Vřeteno kameníček
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
Tohle vypadá na thread, který má dost velký potenciál být dloooooouhý a výživný.
Začal bych tím, že bych napsal CO konkrétně to za brusku je.
Protože pokud se z brusky "Kameníček" stane pouze "bruska", moc se to neupřesní
Asi jako když z "jaký kola má auto Ford" se to změní na "jaký kola má auto"
----------
No a k věci
vůle - viz dokumentace
olej - viz dokumentace
jak nastavit - viz dokumentace (těma maticema)
vůle - jak změřit - tisicinovýma hodinkama nebo tisícinovým mikrokátorem (Mahr, Somet, KS .................) prostě cokoli, co měří slušně a vleze tam.
No a na závěr nedůležitá poznámka - to "vřeteno" na té fotce má nejspíš zkažené celé odpoledne - viz jak vypadá - takže změřit a buď přelapovat, nebo přebrousit a dolapovat.
Pokud je nitridované, tak s broušením víc než opatrně jinak to celý vyhodíš.
Futra nevidím, ovšem pokud je vřeteno takto zk, tak taky budou jasný .
Opět překvapivě zkusit změřit.
Předpokládám, že vřeteno na fotce je před opravou ??? Pokud ano, tak je nejprve nutné uvést vřeteno ve funkční stav. Pokud jsou plochy vydřené lehce, zkusil bych je (nechal bych je) lehce obrousit. Dále je nutné sesadit vřeteník a zjistit zda půjdou pouzdra na obroušené vřeteno nenásilně stáhnout. Pokud znovu ano, tak opsat na barvu a zaškrabat pouzdra do finále, které se těžko popisuje
Pokud je vřeteno vydřené hodně, tak broušení nemá smysl. Pouzdra nebude možné na vřeteno stáhnout nebo ano, ale budou se deformovat a zaškrabání takto zdeformovaných pouzder nepřipadá v úvahu.
V takovém případě je potřeba plochy vřetena vyplnit. Volil bych jako již několikrát žárový nástřik molybden, keramiku... poté vřeteno přebrousit včetně kontroly ostatních funkčních ploch.
Dále opět sezazení, barva, zaškrabat, opravdu s citem jinak se může stát že se škrábáním pouzdra rozvolní natolik že jsme opět na začátku.
Měření viz. Sancho Panza
Pokud je vřeteno vydřené hodně, tak broušení nemá smysl. Pouzdra nebude možné na vřeteno stáhnout nebo ano, ale budou se deformovat a zaškrabání takto zdeformovaných pouzder nepřipadá v úvahu.
V takovém případě je potřeba plochy vřetena vyplnit. Volil bych jako již několikrát žárový nástřik molybden, keramiku... poté vřeteno přebrousit včetně kontroly ostatních funkčních ploch.
Dále opět sezazení, barva, zaškrabat, opravdu s citem jinak se může stát že se škrábáním pouzdra rozvolní natolik že jsme opět na začátku.
Měření viz. Sancho Panza
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
Na kterýho - na OBčko? To mi bohužel kdysi uteklo (ti píp ho sešrotovali, než jsem ho stačil koupit) a od té doby už jsme na něj bohužel nikdy nenarazil.
Kdyby byl k mání, tak bych ho koupil.
OA ne, to je příliš velké muzeum.
Čím menší, tím lepší.
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
nějaký žárový nástřik je u vřetene brusky čistá sabotáž - protože jakmile se to při nástřiku ohřeje, tak se to picne a to je jasná konečná.Petr68 píše: ↑10. 5. 2022, 10:11 Předpokládám, že vřeteno na fotce je před opravou ??? Pokud ano, tak je nejprve nutné uvést vřeteno ve funkční stav. Pokud jsou plochy vydřené lehce, zkusil bych je (nechal bych je) lehce obrousit. Dále je nutné sesadit vřeteník a zjistit zda půjdou pouzdra na obroušené vřeteno nenásilně stáhnout. Pokud znovu ano, tak opsat na barvu a zaškrabat pouzdra do finále, které se těžko popisuje
Pokud je vřeteno vydřené hodně, tak broušení nemá smysl. Pouzdra nebude možné na vřeteno stáhnout nebo ano, ale budou se deformovat a zaškrabání takto zdeformovaných pouzder nepřipadá v úvahu.
V takovém případě je potřeba plochy vřetena vyplnit. Volil bych jako již několikrát žárový nástřik molybden, keramiku... poté vřeteno přebrousit včetně kontroly ostatních funkčních ploch.
Dále opět sezazení, barva, zaškrabat, opravdu s citem jinak se může stát že se škrábáním pouzdra rozvolní natolik že jsme opět na začátku.
Měření viz. Sancho Panza
Teda pokud to není ELKO B150/B175 .
Buď nachromovat (a to je víc než obtížné - zejména to pak adekvátně nabrousit) a nebo rovnou udělat nový (z 14Al).
Pro 99,9% hobbíků úplně mimo jejich cenové a výrobní (technické) možnosti.
Co je to za ocel?
nenašel jsem to
díky
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Vřeteno na fotce je před opravou. Nyní je přebroušené. Pouzdra jde na vřeteno stáhnout. Opsal jsem vřeteno na barvu a píše na třech bodech na každém pouzdru.Petr68 píše: ↑10. 5. 2022, 10:11 Předpokládám, že vřeteno na fotce je před opravou ??? Pokud ano, tak je nejprve nutné uvést vřeteno ve funkční stav. Pokud jsou plochy vydřené lehce, zkusil bych je (nechal bych je) lehce obrousit. Dále je nutné sesadit vřeteník a zjistit zda půjdou pouzdra na obroušené vřeteno nenásilně stáhnout. Pokud znovu ano, tak opsat na barvu a zaškrabat pouzdra do finále, které se těžko popisuje
Pokud je vřeteno vydřené hodně, tak broušení nemá smysl. Pouzdra nebude možné na vřeteno stáhnout nebo ano, ale budou se deformovat a zaškrabání takto zdeformovaných pouzder nepřipadá v úvahu.
V takovém případě je potřeba plochy vřetena vyplnit. Volil bych jako již několikrát žárový nástřik molybden, keramiku... poté vřeteno přebrousit včetně kontroly ostatních funkčních ploch.
Dále opět sezazení, barva, zaškrabat, opravdu s citem jinak se může stát že se škrábáním pouzdra rozvolní natolik že jsme opět na začátku.
Měření viz. Sancho Panza
Jedna z věcí, jsou ty vůle. Dokumentaci nemám a tak nemám ani tucha (to teda o více věcech, páč kdybych měl, tak se do toho nepouštím), kolik by cca mělo mělo mezi těmi pouzdrem a vřetenem být. Ale to asi nechám osudu. Složím, dám olej a budu zkoušet.
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
to je komunistické firemní značení bývalé hliníkem legované 15340.
teď se to jmenuje (třeba) takto
https://www.boden.cz/cs/sortiment/dodav ... 550-15340/
ten hliník, ten je v tom to klíčový - ten dělá to, že ta nitridace funguje jak má
Tak to ti sedí správně, jen by možná chtělo konečně odtajnit co je to za brusku. Možná jí některý člen zde má případně má manuál... Nebo bych si nastudoval manuál a seřízení z jiné brusky /alespoň/ Ono pokud to rozebereš, tak to není zase tak jednoduché sesadit a zaběhnout.alexa píše: ↑11. 5. 2022, 7:19Vřeteno na fotce je před opravou. Nyní je přebroušené. Pouzdra jde na vřeteno stáhnout. Opsal jsem vřeteno na barvu a píše na třech bodech na každém pouzdru.Petr68 píše: ↑10. 5. 2022, 10:11 Předpokládám, že vřeteno na fotce je před opravou ??? Pokud ano, tak je nejprve nutné uvést vřeteno ve funkční stav. Pokud jsou plochy vydřené lehce, zkusil bych je (nechal bych je) lehce obrousit. Dále je nutné sesadit vřeteník a zjistit zda půjdou pouzdra na obroušené vřeteno nenásilně stáhnout. Pokud znovu ano, tak opsat na barvu a zaškrabat pouzdra do finále, které se těžko popisuje
Pokud je vřeteno vydřené hodně, tak broušení nemá smysl. Pouzdra nebude možné na vřeteno stáhnout nebo ano, ale budou se deformovat a zaškrabání takto zdeformovaných pouzder nepřipadá v úvahu.
V takovém případě je potřeba plochy vřetena vyplnit. Volil bych jako již několikrát žárový nástřik molybden, keramiku... poté vřeteno přebrousit včetně kontroly ostatních funkčních ploch.
Dále opět sezazení, barva, zaškrabat, opravdu s citem jinak se může stát že se škrábáním pouzdra rozvolní natolik že jsme opět na začátku.
Měření viz. Sancho Panza
Jedna z věcí, jsou ty vůle. Dokumentaci nemám a tak nemám ani tucha (to teda o více věcech, páč kdybych měl, tak se do toho nepouštím), kolik by cca mělo mělo mezi těmi pouzdrem a vřetenem být. Ale to asi nechám osudu. Složím, dám olej a budu zkoušet.
Velká vůle = vibrace, malá zvýší se teplota a kousne se to. To je jedna dvě
Ideální je při záběhu a seřizování kontrolovat teplotu ložisek. Neméně důležitý je i správný olej...
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Ne je to RM250, ale s nějakým nestandardním pracovním vřeteníkem. Když jsem to přivezl a viděl ten neskutečný orloj automatiky ve stojanu, tak se o mne pokoušely mdloby. Nicméně chodí, ale netuším zda všechny funkce zůstaly zachovány. Na kusovou výrobu je to bohužel trochu nešikovná mašina.Sancho Panza píše: ↑11. 5. 2022, 6:14Na kterýho - na OBčko? To mi bohužel kdysi uteklo (ti píp ho sešrotovali, než jsem ho stačil koupit) a od té doby už jsme na něj bohužel nikdy nenarazil.
Kdyby byl k mání, tak bych ho koupil.
OA ne, to je příliš velké muzeum.
Čím menší, tím lepší.