Historicka pásová pila

martinodipraga
Příspěvky: 256
Registrován: 20. 4. 2009, 12:10
Bydliště: Praha

1. 9. 2020, 4:34

Dvousložkové lepidlo Tip top od Gumexu lepí se sním trasporterové pásy já jsem sním lepil silenbloky na auta kdy nebyly rozežrané od oleje
zverodoktor
Příspěvky: 2984
Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
Bydliště: Bratislava

1. 9. 2020, 4:39

martinodipraga píše: 1. 9. 2020, 4:34 Dvousložkové lepidlo Tip top od Gumexu
Ahoj, môžeš poslať nejaký link? Gumex má na stránke tých lepidiel hodne, ale tip top som nenašiel.
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
martinodipraga
Příspěvky: 256
Registrován: 20. 4. 2009, 12:10
Bydliště: Praha

1. 9. 2020, 4:55

Link nemám ale je to stará záležitost poprvé jsem ho sehnal za rudejch na veletrhu v Brně potom jsem ho kupovavol ve svobodnejch 90tejch v Gumexu za modrejch jsem ho ještě nekupoval.Je to lepší než vteřinovka protože si to můžeš krásně srovnat stáhneš to a druhej den to drží.Toliko kvaltování pro hovádka dobré jest Jan Amos Komeský
Naposledy upravil(a) martinodipraga dne 3. 9. 2020, 5:53, celkem upraveno 2 x.
martinodipraga
Příspěvky: 256
Registrován: 20. 4. 2009, 12:10
Bydliště: Praha

1. 9. 2020, 5:04

Na pixle je napsáno Rema Tip Top SC 4000 made in germany
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1546
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

7. 9. 2020, 3:03

ZoSo píše: 1. 9. 2020, 3:35 Ahoj.
Tak sem pokročil.
Pila je z pískování.
-popravdě básní se o umu starých mistrů a kdesi cosi, ale ten základní odlitek (nahatý po opískování)
je teda dost děsná křivotina- nechané otřepy, nedolitá místa, totálně nesouosé plochy jako jsou nohy a tak. No ale o to asi nejde.
Taky mam motor 2.2 kw 960 otáček za 450 Kč - tam sem vyměnil obě ložiska.
Taky sem svařil pojízdej podstavec.

Vyřešil jsem problém s návlekem kol.
Mám tu špatně změřený(a tedy nepoužitelbý) moderní řemen na svou SV18, tak jsem ho podélně rozstříhal a teď ho budu lepit.
A otázka je čím?
Hodně z vás zmiňuje vteřiňák. I tumlik píše že tento řemen slepoval,( byť provizorně) na svý brusce a prej to drželo.
Co myslíte?
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Už to máš asi nalepený, ale teď mne napadlo tohle, kdysi ještě za bolševika naši "gumaři", kteří dělali na povrchových dolech v severních čechách, používali v případech kdy se dopravní pásy nevulkanizovaly za tepla, tzv. vulkanizaci dopravních pásů za studena dvousložkové lepidlo, ten název si ale nepamatuji, ta gumovitá složka vypadala jako chemoprén, tužidlo barvy fialové, myslím si že výrobce byl Matador. Ve fabrice toho lepidla byly vždycky sudy. Tužidlo, ale nemělo dlouhou trvanlivost, třeba 10 litrový kanystr, aniž by byl někdy otevřen byl po nějakém čase vlastně úplně prázdný, na stěnách zůstaly jen fialové šupiny. Ale je to už přece jen více než 30 let, ale tzv vulkanizace za studena se používá i dnes, Třeba tady se o tom píše: https://vvvmost.cz/lepidlo-na-dopravni- ... -fix-2000/ a oni i to lepidlo prodávají.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
ZoSo
Příspěvky: 144
Registrován: 26. 7. 2016, 10:50

8. 9. 2020, 12:11

Nemám!
Objednal jsem toto
https://www.3mcesko.cz/3M/cs_CZ/company ... 499&rt=rud
Tak snad mi teď nekdo nevysvětlí že je to blbá varianta.
Svařil sem ulomený dveře a musel sem ovařit dolní pozdro na ložiska a ještě to osoustružit.
Pořád válčím s tím jestli ji předělat na železo, nebo čistě dřevo- hodilo by se obé.
t256
Příspěvky: 2831
Registrován: 19. 1. 2012, 4:49

8. 9. 2020, 1:39

Ty dopravniky jsou uplne neco jineho nez plochy remen. Ja lepim 30mm siroky remen do stroje ktery ma cca 3000ot/min. Pokud to ma drzet, neni to zadna sranda. Remen presne zabrousi jeho dodavatel, pouzivaji se na to 2 druhy lepidel (podle vrstvy) a zasycha to pod tlakem pri teplote kolem 150C. Ty lepidla a podrobny navod poslal dodavatel remenu. Pokud se to udela spravne, celkem to drzi. Rikali ze lepsi je remen svarit, ale na to je pry potreba specialni (cti drahe) vybaveni. Pochybuju ze nejaka sekundovka to udrzi, navic na ty zapatlane konce.
pavel6
Příspěvky: 245
Registrován: 4. 1. 2017, 1:59
Bydliště: Benešov

8. 9. 2020, 2:53

Zdravím,
před více jak 10 lety jsem oživoval pilu P-320. Kolo jsem očistil a pomocí chemoprénu nalepil gumový pás uříznutý z metráže. Pomocí brusky, 30tis. ot a současného otáčení kola pak vznikl správný profil obložení. Dodnes na ní řežu.
Noobo
Příspěvky: 5
Registrován: 11. 5. 2020, 12:01

8. 9. 2020, 5:17

Taky mám takovou rozdělanou pilku, pr. 300 a právě taky řeším způsob provedení změny otáček na kov/dřevo. Z toho co jsem dohledal na internetu, mám záměr
zbastlit řeznou rychlost 500m/min na dřevo a nějakých 30-40m/min na kov.
Asi bych to udělal přes 2 hřídele. 1. By byla přímo na dřevo a na ní by byla i řemenice, na kterou bych se napojil přes druhou hřídel, kde bych otáčky zpomalil a na té druhé řemenici zpomalil ještě jednou. Tzn. že by se shodil řemen z první řemenice (dřevo) a nahodil na druhou řemenici přes tu druhou hřídel. Doufám, že je to srozumitelné, kdyžtak hodím nákres.
Chtěl bych znát váš názor na toto řešení, popř. něco lepšího. 8)
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5225
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

8. 9. 2020, 5:44

Jo, jeden převod a frekvenčák :D Ale ten někam do škatule kvůli pilinám.
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Boris22
Příspěvky: 123
Registrován: 30. 11. 2018, 9:51

8. 9. 2020, 7:26

Na rezanie železa budeš musieť urobiť spodné vedenie pásu ( to Rationa nemá) a asi aj dajaké odsávanie na kovové piliny lebo sa ti nasekajú do gumy.
Uživatelský avatar
shaolin
Příspěvky: 1188
Registrován: 11. 9. 2011, 7:17

9. 9. 2020, 6:51

A najlepšie sú horúce kovové piliny v jemných drevených pilinách niekde v zákutiach pri dolnom kolese... :)
Reinkarnace
Příspěvky: 1227
Registrován: 21. 11. 2017, 9:16

8. 8. 2021, 5:31

ZoSo píše: 8. 9. 2020, 12:11 Nemám!
Objednal jsem toto
https://www.3mcesko.cz/3M/cs_CZ/company ... 499&rt=rud
Tak snad mi teď nekdo nevysvětlí že je to blbá varianta.
Svařil sem ulomený dveře a musel sem ovařit dolní pozdro na ložiska a ještě to osoustružit.
Pořád válčím s tím jestli ji předělat na železo, nebo čistě dřevo- hodilo by se obé.
Nepátral jsi ZoSo, co byla "Rationa" za výrobce nebo továrnu a kdy cca existovala?
Boris22
Příspěvky: 123
Registrován: 30. 11. 2018, 9:51

10. 8. 2021, 8:17

Ja som pátral a nič som neobjavil... Mám Rationu 300 v procese obnovy a tiež mi to po opieskovaní pripomínalo výrobok z ďalekého východu. Musel som prerobiť vrchný držiak hriadeľa napínacieho kolesa a posunúť ho do prava o 5 mm, aby bol pás približne v strede a nedrel o šikmú výstuhu pod stolom. Na aukre podobnú predával maník s poznámkou že nejde nastaviť. Asi aj v minulosti robili,,hobby" stroje :D
Reinkarnace
Příspěvky: 1227
Registrován: 21. 11. 2017, 9:16

11. 8. 2021, 9:06

Podle mne to jsou zřejmě pily firmy A. Leglera z Adolfovic (od r. 1881). Po odsunu a znárodnění firma Pilana Hulín (1947) a od šedesátých let Jesan Jeseník s.p. (1960).
Rationě 400 odpovídá pila PS 400 vyráběná v Kovo-Dřevo, Okresní Průmyslový Podnik Jeseník, provozovna Dolní Bohdíkov a její následná "plechovější" modifikace PS 401. Bohužel Jesan (výroba pil) už také skončil a s ním éra kvalitních litinových pil na Jesenicku.
Odpovědět

Zpět na „Jiné stroje - vrtačky, brusky, pily atd.“