Prosím o odpověď na otázku, co vede jinak celkem rozumně píšícího člověka k tomu, aby cpal SKF do Elka,které mělo v originále ložiska CB (co bylo) dokonce originálně nezakrytá ani papírem.. Jsem z vesnice a tak tyhle novátorské metody neznám. Vím o jediném možném zdůvodnění- totiž že jsi je neplatil..Cokoli jiné je jako házet perly svinímmiv píše: ↑12. 1. 2022, 8:41Ta vůle na hřídeli vůči díře v ložisku byla taková, že tam to ložisko s pokojovou teplotou spadlo (hřídel byla v dílně, takže kolem 5 ti stupňů. Pojistil jsem to loctitem. Ložiska jsou 6305 SKF (standardní - nikoliv C3). Ještě jsem uvažoval náhradu za naklápěcí 1305 se shodnými rozměry. Ale moc se mi nechce, protože je to další 500 Kč a při ceně té staré potvory 2000 Kč už se mi to zdá dosti. Co se týká uchycení ložisek, tak to je tragedie. Vnější kroužky nejsou zajištěné vůbec. Vnitřní jen tím lepidlem. Ale hlavní problém je asi v mizerné geometrii štítů. Uvidím, budu zkoušet. Pro ilustraci fotka - typové štítky to nemělo - ale je to celé litinové.kenybz píše: ↑12. 1. 2022, 7:36 jen jestli to nemáš mimo jiné co tu bylo napsáno těsné na ložiskách ložiska použij volnější c3 hřídel na rotoru respektive průměr pro ony ložiska mívá přesah a jak tam nalisuješ ložiska co nemají dnaou vůli, tak je problém.
Jinak teda osobně už nemám chuť umravňovat žádnou brusku bo to nemá cenu a klidný chod u nich téměř není možné docílit bo je to humpolácky vyrobené.
Ještě měření:
Měřeno tisícinovými hodinkami.
Házivost hřídele cca 3 stovky.
Házivost opěrného kroužku brusného kotouče 3 desetiny (opravdu desetiny) na obvodu při průměru as 50 mm - takže tragedie - ten se bude muset srovnat. Je to jen hrubá bruska, ale co je moc to je příliš.
O rovnosti přírub nepiš, to si jen uděláš ostudu. Přece každý ví,že když tuhle (vlastně jakoukoli) brusnici ,kde jsou kotouče rovnou na hřídeli ,jednou vezmeš do paže,tak srovnat příruby a případně i zahodit matky (jsou tam obyčejné závity M20 p+l) je přece samozřejmost stejně jako opravit konce hřídelí a při té příležitosti zkontrolovat míru ohnutosti a př. napravit hlavu i té hřídeli.. Prostě je tak nějak potřeba naplánovat,že výměna ložisek,když to dobře jde ,je práce na půl dne,nestačí jen kladívkem namlátit nové lágry a jede se dál. Já si na to dávám dvakrát půl dne, ta druhá půlka je nový lak. A potom je to super..