Rezonance vřetene dvoukotoučové brusky
Vyměnil jsem ložiska u starší dvoukotoučové brusky a mám tento problém. Po utažení přírub motoru, v nichž jsou ložiska uložena, se sice na ruku točí vše bez znatelných vůlí a drhnutí, po spuštění se však dostává osa do rezonance a zřetelně se zpomalují otáčky. Mám podezření na nesouosost uložení ložisek. Bohužel jsem si neoznačil původní pozice čel, takže jsem je mohl proti původnímu upevnění pootočit (jsou tam klasické 4 šrouby) - takže na každé straně možné 4 polohy a to nepočítám možnost záměny levé a pravé strany.
Nemáte s tím někdo zkušenost? Jak to opravit?
Nemáte s tím někdo zkušenost? Jak to opravit?
Vidíš,když to neumíš,nemáš se do toho.. Víka elektromotorů značili proti statoru i u nás v převijárně a že to byli nějaký chrochtáci.. Zkus to podle odřené barvy, a až to budeš mít rozebrané,hoď do soustruhu i tu kotvu a omrkni,jestli se tomu lisování ložisek kladivem nějak nepoddala.. Jinak zkoušet pozice a vždy znovu sestavit..
Mne to robila brúska ktorá mala vadné vinutie- medzizávitový skrat. Vybrovala, drnčala, otáčky kolísali. Odpor jednej cievky bol značne rozdielny. Po previnutí si pradie ako mačiatko.
Skús prehodiť príruby, pozrieť tie pružné podložky ktoré opierajú na vonkajší krúžok ak sú tam, či tam neni kdesi zrada.
Skús prehodiť príruby, pozrieť tie pružné podložky ktoré opierajú na vonkajší krúžok ak sú tam, či tam neni kdesi zrada.
Noo presne týmto som si prešiel v sobotu keď som vymenil ložiská na motore vŕtačky V20.
Kryty boli síce poznačené od predchádzajúcej výmeny ale zle a po zložení sa rotorom nedalo otáčať. Takže som strávil krásne 2hodiny skladaním , rozoberaním posúvaním a preráčaním prírub voči sebe.
Našťastie sa nakoniec podarilo a motor krásne ide a nieje ho ani počuť.
Prajem veľa štastia a pevné nervy.
Kryty boli síce poznačené od predchádzajúcej výmeny ale zle a po zložení sa rotorom nedalo otáčať. Takže som strávil krásne 2hodiny skladaním , rozoberaním posúvaním a preráčaním prírub voči sebe.
Našťastie sa nakoniec podarilo a motor krásne ide a nieje ho ani počuť.
Prajem veľa štastia a pevné nervy.
Ano, tak to dopadne. Těch pozic je ovšem docela velké množství. Ale za blbost se prostě platí.david.1 píše: ↑11. 1. 2022, 4:58 Vidíš,když to neumíš,nemáš se do toho.. Víka elektromotorů značili proti statoru i u nás v převijárně a že to byli nějaký chrochtáci.. Zkus to podle odřené barvy, a až to budeš mít rozebrané,hoď do soustruhu i tu kotvu a omrkni,jestli se tomu lisování ložisek kladivem nějak nepoddala.. Jinak zkoušet pozice a vždy znovu sestavit..
Celkom nerozumiem, čo by sa malo stať, ak pootočím ložiskový štít elektromotora. Ten je predsa stredený osadením a nesúososť je daná tým, ako presne sedí toto osadenie s otvorom pre ložisko.david.1 píše: ↑11. 1. 2022, 4:58 Vidíš,když to neumíš,nemáš se do toho.. Víka elektromotorů značili proti statoru i u nás v převijárně a že to byli nějaký chrochtáci.. Zkus to podle odřené barvy, a až to budeš mít rozebrané,hoď do soustruhu i tu kotvu a omrkni,jestli se tomu lisování ložisek kladivem nějak nepoddala.. Jinak zkoušet pozice a vždy znovu sestavit..
Tos C45-2000
Podle toho, jak se to chová, usuzuji, že ty štíty nejsou dokonale rovnoběžné a díry pro ložisko nejsou kolmé na roviny štítů. Když uvolním šrouby, chová se to podstatně lépe.turnigy píše: ↑11. 1. 2022, 6:03Celkom nerozumiem, čo by sa malo stať, ak pootočím ložiskový štít elektromotora. Ten je predsa stredený osadením a nesúososť je daná tým, ako presne sedí toto osadenie s otvorom pre ložisko.david.1 píše: ↑11. 1. 2022, 4:58 Vidíš,když to neumíš,nemáš se do toho.. Víka elektromotorů značili proti statoru i u nás v převijárně a že to byli nějaký chrochtáci.. Zkus to podle odřené barvy, a až to budeš mít rozebrané,hoď do soustruhu i tu kotvu a omrkni,jestli se tomu lisování ložisek kladivem nějak nepoddala.. Jinak zkoušet pozice a vždy znovu sestavit..
V podstatě tomu vůbec nemusíš rozumět, ten motor ti to vysvětlí sám.. Prostě to bývá tak prasácky opracované,že motor funguje někdy jen v původní sestavě.Věř mi,léta praxe- nad některými věcmi a stavy nemá cenu se zamýšlet,ale je třeba brát je jako neměnnou konstantu a tak s nimi počítat. (mj. viz moje zkušenost s bruskami BAD 20, popsaná v jiném tématu)To,jak je někdy velkej problém přendat víka z různých kusů stejné řady ani nepíšu..turnigy píše: ↑11. 1. 2022, 6:03Celkom nerozumiem, čo by sa malo stať, ak pootočím ložiskový štít elektromotora. Ten je predsa stredený osadením a nesúososť je daná tým, ako presne sedí toto osadenie s otvorom pre ložisko.david.1 píše: ↑11. 1. 2022, 4:58 Vidíš,když to neumíš,nemáš se do toho.. Víka elektromotorů značili proti statoru i u nás v převijárně a že to byli nějaký chrochtáci.. Zkus to podle odřené barvy, a až to budeš mít rozebrané,hoď do soustruhu i tu kotvu a omrkni,jestli se tomu lisování ložisek kladivem nějak nepoddala.. Jinak zkoušet pozice a vždy znovu sestavit..
jen jestli to nemáš mimo jiné co tu bylo napsáno těsné na ložiskách ložiska použij volnější c3 hřídel na rotoru respektive průměr pro ony ložiska mívá přesah a jak tam nalisuješ ložiska co nemají dnaou vůli, tak je problém.
Jinak teda osobně už nemám chuť umravňovat žádnou brusku bo to nemá cenu a klidný chod u nich téměř není možné docílit bo je to humpolácky vyrobené.
Jinak teda osobně už nemám chuť umravňovat žádnou brusku bo to nemá cenu a klidný chod u nich téměř není možné docílit bo je to humpolácky vyrobené.
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Dvojkotúčové brúsky sú jednoduché stroje, a asi ich vyrábajú jednoduchý ľudia
Voľakedy som kúpil za pár korún 175ku ELKO. Radosť mi trvala dokiaľ som ju nezapol. vybrovala, skučala, a pochodovala po ponku, a to mala iba jeden malý kotúčik, bez neho to bolo iba o máličko lepšie. Keď som ju prichytil zverkami o stôl preladila o pár tónov vyššie, a otáčky išli ako keď som za mladi ukázal pinckovy kopec.
No dal som vyvážiť rotor, vymenil ložiská (pre istotu 2x ) vytočil nové príložky a matice, a prerovnal základňu. Potom som tam mohol nahodiť diamanťáky a ladiť rezné uhly podľa tých oných.. Stachanovcov
Voľakedy som kúpil za pár korún 175ku ELKO. Radosť mi trvala dokiaľ som ju nezapol. vybrovala, skučala, a pochodovala po ponku, a to mala iba jeden malý kotúčik, bez neho to bolo iba o máličko lepšie. Keď som ju prichytil zverkami o stôl preladila o pár tónov vyššie, a otáčky išli ako keď som za mladi ukázal pinckovy kopec.
No dal som vyvážiť rotor, vymenil ložiská (pre istotu 2x ) vytočil nové príložky a matice, a prerovnal základňu. Potom som tam mohol nahodiť diamanťáky a ladiť rezné uhly podľa tých oných.. Stachanovcov
A nebo taky ta ložiska nemusí být úplně dolisovaná a dotažením štítů dojde k tomu, že se kříží. Další možnost píše Kennybz - vůle ložisek. Použil jsi ložiska se stejnou vůlí?
Na podobné křížení jsem jednou dojel na motoru z Jawky. Stačilo nedát tam voskovaný těsnicí papír (tloušťka asi 0.2 mm). Když jsem dolisoval ložiska a stáhnul kartery, neotočil jsem s klikovkou. Takže rozpůlit, udělat těsnění a složit znova. Pak se točila klikovka úplně zlehounka.
Jak jsi tam ta ložiska lisoval? Zkus popsat stručně postup. Třeba jsi udělal chybu v lisování.
Zkus dát fotku, ať víme, o jaké brusce se bavíme.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
poptej Plaček a Bold ,před dvouma rokama pár korun.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;