu a zistím.
Podľa toho obrázku 2, pozície 3 a 6 sú čo? Nejaké guličkové dráhy ktoré zamedzujú bočnej vôle priečneho pohybu?
Jo, pozice 3 jsou kulicky prumer 12 a pozice 6 je valecek 10 x 14. Kulicky behaji v prizma a slouzi jednak k predepnuti toho vrsku a vymezeni bocbi vule jak pises. Ten valecek, poz. 6 o nej se to jen opira...
Stůl běhá na válečkách 2, přičemž díky tomu, že to vedení je ploché, tak logicky musí být boční síly řešené jinde - a to je přes tu soustavu 2 drah s kuličkama č 3 - dráha - vpravo natvrdo (protože to je blízko, tak to jde nabrousit (jako ) najednou - jak dráhy pro kuličky tak pro tyčku) , na druhé staně (vlevo) je spodní lišta plovoucí - kdy plave na předmětu č.6 (doleva a doprava, srovná se na kuličkách) - díky tomu se to dá nastavit aby rozteč těch drah pro kuličky vlevo (nahoře a dole) byla dobře a nepřetahovalo se to.
Výkres je slušně řečeno napikaču - protože tam není pořádně vidět, co je "6" (pohled z boku) - předpokládám, že to je tyčka.
-------------
Jinak když to vidím, opět - první, co mě napadá - "BRH, slovenská pomsta" - jak konstrukční, tak výkresová.
Ale možná to chápu blbě, třeba to má jiný, kosmický smysl.
Seřizovat to, musí být skutečná radost.
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 1. 3. 2010, 3:26
Ok, souhlas. Až na to, že ta pozice 6 není tyčka, ale váleček, resp. sada válečků, jak jsem psal a vidno obrázek. Ta prizma vpravo, ano ta drží boční směr. Prizma na ložeti vpravo, broušená nejspíš nebude, jednak by to asi ani nešlo a bylo by to zbytečné, protože ty válečky se v ní neposouvají.milan584 píše: ↑7. 8. 2020, 7:55to bych teda řekl, že tak není.unclebaker píše: ↑6. 8. 2020, 11:29To budes moc hodny, dekujujergus.balaz píše: ↑6. 8. 2020, 11:23 Zajtra v priebehu dňa zavolám pánovi z Vojusu a zistím.
Podľa toho obrázku 2, pozície 3 a 6 sú čo? Nejaké guličkové dráhy ktoré zamedzujú bočnej vôle priečneho pohybu?
Jo, pozice 3 jsou kulicky prumer 12 a pozice 6 je valecek 10 x 14. Kulicky behaji v prizma a slouzi jednak k predepnuti toho vrsku a vymezeni bocbi vule jak pises. Ten valecek, poz. 6 o nej se to jen opira...
Stůl běhá na válečkách 2, přičemž díky tomu, že to vedení je ploché, tak logicky musí být boční síly řešené jinde - a to je přes tu soustavu 2 drah s kuličkama č 3 - dráha - vpravo natvrdo (protože to je blízko, tak to jde nabrousit (jako ) najednou - jak dráhy pro kuličky tak pro tyčku) , na druhé staně (vlevo) je spodní lišta plovoucí - kdy plave na předmětu č.6 (doleva a doprava, srovná se na kuličkách) - díky tomu se to dá nastavit aby rozteč těch drah pro kuličky vlevo (nahoře a dole) byla dobře a nepřetahovalo se to.
Výkres je slušně řečeno napikaču - protože tam není pořádně vidět, co je "6" (pohled z boku) - předpokládám, že to je tyčka.
-------------
Jinak když to vidím, opět - první, co mě napadá - "BRH, slovenská pomsta" - jak konstrukční, tak výkresová.
Ale možná to chápu blbě, třeba to má jiný, kosmický smysl.
Seřizovat to, musí být skutečná radost.
aha - už to možná asi chápu - pravý kuličky dělají přímost a předepnutí, levý pouze předepnutí.
Ovšem jestli se tohle kvůli transportu musí celý roxxxxxt (povolit a odtlačit a nebo vložit ty lišty , pak zase seřídit, ) tak píp
Ovšem jestli se tohle kvůli transportu musí celý roxxxxxt (povolit a odtlačit a nebo vložit ty lišty , pak zase seřídit, ) tak píp
dve otázky :
1- koľko ľudí toto absolvovalo tak ako to má byť z tých čo majú doma nástrojárske alebo naplocho brúsky ? /s valčekovým uložením / - pri prevoze do 50 km ? a rozoberať to niekde mimo dielne, no určite bi mi chýbal akurát jeden klúč.
2- nie je to dôležité v prípade ak to navagónujú a berú to cez hory doly napríklad do Indie_?
1- koľko ľudí toto absolvovalo tak ako to má byť z tých čo majú doma nástrojárske alebo naplocho brúsky ? /s valčekovým uložením / - pri prevoze do 50 km ? a rozoberať to niekde mimo dielne, no určite bi mi chýbal akurát jeden klúč.
2- nie je to dôležité v prípade ak to navagónujú a berú to cez hory doly napríklad do Indie_?