Obrážečky
No, je to ona.
Ten strigon je perfektní, otočná kostka, za ty peníze je to pecka, nemít jej resp. nemít větší, tak jej beru. Máš k němu přístup? potřeboval bych vyfotit ten štítek na převodovce já ho tam nemám, tak abych si ho mohl nechat časem udělat, pokud teda převody souhlasí, ale ty už bych si podle nějakýho manuálu dohledal, aspoň bych viděl jak je udělanej, hodnoty si poupravil.
Ten strigon je perfektní, otočná kostka, za ty peníze je to pecka, nemít jej resp. nemít větší, tak jej beru. Máš k němu přístup? potřeboval bych vyfotit ten štítek na převodovce já ho tam nemám, tak abych si ho mohl nechat časem udělat, pokud teda převody souhlasí, ale ty už bych si podle nějakýho manuálu dohledal, aspoň bych viděl jak je udělanej, hodnoty si poupravil.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Dík, kdyby to nevyšlo nic se neděje. Tohle bude 400, a za ty peníze když se to srovná s těma prehistorikama za stejný peníze, tak je ten maďar dál.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
to vůbec neřeš
dej tam co máš
čím větší tím lepší
100 kg na stole tu mašinu fakt nerozhází
dej tam co máš
čím větší tím lepší
100 kg na stole tu mašinu fakt nerozhází
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Jestli máš 560, tak ty by měli mít kostku podepřenou i vepředu, (na mojí je) takže bych se nebál na ní mít i 300 kilo (např. otočnej stůl průměr 500 má 250kg). Svěrák mám taky 250mm. Kolega Tumlík má u sebe manuál http://www.tumlikovo.cz/wp-content/uplo ... ngh400.rar" onclick="window.open(this.href);return false; tam bys mohl najít i to zatížení stolu (je tam tabulka kde je 400/560/710)
Rozebraný jsem to zatím neměl, ale předpokládám že tam bude spojka, která se bude štelovat do záběru matkou přes rozpínací packy, pokud smykadlo stojí v poloze vypnuto a rozjede se a páka drží polohu aby to jelo (u mě je po cca 15cm dráhy zřetelný zaaretování) tak bych to neřešil. Každopádně každá stará mašina si zaslouží rozebrat, vyčistit a prohlídnout jestli tam není něco špatně.
Ještě jedna věc, já u tý mý 560 nemám na převodovce štítek s rychlostma, mohl bys ho vyfotit, až pujdeš kolem s foťákem? Dik
Rozebraný jsem to zatím neměl, ale předpokládám že tam bude spojka, která se bude štelovat do záběru matkou přes rozpínací packy, pokud smykadlo stojí v poloze vypnuto a rozjede se a páka drží polohu aby to jelo (u mě je po cca 15cm dráhy zřetelný zaaretování) tak bych to neřešil. Každopádně každá stará mašina si zaslouží rozebrat, vyčistit a prohlídnout jestli tam není něco špatně.
Ještě jedna věc, já u tý mý 560 nemám na převodovce štítek s rychlostma, mohl bys ho vyfotit, až pujdeš kolem s foťákem? Dik
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Díky. Kostka podeprena je. Ten manuál mam, ale ta maďarština. ....
S tou spojkou je to tak ze musí bejt páka fakt primackla jinak beran zacne pomalinku popojizdet. Resp kdyz to zapnu tak nezabira, ale kdyz ho rozjedu a zase zastavim tak iz se mu chce ject- mam tam gumicuk aby nespinala. Nevim jestli se ta spojka muze jeste vic oject.
Takhle masina vypada
Takhle vypadala když prijela domu
Tady mas fotku tech rychlosti
S tou spojkou je to tak ze musí bejt páka fakt primackla jinak beran zacne pomalinku popojizdet. Resp kdyz to zapnu tak nezabira, ale kdyz ho rozjedu a zase zastavim tak iz se mu chce ject- mam tam gumicuk aby nespinala. Nevim jestli se ta spojka muze jeste vic oject.
Takhle masina vypada
Takhle vypadala když prijela domu
Tady mas fotku tech rychlosti
ovládací kroužek spojky 4302 z jedné strany zapíná přes packy lamely a z druhé ten kroužek 4302 najíždí do kuželové brzdy 4306-1 a tím to brzdí proti fundamentu mašiny aby to neunášelo.ZoSo píše:Díky. Kostka podeprena je. Ten manuál mam, ale ta maďarština. ....
S tou spojkou je to tak ze musí bejt páka fakt primackla jinak beran zacne pomalinku popojizdet. Resp kdyz to zapnu tak nezabira, ale kdyz ho rozjedu a zase zastavim tak iz se mu chce ject- mam tam gumicuk aby nespinala. Nevim jestli se ta spojka muze jeste vic oject.
Vyndá se špunt 20-4019 pod ním je kroužek 4303 který dělá opěru pro lamely a tím jde koncová síla daná pružností pacek, tj. moment kdy ty lamely spojky klouznou nastavovat - pootáčením toho 20-4506 na tom závitu.
Za normálních podmínek se to nesere - ovšem nesmí být v xxxxx ten mechanismus pod tím deklem (na tři šrouby), co převádí ten pohyb ovládací páky na tu axiální tyčku přes ten špunt s zápichem (4445-1) na pravé straně - nebo cokoli je na tom táhle - třeba kolík pro ten špunt 4445-1 či ložiska nebo ty axiální šrouby, co drží tu náhonovou trublu - hřídel co jde pak do převodovky.
Navíc to, že to unáší, není spojkou, ale tím, že to nebrzdí. To, že to nejede je totiž daný brzdou (tím kuželem) - při pohybu páky od mašiny to totiž nejprve odbrzdí - pohyb se řídí bržděním - ale mašina netáhne - pohybuje se to jenom unášením lamelama - až na konci to pak přes páčky sepne.
Spojka by měla běhat tak, že páka nadoraz u mašiny by to mělo stát a neunášet (ale skutečně těsně - je zabrzdíno přes ten kužel), jakmile se axiálně uvolní ten kužel, tak to hned začně unášet, a od mašiny venku nadoraz být sepnutá (ale zase tak, aby mohla v případě rány klouznout, ale ne tak zase aby při hrubování klouzala) a hlavně by to mělo běhat tak, aby to šlo plynuje ovládat od nuly - tím odbržďováním z toho kužele - to je nutné, když má člověk hodinky z boku na držáku klapačky pro srovnání rovnoběžnosti dílce.
Obvykle se to nexxre - nastavoval jsem to naposledy tak před 5ti roky, moc už si to napamatuju - a nic se nezměnilo - a na mašině se dělá a i celkem ne úplně málo.
Nastavoval jsem samozřejmě polohu venku (sepnuto) - protože to při hrubování klouzalo.
Samozřejmě naprostý předpoklad úspěchu je fungující mazání a aby to nebylo zkxxxxx už od předchozího majitele.
Nějak tomu nerozumím - spojka dělá pouze maximální moment při poloze kdy je zapnutá (na doraz od mašiny), to, že to stojí je dané brzdou (nadoraz k mašině, poloha je daná tím kuželem, kdy se to opře) , to, co je mezi, je unášení lamelama - mašina se sice hejbe, ale netáhne.ZoSo píše:Díky. Kostka podeprena je. Ten manuál mam, ale ta maďarština. ....
S tou spojkou je to tak ze musí bejt páka fakt primackla jinak beran zacne pomalinku popojizdet. Resp kdyz to zapnu tak nezabira, ale kdyz ho rozjedu a zase zastavim tak iz se mu chce ject- mam tam gumicuk aby nespinala. Nevim jestli se ta spojka muze jeste vic oject.
Takhle masina vypada
Takhle vypadala když prijela domu
Tady mas fotku tech rychlosti
Co se s masinou delo samozrejme nemuzu posoudit ani zarucit, nicmene sem az prekvapenej v jak donrym je stavu-pri nejmensim exterierove. Elektrika je uplne origo a netknuta, vsechny originalni stitky jsou nepodrene a tak. No ale to samozrejme neznamena ze nejela denne...
Popisu co dela.
Zapnu motor s pakou uplne u stroje a beran ani necukne.
Zapnu paku do polohy uplne od stroje a beran jede, ale kdyz ji vratim zpet ke stroji tak sama u stroje nedrzi, vytoci se o par stupnu a beran zacne pomalinku popojizdet. Protontam je ten gumicuk aby se sama nerozbihala. Plynuly ovladani funguje.
Nerekl sem dulezitou vec-spustil sem ji vzdy jen na par vterin protoze ma malo oleje a asi nemaze.
Muze to na to mit taky vliv?
Popisu co dela.
Zapnu motor s pakou uplne u stroje a beran ani necukne.
Zapnu paku do polohy uplne od stroje a beran jede, ale kdyz ji vratim zpet ke stroji tak sama u stroje nedrzi, vytoci se o par stupnu a beran zacne pomalinku popojizdet. Protontam je ten gumicuk aby se sama nerozbihala. Plynuly ovladani funguje.
Nerekl sem dulezitou vec-spustil sem ji vzdy jen na par vterin protoze ma malo oleje a asi nemaze.
Muze to na to mit taky vliv?
Pokud nemaže (není vidět, že při každém zdvihu bryndá z vedení vzadu a vpředu - musí téct VŠUDE - tj. 4x) je jí pouštět neomluvitelné - jakmile to vedení jednou přidřeš, je to s přesností konečná. Absolutně nechápuZoSo píše:Co se s masinou delo samozrejme nemuzu posoudit ani zarucit, nicmene sem az prekvapenej v jak donrym je stavu-pri nejmensim exterierove. Elektrika je uplne origo a netknuta, vsechny originalni stitky jsou nepodrene a tak. No ale to samozrejme neznamena ze nejela denne...
Popisu co dela.
Zapnu motor s pakou uplne u stroje a beran ani necukne.
Zapnu paku do polohy uplne od stroje a beran jede, ale kdyz ji vratim zpet ke stroji tak sama u stroje nedrzi, vytoci se o par stupnu a beran zacne pomalinku popojizdet. Protontam je ten gumicuk aby se sama nerozbihala. Plynuly ovladani funguje.
Nerekl sem dulezitou vec-spustil sem ji vzdy jen na par vterin protoze ma malo oleje a asi nemaze.
Muze to na to mit taky vliv?
Musí být v pořádku i ten imbecilní rozvod hadicí uvnitř - jsou tam stahovací pásky, padají dolu.
Takže dolejt olej, sundat ten kulatý plechový boční dekl (aby bylo vidět na kulisu a vůbec všude - jestli to maže uvnitř) zprovoznit mazání, pak řešit detaily.
Že to brzdí dobře se pozná tak, že dáš nějaký rozumný počet zdvihů pro to co máš zrovna nastavený (ideálně maximum, co je povolený pro daný zdvih - NESMÍ to mlátit na kulise - viz co vidíš a slyšíš - a viz nomogram v návodu ) , a z souvislého běhu (paka od mašiny) to rychle (tj. co nejrychleji) zabrzdíš pákou k mašině.
Musí to normálně zabrzdit - u 710 mi to zabrzdí na odhadem tak 40-50mm dráze - měřeno na zpětném - nepracovním (je rychlejší) - nastavená délka je 250 - 300 (odhadem) a 40 zdvihů/min)