Vrtačka Wesselmann
Dostala se mi do rukou docela zajímavá vrtačka Wesselmann. Zřejmě to nebyla žádná větší výroba, protože jsem nesehnal skoro žádné informace.
Postupně ji chci komplet zrenovovat a tady na fórum bych si chtěl chodit pro rady a postřehy.
Můj první problém je hnaná řemenice. Vypadá, že má drážku na klínový řemen ? Má to vliv na funkci ? Mám zachovat plochý řemen, nebo předělat na klínový ?
Díky za Vaše rady.
Postupně ji chci komplet zrenovovat a tady na fórum bych si chtěl chodit pro rady a postřehy.
Můj první problém je hnaná řemenice. Vypadá, že má drážku na klínový řemen ? Má to vliv na funkci ? Mám zachovat plochý řemen, nebo předělat na klínový ?
Díky za Vaše rady.
-
- Příspěvky: 2969
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Ahoj, vrtačka je z nemeckej fabriky Maschinenbaufabrik Wesselmann Bohrer &Co AG.
Zdá sa, že to je model Wesselmann Gera 3556.
Niečo málo z histórie fabriky je tu:
http://www.landtechnik-historisch.de/hi ... nn-bohrer/
Zdá sa, že to je model Wesselmann Gera 3556.
Niečo málo z histórie fabriky je tu:
http://www.landtechnik-historisch.de/hi ... nn-bohrer/
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
Jen doplním že: Výrobcem stroje je Wesselmann-Bohrer Co. AG z Gera-Zwötzen, založená v roce 1895. Společnost, která byla založena v Gera, se v roce 1899 přestěhovala do Zwötzenu a vyráběla především spirálové vrtáky, výstružníky, závitníky, frézy, sklíčidla soustruhů a vrtáky. Po roce 1948 výroba pokračovala jako SDAG Wismut, tolik strejda G.
A k té renovaci, záleží na tobě jestli preferuješ exponát nebo funkční stroj. Ta drážka mi jako na klíňák určitě nepřijde.
A k té renovaci, záleží na tobě jestli preferuješ exponát nebo funkční stroj. Ta drážka mi jako na klíňák určitě nepřijde.
https://ssmak.rajce.idnes.cz/Wesselmann/
tady treba pomuze..
tady treba pomuze..
no vyvaret litinu? ..se ti to zkrouti jak prasepokud nepraskne -vadi to snad něčemu -trochu to lizneš... klinaky drazku do puvodniho no nevim nevim ..to uz si rovnou odlej hlinu a udelej poradny drazky.. vostatne dej to na stredni drazku a je to -kolikrat budes prehazovat remen ?? Lenost to je nejvetsi pracant na svetě
Pěkný den,
jestli ti ta drážka moc vadí, tak ji vyčisti, odmasti, namotej do ní provázek nasycený epoxydem a po vytvrzení přetoč a začisti. Vařit určitě ne.
Teď mě napadlo, není náhodou dole ve sloupu čerpadlo na chlazení a nebylo, náhodou nahoře hnané koženým řemínkem od téhle řemenice? Je to jenom domněnka, dovnitř není vidět, ale už jsem to u jiné vrtačky viděl (V 10).
jestli ti ta drážka moc vadí, tak ji vyčisti, odmasti, namotej do ní provázek nasycený epoxydem a po vytvrzení přetoč a začisti. Vařit určitě ne.
Teď mě napadlo, není náhodou dole ve sloupu čerpadlo na chlazení a nebylo, náhodou nahoře hnané koženým řemínkem od téhle řemenice? Je to jenom domněnka, dovnitř není vidět, ale už jsem to u jiné vrtačky viděl (V 10).
Mílap píše: ↑30. 3. 2023, 7:22 Pěkný den,
jestli ti ta drážka moc vadí, tak ji vyčisti, odmasti, namotej do ní provázek nasycený epoxydem a po vytvrzení přetoč a začisti. Vařit určitě ne.
Teď mě napadlo, není náhodou dole ve sloupu čerpadlo na chlazení a nebylo, náhodou nahoře hnané koženým řemínkem od téhle řemenice? Je to jenom domněnka, dovnitř není vidět, ale už jsem to u jiné vrtačky viděl (V 10).
Díky za postřeh, ale čerpadlo to nemá .. ale řemenici upravím tím epoxidem
no to je logicke ..jinak myslim ze tam puvodne drazka nebyla ..ale casem se remen vytaha a to zabombirovani je moc nahoru ,timpadem začal remen vyjizdet nahoru a padal..tudiz to dotycny vyresit tou drazkou a jelikož je kozeny remen elasticky (tvarově ) tak se prizpusobil te dražce a neměl pak tendenci vyjizdet..pokud tedy budes vylevat epoxidem tak pak tam stejne budes muset udelat mali soudecek )bombirung..aby nevyjizdel remen nahoru..nebo klinecek ke spodu...uf a už jsem se unavil -hodne stesti s rehabilitaci vrtacky..Daniel44 píše: ↑30. 3. 2023, 2:26Mílap píše: ↑30. 3. 2023, 7:22 Pěkný den,
jestli ti ta drážka moc vadí, tak ji vyčisti, odmasti, namotej do ní provázek nasycený epoxydem a po vytvrzení přetoč a začisti. Vařit určitě ne.
Teď mě napadlo, není náhodou dole ve sloupu čerpadlo na chlazení a nebylo, náhodou nahoře hnané koženým řemínkem od téhle řemenice? Je to jenom domněnka, dovnitř není vidět, ale už jsem to u jiné vrtačky viděl (V 10).
Díky za postřeh, ale čerpadlo to nemá .. ale řemenici upravím tím epoxidem
ssmak3050 píše: ↑30. 3. 2023, 3:09no to je logicke ..jinak myslim ze tam puvodne drazka nebyla ..ale casem se remen vytaha a to zabombirovani je moc nahoru ,timpadem začal remen vyjizdet nahoru a padal..tudiz to dotycny vyresit tou drazkou a jelikož je kozeny remen elasticky (tvarově ) tak se prizpusobil te dražce a neměl pak tendenci vyjizdet..pokud tedy budes vylevat epoxidem tak pak tam stejne budes muset udelat mali soudecek )bombirung..aby nevyjizdel remen nahoru..nebo klinecek ke spodu...uf a už jsem se unavil -hodne stesti s rehabilitaci vrtacky..Daniel44 píše: ↑30. 3. 2023, 2:26Mílap píše: ↑30. 3. 2023, 7:22 Pěkný den,
jestli ti ta drážka moc vadí, tak ji vyčisti, odmasti, namotej do ní provázek nasycený epoxydem a po vytvrzení přetoč a začisti. Vařit určitě ne.
Teď mě napadlo, není náhodou dole ve sloupu čerpadlo na chlazení a nebylo, náhodou nahoře hnané koženým řemínkem od téhle řemenice? Je to jenom domněnka, dovnitř není vidět, ale už jsem to u jiné vrtačky viděl (V 10).
Díky za postřeh, ale čerpadlo to nemá .. ale řemenici upravím tím epoxidem
Díky, s tím bombírungem počítám
Jinak dnes jsem komplet rozebral a začal čistit. Dělám to drátěným kotoučem a jde to docela dobře.
O víkendu bych chtěl začít s přípravou pod lak. Potřeboval bych potvrdit jestli je můj postup správný. Jednotlivé díly bych chtěl ještě omýt vapkou a odmastit acetonem. Následně vykitovat nedostatky (jaký použit kit?), základ a nakonec vrchní barva.
Díky
O víkendu bych chtěl začít s přípravou pod lak. Potřeboval bych potvrdit jestli je můj postup správný. Jednotlivé díly bych chtěl ještě omýt vapkou a odmastit acetonem. Následně vykitovat nedostatky (jaký použit kit?), základ a nakonec vrchní barva.
Díky
-
- Příspěvky: 2969
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Ja stroje tmelím 2 zložkovým brúsnym karosárskym tmelom.
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
tady u těch plochých řemenic se dá alternativně řešit pohon přez vícedrážkový řemen podobný jak je v pračkách. V litinové řemenici pro plochý řemen je pro takto nízké drážky dostatek místa, řemen nezpůsobuje vibrace / například když vrtačka stojí delší dobu klíňák má tvarovou paměť a pak vrtačka vibruje. Vicedrážkový řemen přenese mnohem větší sílu jak stejně velký klíňák. Nouzově to někdo řeší i tak, že dá na plochou řemenici vícedrážkový řemen obráceně, ale tam je ten přenos momentu hodně omezený. Ložiska, vřeteno a další věci řešit nebudeš? to se dělá před lakem....
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...