Obrážečky
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
Ty vozíky (s tou točnou) použít na takovout mašinu (s takovýma poměrama) je ještě daleko blbější nápad - a rozhodně by to nikdo neměl ani zkoušet.vrtani píše: ↑25. 1. 2023, 6:30 Skriatok prisiel až po, psychicka podpora...nuž videl som este pouzitie vozikov na premiestnovanie, no tie sa skrucaju pod stroj kade tade, jedna spona a vozik stoji a masina ide dalej...radsej trubky, 12t horizontka sla po trubkach, vlastne vsetko tu slo po trubkach. Zradili ma ,,utopene,, rebra pod masinou do ktorych trubka pri posune na bok vbehla. Kym som siel celu dielnu a trubky boli priecne tak problem nebol
Ty trubky obecně nejsou problém - ale musí to dělat někdo, kdo u toho přemýšlí - tzn. nikdy se nesmí jezdit s trubkama podél úzké podstavy - tj do boku, ale když chci do boku, tak trubka musí být pořád nakolmo, jen pod malým úhlem a jedu dopředu, mašina mi nabíhá do boku. Na konci nepatrně nadzvednu, trubky natočím šikmo na druhou stranu a posunu tak aby to vyšlo, pustím dolu a jedu zpátky no a to x nebo xx krát, až se mašina odkrabuje do boku. Trubky NIKDY nesmí být podél dlouhé a úzké podstavy, u vysoké mašiny o to víc - protože je pak riziko, že když se to rozjede, tak to přesně takhle spadne a někoho to zabije.
Po bitvě je každej generál. Taky jsem už ledaccos stěhoval i po nakloněnejch rovinách jak dolu, nahoru tak i bokem. Je to jednoduchá fyzika. Já na tom především oceňuju, když už se to šustlo, že se tím dotyčnej pochlubil a snad tím varuje ostatní. U těhlech věcí mě život naučil, že nejhorší je spěch. Pěkně v klidu rozmyslet, pěkně pomalu a ideálně 2x sychrovat (třeba klínkama)
Ku.va. normálne sa mi stiahol žalúdok. A dobre že tam nikto nebol. + ešte dodávam že lešenárske trubky nie sú podla môjho názoru najlepšie na stahovanie . Ja mám odložené na tento účel hrubostenné trubky Dn 25 čo je priemer 33,7 mm/starý rozmer/. a zatiaľ som s nimi vždy uspel. Je pravda že pekne vždy prichystám a pozametám podlahu. ak som na zemi tak podložím železným plechom hrúbky 5 mm.
Ale toto ľutujem , tieto veci sa tak rýchlo zvrtnú a je na svete problém.
Ale toto ľutujem , tieto veci sa tak rýchlo zvrtnú a je na svete problém.
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
Jako klínkama - to si děláš pxxxl a nebo to fakt myslíš vážně?jenicek píše: ↑26. 1. 2023, 8:17 Po bitvě je každej generál. Taky jsem už ledaccos stěhoval i po nakloněnejch rovinách jak dolu, nahoru tak i bokem. Je to jednoduchá fyzika. Já na tom především oceňuju, když už se to šustlo, že se tím dotyčnej pochlubil a snad tím varuje ostatní. U těhlech věcí mě život naučil, že nejhorší je spěch. Pěkně v klidu rozmyslet, pěkně pomalu a ideálně 2x sychrovat (třeba klínkama)
První, co se při takovým stěhování pokud možno nepoužívá jsou klíny - protože je vysoké riziko, že klín vystřelí a průser je pak okamžitě jistotou.
Nemluvě o tom, že když se něco stěhuje, tak obvykle to je z bodu A do bodu B a mezi něma se ta mašina musí obvykle pohybovat horizontálně - takže normální postup je válečky (nebo trubky - pokud to není příliš těžký) a mezi nima a před a za (válečkama) přendavací podložky s výškou o co nejmíň menší než váleček. Dávat tam místo podložek nějaký klínky je akorát soutěžit o Darwinovu cenu.
Aha, tak já to napíšu polopatičtěji, aby to tedy náhodou někdo neklínoval od auta až na místo...
Samozřejmě že přesun probíhá po trubkách nebo hlazence, ideálně co nejmenšího průměru.
Píšu o sychrování (jsem ze Sudet, v češtině to znamená jištění, tj. kdyby se něco stalo tzv. po***lo).
Mám bukový a jasanový klíny různejch výšek a těma to pouze jistím právě kdyby se to sesmeklo z trubky při zatáčení, tj. nespadne to o výšku trubky ale třeba jen o 2-3mm (volně podložený klín). No a už vidim, jak klín z tvrdýho dřeva vystřelí Do něj se to zahryzne, že pak je problém ho z pod toho dostat. To že to kurtuju k pevnejm bodům (sloup, trám ve futrech u země, traktor...) tady už ani rozvádět nebudu...
Pro mě za mě ať si každej stěhuje jak chce. Já budu dál postupovat jako doposavad.
Samozřejmě že přesun probíhá po trubkách nebo hlazence, ideálně co nejmenšího průměru.
Píšu o sychrování (jsem ze Sudet, v češtině to znamená jištění, tj. kdyby se něco stalo tzv. po***lo).
Mám bukový a jasanový klíny různejch výšek a těma to pouze jistím právě kdyby se to sesmeklo z trubky při zatáčení, tj. nespadne to o výšku trubky ale třeba jen o 2-3mm (volně podložený klín). No a už vidim, jak klín z tvrdýho dřeva vystřelí Do něj se to zahryzne, že pak je problém ho z pod toho dostat. To že to kurtuju k pevnejm bodům (sloup, trám ve futrech u země, traktor...) tady už ani rozvádět nebudu...
Pro mě za mě ať si každej stěhuje jak chce. Já budu dál postupovat jako doposavad.
Trubky niesu lesenarske, to uz by aj 12t horizontka zmackla...su to vrtne tyče na studne. Na zachranu nie, je to uplne roztrhnute a vela nechyba k tomu aby sa rozdelila na dva kusy. Dostat dnu bola hracka, zeriav ju dal na zem. Ja som si ju nasledne hevermi nadvihol, podlozil spiminane trubky a kladkostrojom tahal dnu. Tieto operacie vzdy robim sam kedze nemam okolo seba nikoho skuseneho kto by sa mi tam motal. Akonahle bol stroj v dielni tak 20 dni stal za branou na spominanych trubkach. Vcera som si povedal ze uz musi ist na miesto lebo zavadza...vyberanie von to uz bol kríž. Musel som objednat vzv na 9 ton, velke vidli a šofer to opatrne prodvihol a vybral.
Kym je to len stroj tak si clovek ani neuvedomuje co sa mohlo stat
Uz odpočiva na snehu...
Kym je to len stroj tak si clovek ani neuvedomuje co sa mohlo stat
Uz odpočiva na snehu...
Přesně za takových vecí mám přímo strach, koupíš mašinu kolikrát jezdíš po republice křížem krážem až najdeš co jsi schopný akceptovat a zaplatit tak nějakej tydýt to před tebou shodí...
Holt chci ušetřit za nakládku a dovoz tak musím pak myslet za druhý a každýho zjebat, aby se něco nestalo.
To mě připomíná brusku naložení přímo profi přikurtování 2x větším počtem kurten než je potřeba ale jelisme dolu s velice brutálním klesáním a já se jen modlil a pak v každé zatáčce protože jel jak prasce
Každá manipulace s mašinou je stres...
Holt chci ušetřit za nakládku a dovoz tak musím pak myslet za druhý a každýho zjebat, aby se něco nestalo.
To mě připomíná brusku naložení přímo profi přikurtování 2x větším počtem kurten než je potřeba ale jelisme dolu s velice brutálním klesáním a já se jen modlil a pak v každé zatáčce protože jel jak prasce
Každá manipulace s mašinou je stres...